Etykieta biznesowa i protokół dyplomatyczny w praktyce. Dobre zwyczaje i obyczaje -2-dniowe szkolenie warsztatowe.

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w interdyscyplinarnych warsztatach:
Etykieta biznesowa i protokół dyplomatyczny w praktyce. Dobre zwyczaje i obyczaje -2-dniowe szkolenie warsztatowe.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Opanowanie form i zwyczajów towarzyskich jest ogromnie ważne dla ludzi, którzy pragną osiągnąć i utrzymać powodzenie w nowoczesnym świecie interesów, świecie częstych zmian. Szkolenie umożliwi zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z dobrymi obyczajami w świecie zawodowym, między innymi odpowie na pytania: jak się witać, przedstawiać, prezentować, ubierać stosownie do okazji, praktykować dobre maniery podczas negocjacji i spotkań nieformalnych.

Korzyści dla uczestnikówZdobyta wiedza:
• Poznanie zasad savoir-vivr’u i etykiety obowiązującego we współczesnym biznesie
• Zapoznanie z zasadami dotyczącymi zachowania się w stosunku do gości, podwładnych, Klientów,
• Pogłębienie wiedzy z zakresu przygotowania i uczestnictwa w wizytach służbowych,
• Pogłębienie znajomości zasad protokołu dyplomatycznego,
• Nabycie pewności siebie i znajomości zwyczajów i obyczajów podczas spotkań dyplomatycznych i biznesowych.
Nabyte umiejętności:
• Pogłębienie umiejętności z zakresu kultury bycia i norm obyczajowych
• Rozwijanie umiejętności zachowania w różnych nietypowych sytuacjach w firmie i świecie biznesu
• Kształtowania umiejętności budowania pozytywnych wzajemnych relacji w rozmaitych sytuacjach zawodowych
• Unikanie niezręczności wprawiających w zakłopotanie.

Kto powinien wziąć udział?

Przedstawiciele administracji publicznej, kadra zarządzająca, właściciele firm, dyrektorzy, menedżerowie, osoby przygotowujące się do pełnienia obowiązków zawodowych wymagających umiejętności poruszania się w świecie biznesu i dyplomacji.

Program szkolenia

1. Dobre maniery, a poczucie pewności siebie-przedstawianie się, powitania w różnych sytuacjach, tytułowanie, precedencja
a. eleganckie powitania i pożegnania-zasady, którymi się kierujemy
b. etykieta powitania i pożegnania gości w różnych sytuacjach
c. Zasady precedencji w kontaktach służbowych, reguły pierwszeństwa, podawanie ręki, uściski, poklepywanie,
d. wzajemne prezentacje –kto, kiedy i jak?
e. Wręczanie i przyjmowanie wizytówek

2. Przyjmowanie delegacji krajowych i zagranicznych
a. Przywitanie, zameldowanie w hotelu,
b. Harmonogram spotkań-agenda
c. Obowiązki gospodarza
d. Obowiązki międzykulturowe
e. Kod sygnałów, słów, znaków i zachowań
f. Obowiązujące zasady i wartości

3. Ubiór (pani i panowie) –jak i kiedy?
a. Dostosowanie stroju do okazji
b. Ubiór służbowy
c. Ubiór swobodny, sportowy, spacerowy, „casual”,
d. ubiór wizytowy
e. ubiór galowy, koktajlowy,

4. Udane spotkanie przy stole
a. wybór miejsca
b. sztuka prowadzenia konwersacji,
c. dobre maniery przy stole
d. tematy, których nie należy poruszać

5. Przyjmowanie gości wewnętrznych i zewnętrznych
a. Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza
b. Zaproszenia formalne – reguły, skróty, szyfry,
c. wręczanie upominków i kwiatów –kiedy, co i jak?
d. Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać,

6. Korespondencja z klasą
a. Pisanie listów (elektronicznie, ręcznie) do kogo i kiedy?
b. Korespondencja e-mailowa -antyetykieta–zasady, błędy
c. Korespondencja prywatna
d. Zasady pisowni

7. Dobre maniery w rozmowie telefonicznej
a. Przygotowanie do rozmowy przez telefon. Telefoniczne ABC
b. Struktura i zasady prowadzenia rozmowy
c. Trudne sytuacje telefoniczne
d. Negocjacje przez telefon

8. Rola stołu i krzeseł w spotkaniach formalnych i nieformalnych
a. Przyjęcia oficjalne
b. Negocjacje
c. rozsadzanie gości przy stole, witanie i przedstawianie,
d. „Mowa sztućców”, nakrycia, serwetki,
e. Etykieta przy stole –jak elegancko jeść i konwersować przy stole, toasty,
f. Przyjęcia bufetowe, obiady, lunch’e, herbatki, cocktail party, „lampka wina”
g. Tematyka rozmów przy stole – o czym rozmawiać, a jakie tematy omijać „dużym łukiem”?

9. Protokół dyplomatyczny (kongres Wiedeński – 1815)– elementy
a. Dyplomacja i kurtuazja
b. Definicje i zadania protokołu dyplomatycznego
c. Reguły postępowania – zasada wzajemności, precedencja i exequatur - zgoda państwa przyjmującego na wykonywanie przez określoną osobę funkcji kierownika urzędu konsularnego państwa wysyłającego, dyplomatycznej lub wysokiej rangi urzędnika państwowego.
d. Relacje pomiędzy urzędnikami i placówkami dyplomatycznymi
e. Przykłady korespondencji dyplomatycznej – memorandum, nota ogólna i zbiorowa, nota werbalna, nota podpisana, Aide-mémoire (z fr. pomoc dla pamięci) − nota, która jest przekazywana osobiście lub doręczana korespondencyjnie po zakończeniu oficjalnych rozmów (lub podczas ich trwania) przez przedstawicieli służby

10. Etykieta w pracy
a. Wprowadzanie nowego pracownika do zespołu
b. Imprezy firmowe, integracyjne, szkolenia, jubileusze –reguły, praktyka,
c. Udzielanie informacji zwrotnej, udzielanie pochwał, wręczanie nagród, trudne rozmowy z pracownikami – takt, szacunek, standard


W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-

Poznań

woj. wielkopolskie

Online 18-19 sierpień 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Online 29-30 wrzesień 2022
-

Kraków

woj. małopolskie

Online 27-28 październik 2022
-

Poznań

woj. wielkopolskie

Online 24-25 listopad 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Online 15-16 grudzień 2022
-

Wrocław

woj. dolnośląskie

Online 23-24 styczeń 2023

Rejestracja

szkolenie stacjonarne
zł netto
1 309
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 350 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
szkolenie online
zł netto
1 212
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 250 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

-

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!