Excel - zastosowanie w biznesie i finansach

O szkoleniu

Na szkoleniu przedstawiane są zaawansowane funkcje i narzędzia Excela przydatne podczas tworzenia analiz finansowych i biznesowych. Szkolenie ma za zadanie pokazać jego uczestnikom możliwości zastosowania arkusza kalkulacyjnego w ich codziennej pracy z danymi finansowymi, księgowymi, czy biznesowymi.

W czasie kursu, na przykładach praktycznych, kursanci ćwiczą zaawansowane techniki korzystania z arkusza kalkulacyjnego, które zapewnią solidność i rzetelność danych finansowych niezbędnych do raportowania, jak również do podejmowania decyzji.

Podczas szkolenia omawiane są metody posługiwania się funkcjami liczącymi, tekstowymi, porównania, daty i funkcjami finansowymi. Dzięki tym funkcjom kursanci są w stanie szybko konsolidować dane, tworzyć raporty finansowe, określać trendy danych, czy tworzyć zestawienia bilansowe.

Duża część szkolenia została poświęcona metodom analizy danych i tworzenia zestawień za pomocą TABEL PRZESTAWNYCH oraz wykresów przestawnych.

Osoby uczestniczące w szkoleniu poznają także metody prognozowania i optymalizowania. Dzięki temu będą mogły dostosować plany strategiczne firmy do zmieniających się uwarunkowań rynkowych oraz kształtować strategię firmy w długofalowych okresach.

Optymalizacja danych za pomocą narzędzia SOLVER, pozwoli uczestnikom szkolenia szacować dane w celu rozwiązania złożonych problemów ekonomicznych, finansowych czy logistycznych. Tym samym spowoduje ograniczenie przyszłych strat i zwiększenie zysków firmy.

Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie ma wymiar praktyczny, kursanci rozwiązują ćwiczenia, specjalnie przygotowane przez naszych specjalistów, z zakresu zagadnień finansowych, bilansowych, optymalizacji i prognozowania. Taki sposób prowadzenia zajęć zapewnia kursantom szybką możliwość nabycia umiejętności obsługi narzędzi i funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel.

Podczas szkolenia kursanci otrzymują:

  • materiały szkoleniowe w postaci specjalnie opracowanego skryptu,
  • ćwiczenia wykonywane na szkoleniu.

Potwierdzeniem uczestnictwa w szkoleniu jest certyfikat, który przyznawany jest kursantom.

W okresie do trzech miesięcy po ukończeniu szkolenia zapewniamy także opiekę poszkoleniową. Uczestnicy szkolenia mogą kontaktować się z wykładowcą drogą e-mailową lub telefoniczną, a także zasięgnąć konsultacji w siedzibie naszej firmy.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie dla osób chcących nauczyć się obsługi zaawansowanych metod w Excelu.

Program szkolenia

Modelowanie i organizacja danych

  • Tworzenie objektu Tabela i praca z Tabelą
  • Formatowanie warunkowe - zastosowanie do automatycznego wyróżniania danych
    • Możliwości formatowania warunkowego
    • Formatowanie warunkowe porównujące tabele
    • Formatowanie warunkowe za pomocą funkcji
    • Formatowanie warunkowe różnych zakresów dat
  • Sortowanie i filtrowanie danych
    • Zaawansowane sortowanie
    • Zaawansowane filtrowanie
  • Wykorzystanie skrótów klawiaturowych
  • Metody zarządzania arkuszami i skoroszytami
    • Odwołania do nazw, zaawansowana praca z komórkami i nazwanymi
    • Zakresy widoczności nazw, odwoływanie się do nazw z innych arkuszy, menedżer nazw
    • Nazywanie powiększających się zakresów

Formuły i funkcje w analizie biznesowej i finansowej oraz funkcje wykorzystywane do porgnozowania danych

  • Tworzenie wskaźników finansowych za pomocą prostych formuł
  • Zastosowanie odwołań względnych i bezwzględnych
  • Podstawowe funkcje liczące: SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX
  • Funkcje logiczne: JEŻELI, LUB, ORAZ
  • Funkcje liczące: LICZ.JEŻELI, SUMA.JEŻELI i SUMA.WARUNKÓW
  • Funkcje daty i tworzenie danych terminowych: DATA.RÓŻNICA, DATA, ROK, MIESIĄC, DZIEŃ
  • Funkcje wyszukiwania i porównywania danych: WYSZUKAJ.PIONOWO, INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ
  • Tworzenie trendów danych za pomocą funkcji: REGLINP, REGLINW
  • Wykorzystanie funkcji finansowych: NPV, PV, SLN

Konsolidacja danych

  • Konsolidacja danych w arkuszach
  • Konsolidacja danych z różnych plików
  • Łączenie arkuszy za pomocą funkcji
  • Łączenie skoroszytów i praca na różnych skoroszytach
  • Importowanie danych

Funkcje tablicowe wykorzystywane w obliczeniach finansowych i prognozowaniu

  • Tworzenie funkcji tablicowych
  • Praktyczne wykorzystanie funkcji tablicowych do obliczania danych finansowych

Analiza danych za pomocą tabeli przestanej

  • Tworzenie tabel przestawnych
    • Złożone tabele przestawne
    • Filtry w tabeli przestawnej
    • Pola wierszy
    • Pola kolumn
    • Pola strony
    • Wyświetlanie wyników jako procent kolumny
    • Wyświetlanie wyników jako procent wierszy
    • Wyświetlanie wyników jako procent całości
    • Zmiana funkcji podsumowujących
    • Zmiana formy przedstawiania danych
    • Automatyczne przechodzenie z tabeli przestawnej do wykresu przestawnego
    • Automatyczne tworzenie wykresów przestawnych
    • Zmiana funkcji wykresów przestawnych
    • Formatowanie wykresów przestawnych
  • Praca na tabelach przestawnych
  • Tworzenie raportów i analiz za pomocą tabel przestawnych
  • Tworzenie danych okresowych: kwartalnych, miesięcznych, z podziałem na lata

Optymalizacja danych biznesowych za pomoca dodatku SOLVER

  • Formułowanie Zagadnień do Optymalizacji
  • Użycie Narzędzia Solver
  • Opcje Narzędzia Solver
  • Raporty i Ich Wykorzystanie
    • Raport Wyników
    • Raport Wrażliwości
    • Raport Granic

Wizualizacja danych za pomocą wykresów i trendów danych

  • Wykres z wieloma seriami danych
  • Zaawansowane formatowanie wykresów
  • Umieszczanie własnych obiektów graficznych, jako punktów wykresu
  • Tworzenie trendów na wykresie
  • Tworzenie i zapisywanie wykresów użytkownika

Ochrona danych i dokumentów

  • Blokowanie struktury skoroszytu
  • Ukrywanie arkuszy i okien i odwoływanie się do komórek w ukrytych zakresach
  • Wykonywanie kalkulacji i zabezpieczanie formuł przed podglądem i przypadkową modyfikacją
  • Ochrona skoroszytu

Czas trwania

2 dni: 8:30-15:30

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu i arkuszem kalkulacyjnym Excel.
Komputer z dostępem do Internetu i arkuszem kalkulacyjnym Excel.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 600
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Komputerowa AkKom
  • Ulica i nr: Gepperta 2/6
  • Kod pocztowy: 50-076
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 9251757596

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Akademia Komputerowa AkKom
50-076 Wrocław, Polska
Gepperta 2/6
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!