Facebook w instytucjach państwowych, samorządowych i pozarządowych

O szkoleniu

Facebook to jedna z najbardziej dogodnych i najtańszych form promocji instytucji państwowej, samorządowej lub organizacji pozarządowej. Mieszkańcy bardzo chętnie dodają do obserwowanych profilów strony związane z ich miastem, gminą lub powiatem. Również profile wielu organizacji pozarządowych cieszą się popularnością. Facebook pozwala docierać z wartościowymi informacjami do odpowiednich osób – wymaga jednak dużego wyczucia, wrażliwości oraz sprawnego działania. Facebook to medium „szybkie”, w związku z czym odbiorcy mogą oczekiwać błyskawicznych a zarazem oficjalnych odpowiedzi na swoje pytania. W przypadku Instytucji duże będą także oczekiwania w zakresie etyki. Niniejsze szkolenie ma na celu przygotować pracowników Instytucji do prowadzenia konta na Facebooku zgodnie z przepisami, w sposób interesujący i angażujący odbiorców, a zarazem tak, by wspierać osiąganie statutowych celów danej organizacji. Nowoczesna Instytucja nie powinna obawiać się mediów społecznościowych!

Cele szkolenia:

  • poznanie funkcji Facebooka, które mogą być wykorzystywane Instytucjach
  • poprawa jakości profilów Instytucji na Facebooku tak, by były zgodne z celami Instytucji i atrakcyjne dla odbiorców
  • nauczenie uczestników prowadzenia Facebooka zgodnie z prawem i regulaminem
  • uwrażliwienie uczestników na kwestie ważne w kontekście Instytucji, a więc organizacji mającej wzbudzać szczególne zaufanie publiczne
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników:

  • Dokładne poznanie funkcjonalności Facebooka
  • Zapoznanie ze specyfiką Facebooka w kontekście organizacji niekomercyjnej
  • Przygotowanie do tworzenia ciekawych treści dla konkretnych grup odbiorców
  • Poznanie możliwości związanych z obsługą klienta za pomocą Facebooka i Messengera
  • Prowadzenie konta na Facebooku zgodnie z regulaminem i w granicach prawa
Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy urzędów, jednostek samorządu terytorialnego, instytucji państwowych, fundacji, stowarzyszeń, instytucji kultury

Program szkolenia

Określenie otoczenia oraz celów komunikacyjnych Instytucji

Przegląd dotychczasowych działań związanych z promocją Instytucji Uczestników (np. pod kątem turystycznym, inwestycyjnym) oraz z komunikacją wewnętrzną (np. z mieszkańcami, beneficjentami). Na tym etapie warto ustalić cele komunikacji, najbardziej pożądane grupy docelowe oraz kanały (media), które mogą okazać się najbardziej skuteczne.

Budowanie popularności marki Instytucji i zaangażowania na Facebooku

  • Korzyści z prowadzenia profilu Instytucji na Facebooku
  • Budowanie strategii obecności marki instytucjonalnej na Facebooku
  • Styl komunikacji na Facebooku
  • Algorytm – czyli co, kiedy i jak publikować, by zwiększać zasięg postów?
  • Jak pozyskiwać i angażować obserwatorów i fanów?
  • Stosowanie grafik i video na profilu Instytucji

Wykorzystanie Facebooka w praktyce Instytucji

  • Polskie Instytucje na Facebooku od zaplecza – przykłady
  • Wątpliwości prawne dotyczące aktywności Instytucji państwowych i samorządowych
  • Facebook Instytucji państwowej lub samorządowej a prawa obywatelskie
  • Instytucje a grupy na Facebooku – szanse i zagrożenia
  • Dyskusja na temat możliwości wykorzystania Facebooka do promocji Instytucji

Profesjonalna komunikacja z odbiorcami na Facebooku

  • Jak komunikować się na Facebooku z mieszkańcami lub innymi odbiorcami?
  • W jaki sposób reagować na pytania lub uwagi?
  • Jak odpowiadać na komentarze (i jak tego nie robić)?
  • Recenzje na Facebooku jako narzędzie budowania reputacji
  • Reagowanie na kryzysy i sytuacje sporne
  • Stosowanie procedur w celu sprawnej obsługi spraw zgłaszanych przez Facebook

Promocja płatna na Facebooku w organizacji niekomercyjnej

  • Podstawowe ustawienia reklamowe
  • Tworzenie reklam i wpisów sponsorowanych na Facebooku
  • Promowanie wydarzeń

Facebook w kontekście prawnym i organizacyjnym

  • Facebook a ochrona danych osobowych (RODO)
  • Wykorzystywanie materiałów mieszkańców lub innych odbiorców
  • Konkursy i ich regulaminy
  • Kwestie rozliczeniowe związane z działaniami płatnymi
  • Zgłaszanie problemów na Facebooku

Zakończenie: Podsumowanie, wnioski, odpowiedzi na pytania.

Czas trwania

9:00-14:00

Prelegenci

trener Effect Group

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 21 październik 2022
Online 16 grudzień 2022
Online 18 marzec 2022

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
572
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa
ul. Jerzego Bajana 31D
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa ul. Jerzego Bajana 31D
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!