O szkoleniu
Facylitacja to sposób pracy grupy lub zespołu, który można wykorzystać w wielu różnych obszarach działalności biznesowej, dla prowadzenia pojedynczych spotkań, ale także dla prowadzenia kompletnych procesów rozwojowych, złożonych i odpowiednio dobranych warsztatów. Szkolenie jest oparte o Model Iceberg, który naświetla różne poziomy dynamiki grupowej; ich zrozumienie oraz odpowiednie wykorzystanie jest kluczowe dla sukcesu pracy z grupą. Facylitacja jest bardzo wartościowa w kontekście projektowym, zarządzania zmianą oraz w procesach rozwoju organizacyjnego. Program szkolenia oferuje zestaw koncepcji, modeli, technik i narzędzi facylitacji, których poznanie pozwoli uczestnikom skutecznie projektować i prowadzić spotkania.
- Szkolenie jest na poziomie podstawowym. Metody szkoleniowe obejmują wykład interaktywny, ćwiczenia w grupie oraz indywidualne.
Cel szkolenia
- Poznanie facylitacji jako innego sposobu wspierania organizacji: coachingu, doradztwa i szkoleń.
- Zrozumienie roli facylitatora i odróżnienie jej od roli lidera.
- Przedstawienie Modelu Iceberg® i metod pracy facylitatora.
- Opanowanie zestawu technik i narzędzi facylitacji.
- Przygotowanie do egzaminu Facilitation™ Foundation.
Facylitacja szkolenie – korzyści
- Poznanie uwarunkowań pracy grupy, świadomość zachowań i procesów zachodzących podczas ich spotkań.
- Poznanie praktycznych metod, narzędzia i techniki pracy z grupą.
- Uzyskanie wiedzy, którą można natychmiast użyć w codziennej pracy.
- Wzrost efektywności zespołów oraz skuteczności podejmowanych działań.
- Skrócenie efektywnego czasu spotkań oraz poprawa jakości rezultatów.
- Autonomizacja zespołów, wzmocnienie zdolności do osiągania konsensusu oraz poprawa relacji wewnątrz zespołów i pomiędzy różnymi jednostkami organizacyjnymi.
Grupa docelowa
- Liderzy zespołów
- Kierownicy projektów
- Managerowie zmiany
- Analitycy biznesowi
- Scrum Masterzy i Product Ownerzy
- Osoby, które chcą zwiększyć efektywność pracy w grupach i zespołach
Program szkolenia
- Istota facylitacji
- Rozróżnienie pomiędzy zadaniem i procesem
- Rola i obowiązki lidera zadania
- Rola i obowiązki facylitatora
- Format w prowadzeniu spotkania
- Proces Iceberg® Model – metoda osiągania celów spotkań
- Przedstawienie dwóch kluczowych narzędzi i modeli: Model Feedback i SPO
- Narzędzia i techniki facylitatora: klastrowanie, łączenie, Poza Zakresem
- Przegląd Procesu Iceberg® – jak wyciągać wnioski ze spotkań
- Modele, techniki i narzędzia facylitatora: gromadzenia danych, priorytetyzacja, zaawansowane zbieranie danych, implementacja, planowanie spotkania
- Planowanie i budowanie agendy spotkania w odpowiedzi na potrzeby klienta i możliwości grupy
- Facylitacja warsztatu – kontrakt facylitatora z grupą
- Wskaźnik Osobowości Myersa-Briggsa
- Badanie Hamburg – założenia, które pomogą w zrozumieniu działań grupy
- Narzędzie SCA – jak skutecznie określić propozycje działania?
- Process Iceberg® Meeting Model
- Praktyczne przedstawienie modeli i narzędzi w pracy facylitatora
- Process Iceberg® Organisational Model, czyli jak zbadać skuteczność procesów w organizacji
- Profil efektywnego Facylitatora
- Egzamin Facilitation na poziomie Foundation
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
