Szkolenie: FAKTURA VAT W ŚWIETLE NOWELIZACJI USTAWY ORAZ NAJNOWSZEGO ORZECZNICTWA

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/faktura-vat-w-swietle-nowelizacji-ustawy-oraz-najnowszego-orzecznictwa-63645-id367

Informacje o szkoleniu

Akademia Biznesu MDDP
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

1. Przepisy dotyczące fakturowania:
2. Ogólne reguły dotyczące wystawiania faktur VAT :
3. Zasady wystawiania faktur VAT w formie elektronicznej:
4. Praktyczne aspekty wystawiania faktur korygujących:
5. Zasady wystawiania not korygujących:
6. Zasady przechowywania faktur:
7. Refakturowanie:
8. Odliczanie podatku VAT na podstawie faktury VAT:

Szkolenie skierowane jest do:

całej kadry z działu księgowości

Program szkolenia:

1. Przepisy dotyczące fakturowania:
a) przeniesienie zasad dotyczących fakturowania o ustawy o VAT,
b) przepisy unijne w zakresie wystawiania faktur VAT,
c) nowe regulacje dotyczące fakturowania

2. Ogólne reguły dotyczące wystawiania faktur VAT :
a) katalog transakcji, które powinny być udokumentowane fakturą VAT,
b) przypadki, gdy wystawienie faktury VAT nie jest konieczne,
c) przypadki wystawiania faktur na żądanie,
d) przypadki, w których fakturę VAT wystawia podmiot niebędący sprzedawcą,
e) poprawna treść faktury VAT,
f) terminy wystawienia faktury VAT z uwzględnieniem zmian,
g) wystawienia faktury VAT przed dokonaniem sprzedaży,
h) konsekwencje przedwczesnego i spóźnionego wystawiania faktur VAT problemy praktyczne,
i) fakturowanie zaliczek częściowych oraz całościowych,
j) wystawienie faktury końcowej rozliczającej zaliczkę,
k) pojęcie pustej faktury,
l) faktury wewnętrzne – przypadki stosowania,
m) faktury uproszczone – nowy typ faktur, przypadki stosowania, zasady wystawiania,
n) kursy przeliczeniowe stosowane dla walut obcych.

3. Zasady wystawiania faktur VAT w formie elektronicznej:
a) przepisy regulujące zasady wystawiania e-faktur,
b) faktury elektroniczne w prawie unijnym,
c) wymogi prawne, które należy spełnić przed rozpoczęciem wystawiania e-faktur,
d) bezpieczny podpis elektroniczny jako narzędzie do wystawiania e-faktur,
e) wystawianie faktur poprzez system wymiany danych (EDI),
f) wystawianie faktur w formacie PDF,
g) zasady związane z przesyłaniem faktur elektronicznych nabywcom,
h) poprawna treść faktury elektronicznej,
i) termin wystawienia e-faktur,
j) e-faktury dokumentujące zaliczki,
k) wystawienie e-faktury a powstanie obowiązku podatkowego,
l) wystawianie faktur w formie elektronicznej w przypadku transakcji z podmiotami zagranicznymi,
m) faktury korygujące oraz duplikaty faktur elektronicznych,
n) wystawienie e-faktury po terminie,
o) symbol PKWiU na fakturach elektronicznych,
p) e-faktura a różne stawki VAT,
r) sposób przesyłania i przechowywania faktur elektronicznych,
s) zasady udostępniania faktur elektronicznych organom podatkowym.

4. Praktyczne aspekty wystawiania faktur korygujących:
a) zasady i przyczyny wystawiania faktur korygujących,
b) możliwość wystawienia zbiorczej faktury korygującej,
c) termin wystawienia faktur korygujących,
d) uzyskanie potwierdzenia odbioru faktury elektronicznej przez nabywcę w świetle orzecznictwa sądów krajowych oraz wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 26 stycznia 2012 r., ważna zmiana przepisów od 1 stycznia 2014 r.,
e) ujęcie korekty obrotu w deklaracji VAT,
f) korekty in plus i in minus,
g) korekty bieżące i wsteczne,
h) zasady ujęcia faktur korygujących po stronie nabywcy.

5. Zasady wystawiania not korygujących:
a) przyczyny uzasadniające wystawienie noty korygującej,
b) dane, które mogą być poprawione notą korygującą,
c) sposób wystawienia noty korygującej,
d) akceptacja treści noty przez sprzedawcę w przypadku fakturowania elektronicznego,
e) ważna zmiana dotycząca zatwierdzania not korygujących obowiązująca od 1 stycznia 2013 r.

6. Zasady przechowywania faktur:
a) okres, w którym należy przechowywać faktury,
b) sposób przechowywania faktur,
c) udostępnianie faktur organom podatkowym oraz skarbowym.

7. Refakturowanie:
a) definicja refakturowania wynikająca z art. 8 ust. 2a ustawy o VAT a orzecznictwo sądów administracyjnych,
b) czy i w jakich przypadkach modyfikacja ceny oraz powielenie stawki podatkowej na refakturze są właściwe?
c) refakturowanie a inne instytucje prawne zbliżone do refakturowania,
d) data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego a data wystawienia faktury – problemy w przypadku refakturowania,
e) refakturowanie (m.in. mediów, kosztów transportu, kosztów ubezpieczenia) a problematyka świadczeń kompleksowych – ważne orzecznictwo NSA i ETS, pytanie NSA do ETS – oczekiwanie na rozstrzygnięcie.

8. Odliczanie podatku VAT na podstawie faktury VAT:
a) moment odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia udokumentowanego fakturą papierową oraz fakturą elektroniczną,
b) błędy dotyczące faktur a możliwość odliczenia podatku naliczonego,
c) ograniczenia odliczenia podatku naliczonego.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 590 zł + 23% VAT,
– dwóch lub więcej osób z jednej firmy 540 zł/os + 23% VAT.

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 15:45

Miejsce zajęć: zajęcia odbędą się w centrum w/w miast.

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy
24 09 2015 - Poznań
25 09 2015 - Łódź
29 09 2015 - Warszawa
01 10 2015 - Katowice
16 10 2015 - Bydgoszcz
20 10 2015 - Wrocław
23 10 2015 - Gdańsk
30 10 2015 - Warszawa
06 11 2015 - Kraków
14 12 2015 - Łódź

Informacje o prelegentach:

Radosław Żuk – prawnik, partner w spółce doradztwa podatkowego, redaktor portalu TaxFin.pl. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Pełnomocnik podczas wielu kontroli oraz postępowań podatkowych i skarbowych. Autor licznych artykułów z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku VAT, CIT, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz procedury podatkowej.

Dawid Milczarek – prawnik, ekspert podatkowy, manager w spółce doradztwa podatkowego Martini i Wspólnicy. Doktorant Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w problematyce podatku VAT oraz postępowań sądowo-administracyjnych. W latach 2004-2007 pracował w Izbie Skarbowej, gdzie odpowiadał za kontrolę instancyjną indywidualnych interpretacji podatkowych. W latach 2007-2010 był asystentem sędziego w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego, gdzie zajmował się przygotowywaniem projektów orzeczeń kasacyjnych, uchwał oraz pytań prejudycjalnych do ETS w zakresie VAT. Autor licznych komentarzy i artykułów podatkowych publikowanych na łamach „Rzeczpospolitej”, „Gazety Prawnej”, „Przeglądu Podatkowego”. Doświadczony wykładowca na studiach podyplomowych, kursach zawodowych i szkoleniach w zakresie prawa podatkowego oraz procedury sądowo-administracyjnej. Prowadził zajęcia dla pracowników takich spółek jak: MWiK w Kędzierzynie-Koźlu Sp. z o.o., PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko-Kamienna, Elektrociepłownia Białystok S.A.

Radosław Kowalski – prawnik, doradca podatkowy. Właściciel kancelarii doradcy podatkowego. Od 1994 roku zajmuje się obsługą prawną i podatkową podmiotów gospodarczych. Jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego, a także komentarzy i odpowiedzi na pytania czytelników (m.in. w Pulsie Biznesu, Rzeczpospolitej, Gazecie Podatkowej). Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zamkniętych i otwartych dla firm i instytucji z zakresu prawa podatkowego, windykacji, zabezpieczeń wierzytelności.

Małgorzata Breda – doradca podatkowy, ekonomistka, absolwentka Politechniki Koszalińskiej – Wydział Ekonomii i Zarządzania oraz Podyplomowych Studiów Uniwersytetu Szczecińskiego kierunek rachunkowość. Wieloletni pracownik firm doradztwa podatkowego. Obecnie Kierownik Zespołu Podatku od towarów i usług w ECDDP. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług, podatkiem od czynności cywilnoprawnych oraz postępowaniem przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Posiada bogate doświadczenie w zakresie optymalizacji podatkowej transakcji krajowych i międzynarodowych. Wykładowca problematyki podatku od towarów i usług. Autorka oraz współautorka wielu publikacji podatkowych z zakresu podatku VAT, podatku, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku akcyzowego, podatku od spadku i darowizn, postępowania podatkowego. Publikacje m. in. na łamach „Rzeczpospolitej”, „Gazety Prawnej”, „Fiskusa”.

dr Paweł Selera – doktor nauk prawnych w zakresie prawa finansowego, doradca podatkowy współpracujący z MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy spółka doradztwa podatkowego sp. z o.o. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu w Ratyzbonie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Ceł Komisji Europejskiej w Brukseli, a następnie pracując w międzynarodowych firmach doradztwa podatkowego zaliczanych do tzw. wielkiej czwórki zarówno w Niemczech i w Polsce.

Samir Kayyali – doradca podatkowy, obecnie prowadzi własną praktykę podatkową. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych w celu osiągnięcia optymalizacji podatkowej, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Nadzorował szereg badań due diligence oraz uczestniczył w obsłudze rachunkowo-podatkowej przekształceń oraz likwidacji spółek prawa handlowego. Absolwent międzynarodowych studiów Master Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prelegent na wielu konferencjach i seminariach podatkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach przygotowujących do egzaminu na doradcę podatkowego. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej.

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Urzędzie Skarbowym na stanowisku Zastępcy Naczelnika oraz jako trener podatkowy przy Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. Wykładowca wyższej uczelni w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. Obecnie prowadzi własną firmę szkoleniową.

Koszt i warunki udziału

Cena zawiera:

uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Wydarzenie: FAKTURA VAT W ŚWIETLE NOWELIZACJI USTAWY ORAZ NAJNOWSZEGO ORZECZNICTWA