O szkoleniu
Zarządzanie zespołem w dynamicznym otoczeniu wymaga od nas elastyczności. Zmagamy się z czasem, częstymi zmianami czy oporem załogi. Wyzwanie za wyzwaniem może powodować piętrzenie się mniejszych i większych trudności, które rzadko nazywamy po imieniu konfliktami. Dostrzegamy tworzenie się silosów między departamentami i wkrada się mikrozarządzanie i rywalizacja zamiast współpracy. Wysoka rotacja i zmienność otoczenia generuje piętrzenie się zmian i gdy szef chce przejść już do działania, bywa że zespół nadal jest w oporze. Codzienna praca przypomina bardziej pole walki niż pracę dobrze naoliwionej maszyny, w której każda z części ze sobą współgra.
Zastanawiamy się czasem, czy aby na pewno „gramy do jednej bramki”?
Dobra wiadomość to taka, że przy odpowiednich kompetencjach menedżerskich będziemy grać do jednej bramki, nawet w tak wymagającym otoczeniu.
Dojrzały, odporny i reagujący menedżer, który rozumie potrzebę elastycznego zarządzania, będzie stwarzać najlepsze dla pracowników warunki pracy w dynamicznym otoczeniu. Gdy potrafi diagnozować przyczyny nieporozumień i zna skutki nierozwiązanych konfliktów, świadomie stosuje skuteczną prewencję. A dzięki świadomemu prowadzeniu pracowników i całych zespołów przez zmianę, powoduje że ludzie sami inicjują potrzebę następnych zmian w organizacji.
Zapraszamy do udziału w tym warsztacie, który będzie utrwalać właśnie te kompetencje.
Celem warsztatów jest usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi pracy lidera oraz zdobycie umiejętności posługiwania się nimi w różnych sytuacjach menedżerskich. Koncentrujemy się na określaniu i komunikowaniu zasad współpracy z liderem oraz wyznaczaniu celów i delegowaniu oraz egzekwowaniu realizacji zadań.
Co zyska Twój zespół
Właściwe nasilenie Twojego wsparcia i instruktażu
Traktowanie zespołu w sposób sprawiedliwy, jednak nie taki sam
Szybkie wychodzenie z impasu i lekcję rozwiązywania trudności
Większą klarowność, transparentność i zrozumiałość procesów, które toczą się w organizacji
Jasność, gdzie się znajdują i w jakim kierunku podążają
Co zyskasz Ty
Dostosujesz rodzaj i formę wsparcia indywidualnie do potrzeb pracownika
Zrozumiesz zachowania poszczególnych osób w zależności od etapu ich rozwoju zawodowego
Będziesz rozpoznawać symptomy konfliktu
Uświadomisz sobie ryzyka eskalacji nieporozumień w identyfikacji przyczyn konfliktu według koła Christophera W. Moore’a
Zdobędziesz umiejętność zastosowania właściwych kroków w zależności od rodzaju przyczyny nieporozumienia oraz ich rzeczywistości lub pozorności
Będziesz odróżniać współpracę od kompromisu
Doświadczysz udziału w stymulowanym procesie zmiany i cennej obserwacji zachowań typowych dla danych grup/szczebli zawodowych
Zdobędziesz wiedzę, jak przeprowadzać przez zmianę zgodnie z intuicyjnym modelem dr Cyntii Scott i dr Dennisa Jaffe
Zdobędziesz umiejętność diagnozy, na jakim etapie wdrażanej zmiany się znajdujemy
Przećwiczysz komunikaty stosowne w poszczególnych etapach zmian
Wyciągniesz wnioski, co jest kluczowe w przeprowadzaniu przez zmianę, biorąc pod uwagę punkt widzenia oraz potrzeby jej adresatów
Pomożesz sobie samemu przejść przez poszczególne fazy zmiany po to, by móc w komforcie przeprowadzać przez zmianę innych
Co zyska organizacja
Przyspieszenie w przejściu pracowników z juniorów do seniorów
Zwiększenie usprawnień w przestrzeniach ze sobą niewspółgrających
Eliminację działań sprzecznych względem siebie pomiędzy zespołami
Płynnie i sprawnie wdrożone zmiany
Większą otwartość zespołów na usprawnienia i modyfikacje
Menedżera działającego metodycznie zamiast intuicyjnie
- Dla świeżo mianowanych Menedżerów, Liderów, Team Liderów, Liderów Technicznych, Kierowników, Brygadzistów i innych osób prowadzących od niedawna swój zespół.
- Dla osób przygotowujących się do tej roli.
- Dla tych, którzy pełnią funkcję menedżerskie już jakiś czas, jednak czują, że zarządzają intuicyjnie i brakuje im wiedzy w obszarze prowadzenia zespołu.
Program szkolenia
Moduł 1. Efektywny zespół – co wpływa na zaufanie i efektywność w zespole oraz jak to wzmacniać?
Co wpływa na efektywną pracę zespołu. Projekt Arystoteles w Google i czynniki skutecznych zespołów.
Wzmacnianie zaufania i poczucia bezpieczeństwa w zespole. Bezpieczeństwo psychologiczne w zespole wg Amy Edmondson. 4 poziomy budowania bezpieczeństwa psychologicznego.
Neuroprzywództwo – czyli jak wiedza o mózgu wspiera prowadzenie zespołu. Growth mindset w przywództwie. Case study i wymiana doświadczeń.
Nadawanie sensu działaniom i wskazywanie kierunku. Najlepsze praktyki i wymiana doświadczeń.
Dowiesz się, jakie czynniki decydują o sukcesie zespołów na podstawie badań Google i modelu bezpieczeństwa psychologicznego Amy Edmondson. Nauczysz się wzmacniać zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w zespole, co przełoży się na większą efektywność i zaangażowanie pracowników. Poznasz podstawy neuroprzywództwa i podejścia growth mindset, dzięki którym lepiej zrozumiesz, jak funkcjonuje ludzki mózg w kontekście przywództwa i przygotujesz własną instrukcję obsługi swojego mindsetu. Wymiana doświadczeń i analiza case studies pozwolą przełożyć teorię na praktykę. Moduł pomoże skuteczniej nadawać sens działaniom zespołu oraz wskazywać kierunek, co przełoży się na lepszą współpracę i realizację celów.
Moduł 2. Motywowanie na miarę XXI wieku
Teorie motywacji: różnice między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną.
Analiza czynników wpływających na motywację pracowników.
Ćwiczenie: “Istotne motywatory” – identyfikacja kluczowych czynników motywacyjnych w danym zespole na podstawie Reiss Motivation Profile®. Wskazówki jak wspierać motywację innych ludzi.
Motywacja a zaangażowanie. Zaangażowanie jako jeden z kluczowych czynników sukcesu nowoczesnych organizacji – badania, trendy i spostrzeżenia.
Poznasz kluczowe teorie motywacji i zrozumiesz różnice między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną. Nauczysz się identyfikować indywidualne motywatory członków swojego zespołu, wykorzystując podejście Reiss Motivation Profile®. Przeanalizujesz, jak skutecznie wspierać zaangażowanie pracowników, by podnosić ich efektywność i satysfakcję z pracy. Poznasz aktualne trendy i wyniki badań dotyczące motywacji, dzięki czemu lepiej dostosujesz swoje działania do współczesnych oczekiwań pracowników. Moduł dostarczy praktycznych wskazówek i ćwiczeń, które pomogą Ci budować zmotywowane i zaangażowane zespoły. Dodatkowo, weźmiesz udział w zabawie Motywacyjny Detektyw.
Moduł 3. Delegowanie zadań
Lider, który inspiruje do rozwoju, czyli sprawne delegowanie jako element wspierania motywacji do działania.
7 poziomów delegowania uprawnień, decyzyjności i wpływu oraz przekazywania odpowiedzialności. Kluczowe zasady dzielenia się odpowiedzialnością i monitowania wspólnych działań.
Gra Delegation Poker: zastosowanie metody wspólnego definiowania poziomów upełnomocnienia, wraz z wizualizacją w postaci techniki Delegation Board.
Metody obserwacji i oceny zaangażowania pracowników wspierające rozwój pracownika. Lista pytań badających zaangażowanie do wykorzystania podczas rozmów 1:1.
W tym module odkryjesz, jak delegowanie zadań może stać się kluczowym narzędziem wspierania rozwoju i zaangażowania pracowników. Poznasz 7 poziomów delegowania oraz strukturę zlecania zadań, dzięki czemu nauczysz się efektywnie przekazywać odpowiedzialność, monitorując jednocześnie postępy zespołu. W praktycznej grze Delegation Poker przećwiczysz definiowanie poziomów uprawnień, co pomoże Ci lepiej zarządzać samodzielnością pracowników. Dowiesz się, jak obserwować i oceniać zaangażowanie członków zespołu oraz jakie pytania zadawać podczas rozmów 1:1, aby skutecznie wspierać ich rozwój. Moduł ten pozwoli Ci usprawnić proces delegowania, oszczędzając czas i zwiększając efektywność zespołu.
Moduł 4. Moc otwartego i odważnego dialogu w zespole
5 zasad pracy zespołowej wg modelu Patricka Lencioniego. Ocena efektywności pracy zespołowej.
Moc otwartej komunikacji w realizacji celów. Strategia OK – OK w komunikacji podczas nieporozumień: oswajanie niewygodnych emocji, zakładanie dobrej intencji, asertywność w rozmowie.
Rola aktywnego słuchania we wzmacnianiu współpracy. Narzędzia aktywnego słuchania i rola empatii w rozwiązywaniu nieporozumień, efektywna informacja zwrotna.
Rozmowy z pracownikami. Trudne momenty, opór, zniechęcenie – jak sobie radzić, by mądrze wspierać członków zespołu.
Posłużymy się modelem Patricka Lencioniego, który pozwala ocenić efektywność pracy zespołowej i wprowadzić działania wzmacniające współpracę. Nauczysz się stosować strategię OK–OK, która pomaga w konstruktywnym rozwiązywaniu nieporozumień, oswajaniu trudnych emocji i budowaniu wzajemnego zrozumienia. W tym module skupimy się na roli aktywnego słuchania, narzędziach wspierających empatyczną komunikację oraz skutecznym udzielaniu informacji zwrotnej. Otrzymasz zestaw praktycznych narzędzi komunikacyjnych, które ułatwią Ci pracę z zespołem. Przećwiczysz prowadzenie rozmów w trudnych momentach, radzenie sobie z oporem i zniechęceniem pracowników. Dzięki temu zdobędziesz umiejętności, które pomogą Ci budować kulturę otwartości i efektywnej współpracy w zespole.
Czas trwania
Online: 2 dni szkolenia po 7 godzin (9:00-16:00)
Stacjonarne: 2 dni szkolenia po 8 godzin (9:00-17:00)
Forma zajęć
Prelegenci
Pomagam w stawaniu się coraz bardziej WEWNĘTRZNIE MOCNYMI ludźmi: lidersko, zespołowo, osobiście. Towarzyszę zespołom, które chcą tworzyć miejsca pracy, w których chce się chcieć. Zachęcam do myślenia o sobie dobrze. Wierzę, że samoświadomość i praca ze sobą jest kluczem do lepszego życia, a wpływ na innych zaczyna się od wpływania na siebie. Od ponad 20 lat pracuję w biznesie i dla biznesu. Jeśli czegoś mogę być pewna, to tylko jednego. Po drugiej stronie ZAWSZE jest człowiek. Taki, który chce być dostrzeżony, wysłuchany i doceniony.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie zgłoszenia poprzez formularz zgłoszeniowy, którego potwierdzenie przyjęcia przez MENTORI stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 24 godzin w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Zgłaszając udział w szkoleniu Zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie. Opłata realizowana jest przelewem na konto MENTORI na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Zgłaszający ma możliwość wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie MENTORI pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie.
- W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w szkoleniu otwartym powyżej 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, wpłata zostaje zwrócona w całości.
- Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- MENTORI zastrzega sobie możliwość zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez MENTORI (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji MENTORI zawiadamia Zgłaszającego o zmianie terminu bądź odwołaniu szkolenia najpóźniej do 3 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem szkolenia oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- W przypadku szkoleń otwartych wysłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Szkolenia Otwartego dostępnego na stronie internetowej www.mentori.pl, akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem MENTORI do wystawienia faktury bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
- Przesyłając formularz zgłoszeniowy wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez MENTORI w celu: dokonania zgłoszenia na szkolenie, organizacji uczestnictwa w szkoleniu, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych. Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych na formularzu zgłoszeniowym: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
- Nazwa firmy: MENTORI sp. z o.o.
- Ulica i nr: Niedźwiedzia 29B
- Kod pocztowy: 02-737
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5213940221
Masz pytania? Napisz do nas
