O szkoleniu
Szkolenia dla menedżerów „First time manager” w formule otwartej organizowane w Human Skills to wyspecjalizowane, nastawione na kształcenie praktycznych umiejętności i pogłębianie fachowej wiedzy zdalne i stacjonarne kursy menadżerskie. Organizowane przez nas szkolenia dla managerów rozpoczynających swoją karierę kompleksowo przygotowują Kursantów do roli liderów w nowocześnie zarządzanych organizacjach i wyposażają w kluczowe kompetencje niezbędne do realizacji zadań typowych na stanowiskach kierowniczych.
Każde otwarte szkolenie menadżerskie z naszego najnowszego katalogu kursów koncentruje się na przekazywaniu aktualnej i sprawdzonej wiedzy koniecznej do sprawnego zarządzania zespołem we współczesnych realiach biznesowych. Zarówno stacjonarne kursy, jak i szkolenia managerskie online z naszej oferty na bieżąco aktualizujemy o nowe wiadomości z dziedziny nauk o zarządzaniu oraz wzbogacamy o przykłady i case studies najlepiej ilustrujące nowe trendy i wyzwania, z którymi mierzą się obecnie organizacje, instytucje publiczne i firmy prywatne. Kurs „First time manager” to pigułka usystematyzowanej wiedzy, dzięki której każdy świeżo upieczony lider bez trudu odnajdzie się w gąszczu nowych obowiązków i będzie potrafił efektywnie działać na rzecz realizacji celów strategicznych przyjętych przez zatrudniającą go organizację.
Szkolenia dla kadry menedżerskiej.
Program szkolenia
Dzień 1.
Moduł I. Rola lidera – co oznacza awans na stanowisko kierownicze?
- Osobiste „why” (dlaczego chcę być/jestem szefem) i koncepcja Simon Sinek. Zasady budowania autentyczności.
- Rola szefa – blaski i cienie, czyli na co należy się przygotować?
- Budowanie autorytetu wodza i lidera (dobre i złe praktyki).
- Moja odpowiedzialność – zawodowy i osobisty punkt widzenia, a oczekiwania pracodawcy.
- Moje zadania – profil stanowiskowy, arkusz kompetencji, kompetencje obligatoryjne i uzupełniające, wskaźniki, arkusz STAR/PAR.
- Asertywność lidera z analizą transakcyjną (matryca lidera).
Moduł II. Zarządzanie zespołem – od czego zacząć?
- Exposé kierownika (celowość i wskazówki dotyczące jego wykonania) wraz z zestawem porad dla osób nowych w firmie i osób awansujących z zespołu. Arkusz lidera.
- Rola szefa, a role członków zespołu (komunikowanie celów stanowiskowych członkom zespołu).
- Zadania członków zespołu (profile stanowiskowe, obligatoryjne i uzupełniające kompetencje, arkusz kompetencji, analiza wskaźników, arkusz STAR/PAR).
- Przywództwo sytuacyjne według Kena Blancharda (style zarządzania a etap rozwoju pracownika).
- Podstawowe zasady priorytetyzacji zadań własnych i zadań wspierających zespół (matryca D. Eisenhowera i S. Covey’a).
- Jednominutowy menedżer spotyka małpę, czyli jak nie zabierać pracy swojemu zespołowi.
- Cykl Kolba w praktyce szefa.
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioniego.
Dzień 2.
Moduł III. Komunikacja z zespołem
- Model DISC w praktyce komunikacyjnej z zespołem (dobre praktyki).
- Zasady jednominutowego managera (dobre praktyki i kluczowe elementy wymagające uwagi).
- Udzielanie informacji zwrotnej – feedback czy feedforward (dobór metod do sytuacji, arkusz lidera).
- Rozmowa motywująca (GROW, arkusz lidera).
- Rozmowa coachingowa (C5, arkusz lidera).
- Rozmowa delegująca (arkusz lidera).
- Rozmowa o problemie (arkusz lidera).
Moduł IV. Osobista strategia lidera
- Cotygodniowy przegląd.
- Osobista strategia lidera IPD (o czym szef musi pamiętać, co planować i weryfikować).
- Spotkania z pracownikami.
- Skutki zaniechań kierowniczych i efekty aktywności profilaktycznej.
Podsumowanie kursu. Szkolenie umiejętności menedżerskich kończy się zadaniem w formie STP (start/stop/kontynuuj). Po zakończeniu kursu „First time manager – ABC zarządzania zespołem” Uczestnicy warsztatów otrzymują certyfikaty poświadczające odbycie profesjonalnego kursu w Human Skills.
Czas trwania
09:00 - 16:00
Prelegenci
MARTA ORZEŁ
TRENERKA BIZNESU; KONSULTANTKA, CERTYFIKOWANY COACH TALENTÓW GALLUPA, CERTYFIKOWANY KONSULTANT EXTENDED DISC
- Wspiera liderów organizacji podczas tworzenia i wdrażania programów rozwojowych oraz w całym procesie komunikacji z pracownikami. Specjalizuje się w szkoleniach dla menedżerów, efektywności osobistej, typologii zachowań DISC® i pracy opartej na mocnych stronach wg Gallupa.
- Od 2005 r prowadzi szkolenia. Doświadczenie w biznesie zdobyła pracując w firmie motoryzacyjnej, doradczej i szkoleniowej.
- Projektując procesy rozwojowe spotyka się ze stwierdzeniami: „u nas jest inaczej”, „u mnie to nie zadziała”. Dlatego najpierw analizuje branżę i konkretne sytuacje, a dopiero potem tworzy programy (także wielomodułowe np. 116 szkoleń dla branży budowlanej, trzyletni projekt Akademii Zarządzania).
- Pracuje z ludźmi na potencjalne i mocnych stronach, bo tylko tak można zbudować mistrzostwo i realizować cele w zmieniającej się rzeczywistości.
- Wspólna praca z klientem opiera się na szukaniu rozwiązań korzystając z najlepszych praktyk, narzędzi, wiedzy i doświadczeniu trenerki i uczestników.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 555 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia.
Masz pytania? Napisz do nas
