O szkoleniu
Skupiając się na kluczowych obszarach: potencjale menadżera, podległym zespole i standaryzowanych procesach organizacyjnych, niniejszy warsztat za zadanie pokazać nowoczesne narzędzia kierowania kapitałem pracowniczym, a także ukierunkować i wesprzeć menadżerów po awansie w wyzwaniach zawodowych z obszarów zarządczych i merytorycznych. Wszystko po to, by z większą płynnością pracy i komfortem, przewodzić swoim zespołom i prowadzić organizację ku przyszłości.
Szczególnie polecane dla osób w procesie sukcesji stanowiskowej – zarówno po objęciu nowego stanowiska jak i w czasie przygotowania jako rezerwy kadrowej – niezależnie od kierunku awansu (rekrutacji wewnętrznych i zewnętrznych, rotacji stanowiskowych) pełniących role związane z zarządzaniem pracownikami – przełożonych, menadżerów, kierowników, koordynatorów projektów wewnątrzorganizacyjnych.
Program szkolenia
MODUŁ 1. Menadżer w nowej roli czyli od „Kolegi” do Szefa
- Menadżer na starcie – wyzwania i możliwości w pierwszych miesiącach po awansie
- Droga do zarządzania zespołem – od objęcia stanowiska do efektywnego działania
- Sukcesja – rekomendacje skutecznych praktyk od przygotowania kadry do osadzenia w strukturach organizacji
- Radzenie sobie z wyzwaniami emocjonalnymi towarzyszącymi awansowi
- Zespół po awansie szefa – jak na nowo ustalić zasady pracy (wariant po rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej)
- Funkcje i role menadżerów i liderów – wyzwania czasów „postcovid”
- Efektywna komunikacja na różnych poziomach organizacji (układ funkcjonalny – pracownicy, współpracownicy, przełożeni, zarząd) – kluczowe komunikaty wspierające oczekiwania interesariuszy
- Język lidera – skuteczne działania na zadania bieżące i interwencyjne – realizowane w codzienności menadżerskiej
MODUŁ 2. Budowanie zespołu czyli układanie relacji po awansie
- Rola autorytetu formalnego i nieformalnego w wyzwaniach na początku kariery menadżerskiej
- Onboarding po awansie – skuteczne praktyki płynnego przejęcia stanowiska (w wariantach rekrutacji : wewnętrznej i zewnętrznej)
- Proces grupowy w zarządzaniu zespołem – efektywne prowadzenie podległego zespołu
w warunkach dynamiki zmian otoczenia organizacji - Fazy procesy grupowego – rekomendacje aktywności menadżerskiej, analiza i neutralizacja zagrożeń w warunkach środowiska zawodowego
- Zależność
- Różnicowanie
- Kryzys odpowiedzialności
- Bunt jednostki/grupy
- Współpraca/ energia synergii rozwiązań
- Samodzielność stanowiskowa, świadomość celu i odpowiedzialność za zadania i wyniki zespołu
- Nowoczesne narzędzia kierowania kapitałem pracowniczym (ujęcie narzędziowe)
- Instruowanie, instruktaże kompetencyjne, kalibracja zachowań
- Delegowanie zadań , uprawnień, odpowiedzialności za efektywność – połączenie zasady rezultatu i starannego działania
- Rozwiązywanie problemów
- Konsultowanie decyzji uzyskiwanie partycypacji odpowiedzialności
- Rozmowa kontrolna / korekcyjna / separacyjna
- Feedback okresowy /Przekazywanie informacji zwrotnej
- Bezpieczne i efektywne korygowanie – w ujęciu mentalnym i zadaniowym
- Decydowanie jako sztuka wychodzenia z niepewności
- Komunikowanie decyzji
- Praktyki motywacyjne – ukierunkowanie podmiotowe na pracowników i/lub zespół
MODUŁ 3. Zarządzanie zespołem czyli meandry efektywności menadżerskiej
- Cykl kierowania zespołem – funkcjonalność kierownicza w praktyce
- Krótki i wydłużony cykl kierowania – proces grupowy w służbie sprawczości działania
- Narzędzia interwencji menadżerskiej – skuteczne działanie wspierające efektywność pracy
- Etapy cyklu kierowania pracownikami
- Świadomość społeczna i zespołowa podległych pracowników – kierunkowanie efektywności w zarzadzaniu pracą zespołową
- Zarządzanie „portfelem osobowości w zespole” – rekomendacje prowadzenia efektywnych działań
- Skuteczne delegowanie – plany delegowania i siatki uprawnień i odpowiedzialności
- Wsparcie pracowników i zespołu w obszarze wykonywania zadań merytorycznych (działania bieżące, awaryjne, interwencyjne)
- Udzielanie przydatnych informacji zwrotnych wspierających potencjał poszczególnych członków zespołu
- Rozwój pracowników na miarę ich możliwości
- Organizacja pracy menadżera – skuteczne praktyki
- Umiejętność zarządzania sobą w czasie
- Czas na pracę koncepcyjne/interwencyjną/ merytoryczną/ menadżerską
- Doskonalenie samego siebie w ujęciu profesjonalizacji zawodowej i społecznej
- Zagospodarowanie różnic kulturowych (w modelu organizacyjnym i lokalizacyjnym)
- Budowanie wizerunku menadżera – świadomy wybór pól efektywności menadżerskich
MODUŁ 4. Wyzwania pracy menadżera czyli umiejętność zarządzania konfliktami
- Budowanie zaufania i wiarygodności w nowej roli (perspektywa awansu hierarchicznego wewnątrz i zewnątrz organizacyjnego)
- Wyzwania emocjonalne towarzyszące awansowi
- Neutralizacja oporu grupy zarządzanej
- Budowanie autorytetu formalnego i nieformalnego
- Zaufanie w nowej roli (zarządzanie różnorodnością)
- Trudności w praktyce menadżera i sposoby ich neutralizacji
- Opór wobec szefa – kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją nowej roli
- Formy oporu w pracy zespołowej – jak skutecznie przeciwdziałać buntom i atakom wobec nowego przełożonego
- Dysfunkcje zespołowe utrudniające realizacje celów
- Narzędzia wsparcia efektywności zespołów
- Typologia trudnych współpracowników i sposoby neutralizacji działań kontrproduktywnych
- Dysfunkcyjne postawy pracowników
- Kontrproduktywne zachowania i ich wpływ na pozostałych członków zespołu
- Narzędzia i techniki stosowane w rozwoju trudnych jednostek w zespole
- Produktywne rozwiązywanie konfliktów (poziom skutecznego diagnozowania, neutralizowania i/lub zarządzania konfliktem lub sytuacją trudną w aspekcie personalnym)
MODUŁ 5. Narzędziownik czyli inwestycja w menadżerski „personal branding”
- Fundament nowoczesnego przywództwa – kształtowanie osobistej marki menadżerskiej w każdym z etapów kariery menadżerskiej
- Skuteczne zarzadzanie zasobami (L, R, F, C) w wymiarach zadań menadżerskich
- Narzędzia efektywnej komunikacji menadżerskiej
- Rozmowa motywująca/ korygująca/ podsumowująca/wspierająca/ separująca/ oceniająca
- Komunikaty „aktywnościowe”/ neutralizujące/ oznajmiające/ podtrzymujące decyzje
- Feedback kierowany
- Zarządzanie oczekiwaniami pracowników
- Grupa reflektująca
- Mapa empatii
- Cechy i umiejętności menadżerów (*profil kompetencyjny menadżerski rekomendowany przez organizację)*
- Diagnostyka i psychometria wspierająca menadżerów – praktyki rynkowe ułatwiające skuteczne prowadzenie zespołów
- Specyfika pracy menadżerów w Polsce – wyzwania otoczenia prawnego – zespoły podległości pracowniczej versus rozwiązania B2B
Czas trwania
Prelegenci

Elżbieta Sucharska
Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.
Zapisz się
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Płatność po szkoleniu, na podstawie faktury z terminem 7 dni.
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU organizatora.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
