Szkolenie

Fuzje i przejęcia. Strategie szybkiego rozwoju przedsiębiorstw

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w 2-dniowym szkoleniu.

Celem szkolenia będzie zrozumienie wpływu procesów konsolidacji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa, opanowanie metodyki organizacji i prowadzenia procesów fuzji i przejęć oraz poznanie głównych zagrożeń związanych z doborem celów inwestycyjnych, analizą i wyceną partnerów integracji oraz technicznymi aspektami procesu przejęcia i negocjacji. Ponadto opanujesz proces przejmowania lub łączenia podmiotów celem zbudowania silnego i dobrze zarządzanego podmiotu po transakcji i poznasz typowe błędy w procesie fuzji i przejęć, tak aby zminimalizować ryzyko transakcji i obniżyć jej koszty.
Dlaczego warto wziąć udział?
  • Autorski program FIG Polska prowadzony przez ekspertów praktyków, którzy na co dzień doradzają przy fuzjach spółek, wprowadzaniu podmiotów na giełdę oraz przy transakcjach kupna sprzedaży na rynku niepublicznym.
  • Program obejmuje niezbędne kompendium wiedzy z zakresu fuzji i przejęć, umożliwiający stanie się partnerem dla firm wspierających w realizacji procesu fuzji lub przejęcia.
  • Prezentuje proces akwizycji wraz z pułapkami, na które warto zwrócić uwagę, aby zapewnić jej sprawny i efektywny przebieg.
  • Źródło aktualnych informacji z rynku M&A w Polsce.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, sprzedaży, działów prawnych, relacji inwestorskich, zasobów ludzkich i HR, komunikacji, IT, R&D, administracji, dyrektorzy operacyjni, główni księgowi.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Proces transakcji M&A

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Co determinuje wartość przedsiębiorstwa? – Dyskusja moderowana
  3. Jak zwiększyć wartość poprzez konsolidację? Aspekty strategiczne w transakcjach fuzji i przejęć.
    • Jakie są typy i formy transakcji M&A i który z nich jest najkorzystniejszy?
    • Jakie są typowe motywy nabywcy przedsiębiorstw? – Ćwiczenie
    • Jakie są kluczowe ryzyka w transakcjach fuzji i przejęć? Główne przyczyny niepowodzeń – Dyskusja moderowana
  4. Proces transakcyjny z punktu widzenia kupującego i sprzedającego (kamienie milowe) – Przykłady z praktyki
    • Jak przeprowadzić analizę strategiczną wyselekcjonowanych kandydatów do nabycia bądź podmiotu przeznaczonego do sprzedaży?
    • Jak oszacować efekty synergii? – Ćwiczenie
  5. Integracja popołączeniowa – klucz do budowy wartości przedsiębiorstwa.
    Jaki powinien być sposób i zakres integracji przedsiębiorstw?
    Jak zbudować skuteczny plan integracji?
    Szybka reorganizacja czy stopniowa restrukturyzacja? Którą strategię integracji wybrać? – Dyskusja moderowana
    Co decyduje o sukcesie działań integracyjnych? – Przykłady i ćwiczenia
  6. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Wycena transakcji M&A i niezbędna dokumentacja

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Obszary i kwestie negocjacyjne.
  3. Jak przygotować się do rozmów negocjacyjnych z akcjonariuszami , zarządami i pracownikami? – Dyskusja moderowana
  4. Co to jest due-diligence i jak efektywnie poprowadzić ten proces?
  5. Jak sprawnie przeprowadzić proces formalnego badania sytuacji finansowej, podatkowej oraz prawnej i środowiskowej spółek przed planowaną transakcją?
    • Jak oszacować wartość spółki przejmowanej? Wycena jako narzędzie w negocjacjach.
    • Jak można dokonać wyceny kandydata, co należy uwzględnić, czego unikać?
  6. Podstawowe metody wyceny i pomiaru wartości firmy. – Dyskusja moderowana
  7. Skąd wziąć środki na finansowanie transakcji fuzji i przejęć?
    • Kiedy należy sfinansować zakup długiem, gotówką, akcjami? – Przykłady z praktyki
  8. Dokumentacja w transakcjach fuzji i przejęć.
    • Co powinno zawierać memorandum informacyjne? – Przykłady z praktyki
  9. Jak skonstruować list intencyjny? Wstępna i wiążąca oferta nabycia.
    • Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy przygotowywaniu umów? – Przykłady z praktyki
  10. Fuzje i przejęcia na giełdzie papierów wartościowych. – Dyskusja moderowana
  11. Jak oszacować opłacalność transakcji M&A.
  12. Przyczyny niepowodzeń transakcji fuzji i przejęć.
  13. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni, w godzinach 9.00 - 17.00

Prelegenci

Cytat

Andrzej Staniszewski

Trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z wyceną spółek, analizą finansową, zarządzaniem płynnością finansową, oceną projektów inwestycyjnych oraz realizacją projektów dez/inwestycji kapitałowych (M&A).

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:

  • „Jak poprawić wyniki finansowe firmy? Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów.”
  • „Jak poprawić zarządzanie kapitałem obrotowym i płynnością finansową? Praktyczne narzędzia.”
  • „Jak pilotować firmę w oparciu o wybrane wskaźniki? Analiza finansowa dla zarządzających.”

Projekty doradcze

Doświadczenie zdobył uczestnicząc w realizacji projektów kapitałowych realizowanych w ramach Grupy ORLEN w zakresie fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz projektów restrukturyzacyjnych (dez/inwestycje spółek, połączenia, restrukturyzacje, wykupy wspólników/akcjonariuszy mniejszościowych, konsolidacje działalności, etc.) dotyczących m.in.: AB Mazeikiu Nafta, Anwil, Basell ORLEN Polyolefins, Benzina, EkoNaft IKS Solino, ORLEN Automatyka, ORLEN Capital, ORLEN Centrum Serwisowe, ORLEN Budonaft, ORLEN Eko, ORLEN KolTrans, ORLEN Prewencja, ORLEN Projekt, Platinum OIL MCD, Poilen, Rafineria Trzebinia, ORLEN Transport i wielu innych. Aktualnie m.in. zajmuje się weryfikacją opłacalności wniosków inwestycyjnych oraz oceną powdrożeniową projektów.

Prowadzenie szkoleń

Posiada doświadczenia trenerskie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i zajęć. Z jego doświadczeń korzystała w trakcie seminariów kadra menedżerska m.in. takich firm, jak: Accenture, BAA Polska, Bank Millenium, CDM Pekao, Deutsche Bank PBC, Energetyka, ESRI Polska, Giełda Papierów Wartościowych, Novo Nordisk, PGE Energia Odnawialna, PKP, Plejada TFI, Private Wealth Consulting, Rank Progress, Shell, Bank Societe Generale, Synergies, Tauron Dystrybucja, X Trade Brokers, ZPUE.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Kierownik Projektu w Dziale Analiz Projektów Inwestycyjnych i Rozwoju w Obszarze Kontrolingu Biznesowego PKN ORLEN, wcześniej pełnił stanowisko Analityka, następnie Starszego Analityka w Biurze Inwestycji Kapitałowych PKN ORLEN.

Obecnie Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ORLEN Laboratorium S.A., oraz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ORLEN KolTrans S.A. W latach 2011-2016 pełnił funkcję członka Rady Nadzorczej ORLEN Transport.

Absolwent Wydziału Zarządzania, Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, Studiów Podyplomowych w zakresie Inwestycji Kapitałowych i Projektów Rozwojowych Firm w SGH oraz Studiów Podyplomowych w zakresie Prawa Spółek na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia na Podyplomowym Studium Metody Wyceny Spółki Kapitałowej oraz Podyplomowym Studium Fuzji i Przejęć Przedsiębiorstw. Autor wielu publikacji z zakresu finansów przedsiębiorstw.

Gdzie i kiedy

Warszawa 13 - 14 września 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
3650 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna
za zapis do 13 sierpnia
3467,50 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!