O szkoleniu
Uzyskanie kompetencji zawodowych głównego księgowego. Certyfikat ukończenia jest potwierdzeniem przyswojenia wiedzy z zakresu księgowości w stopniu umożliwiającym rozpoczęcie pracy na stanowisku głównego księgowego.
Uczestnicząc w naszym szkoleniu zyskasz:
- zaktualizowany i utrwalony zasób informacji z zakresu księgowości
- zaawansowaną wiedzę, niezbędną do wykonywania zawodu głównego księgowego
- umiejętność skutecznej komunikacji z dyrektorem finansowym, zarządem, właścicielami i doradcą podatkowym w zakresie realizacji i kreowania polityki podatkowej i finansowej firmy.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- poszerzenie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych z zakresu rachunkowości zarządczej i finansowej
- zaktualizowanie wiadomości w dziedzinie księgowości, podatków i organizacji podmiotów gospodarczych
- umiejętność interpretacji obowiązujących aktów prawnych, których znajomość jest niezbędna w pracy głównego księgowego
- opanowanie technik usprawniających pracę i maksymalizujących efektywność podejmowanych działań.
- pracownicy działów księgowych, którzy chcą pogłębić swą wiedzę i zwiększyć kwalifikacje
- osoby zajmujące się księgowością, realizujący ścieżkę rozwoju zawodowego
- księgowi aspirujący do objęcia stanowiska kierowniczych
- osoby kreujące politykę księgowości podmiotów gospodarczych i odpowiedzialne za księgowość w systemach informatycznych.
Program szkolenia
PRAWO PRACY. SYSTEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH. KADRY I PŁACE
ORGANIZACJA RACHUNKOWOŚCI, PROWADZENIE KSIĄG RACHUNKOWYCH. ZASADY EWIDENCJI BILANSOWEJ ORAZ UJĘCIE PODATKOWE - RZECZOWE AKTYWA TRWAŁE - ŚRODKI TRWAŁE, ŚRODKI TRWAŁE W BUDOWIE, WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE. INWESTYCJE DŁUGOTERMINOWE
ZASADY EWIDENCJI BILANSOWEJ - AKTYWA OBROTOWE (ZAPASY, ROZRACHUNKI), KAPITAŁY I FUNDUSZE WŁASNE, ZOBOWIĄZANIA). W RAMACH ROZRACHUNKÓW TAKŻE ZFŚS ORAZ INNE ROZRACHUNKI Z PRACOWNIKAMI (PODRÓŻE SŁUŻBOWE)
SYSTEM PODATKOWY W POLSCE. ORDYNACJA PODATKOWA. PRAWO KARNE SKARBOWE I PODSTĘPOWANIE PODATKOWE. PODATKI POŚREDNIE (PCC, PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI, PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTU)
PODSTAWY PRAWA CYWILNEGO I GOSPODARCZEGO, OBOWIĄZKI I PRAWA PRZEDSIĘBIORCY. ZAKŁADANIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ. KODEKS SPÓŁEK HANDLOWYCH W ZAGADNIENIACH
SPRAWOZDANIE FINANSOWE CZĘŚĆ I - BILANS I INFORMACJA DODATKOWA DO BILANSU
RACHUNEK KOSZTÓW W EWIDENCJI KSIĘGOWEJ
PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB FIZYCZNYCH (PIT) I OD OSÓB PRAWNYCH (CIT)
CASH FLOW - RACHUNEK PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH
ZAAWANSOWANA RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA - KONTRAKTY DŁUGOTERMINOWE, ZMIANY POLITYKI RACHUNKOWOŚCI, ODROCZONY PODATEK DOCHODOWY – Z UWZGLĘDNIENIEM SKUTKÓW PODATKOWYCH, REZERWY
ZESTAWIENIE ZMIAN W KAPITALE WŁASNYM, SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI, PODSTAWY KONSOLIDACJI SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH. ANALIZA FINANSOWA JEDNOSTKI
PODSTAWY RACHUNKOWOŚCI ZARZĄDCZEJ I RACHUNKU KOSZTÓW ZARZĄDCZYCH ORAZ ZARZĄDZANIA FINANSAMI
PODATEK VAT W PRAKTYCE
PODSUMOWANIE KURSU
Egzamin po kursie GŁÓWNY KSIĘGOWY (kod zawodu 121101)
Czas trwania
Prelegenci
Monika Zielińska
Kadry i Płace
Posiada ponad 20 lat doświadczenia w działach kadr i płac różnych firm (od firm usługowych po transportowe i duże sieci handlowe). Przez kilka lat prowadziła działalność w zakresie usług kadrowo płacowych oraz doradztwa i szkoleń dla kadry kierowniczej dotyczących niezbędnej dla nich wiedzy na temat prawa pracy.
Paulina Bramson
Kadry i Płace
Zdobyła bardzo duże doświadczenie poprzez pracę w działach kadr i płac różnych firm, od małych po bardzo duże korporacje. Ekspert w zakresie naliczania wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych, doświadczony wykładowca, trener biznesu. Od ponad 10 lat związana z działami kadr i płac. Autorka publikacji z zakresu prawa pracy, wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych. Wieloletni współpracownik Centrum szkoleniowego FRR Sp. z o.o. w zakresie prowadzenia szkoleń Kadrowo Płacowych. Wiedzę przekazuje w bardzo przystępny sposób, otrzymując za każdym razem bardzo wysokie oceny w ankietach wypełnianych przez uczestników na koniec zajęć.
Jacek Kołaczyński
Profil zawodowy: biegły rewident nr 13749, praktyk i ekspert w zakresie rachunkowości i prawa podatkowego, finansów, controllingu, autor i opiekun merytoryczny certyfikowanych programów szkoleniowych w FRR, Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej w FRR. Edukacja i ukończone szkolenia: absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, specjalność: Rachunkowość, ukończone studia podyplomowe „Post-graduate studies in Financial Management” w Luton Business School, ukończone anglojęzyczne studia MBA na University of Bedfordshire w Wielkiej Brytanii, certyfikat księgowy Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, CIMA Advanced Diploma in Management Accounting, absolwent międzynarodowego programu dla kadry managerskiej na licencji Harvard University, Doświadczenie: ponad 21-letnie doświadczenie zawodowe w działach finansowo-księgowych i kontroli (Główny Księgowy, Kierownik Controllingu, Dyrektor Finansowy), obecnie dyrektor finansowy w globalnej grupie kapitałowej, dodatkowo wieloletni współpracownik biur księgowości, doradztwa podatkowego i największych firm audytorskich, audytor w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski oraz Pol-Tax, posiada ponad 14-letni staż jako trener rachunkowości i prawa podatkowego ze zrealizowanymi ponad 13 tysiącami godzin szkoleniowych w formie otwartej i zamkniętej, specjalizuje się w rachunkowości i sprawozdawczości finansowej oraz konsolidacji sprawozdań finansowych, tematyce MSR/MSSF oraz szeroko rozumianym zarządzaniem finansami i podatkami (PIT, CIT, VAT) oraz controllingiem w grupach kapitałowych.
Małgorzata Tarkowska
Absolwentka studiów magisterskich ekonomicznych i pedagogicznych jak również studiów podyplomowych na kierunku dyrektor finansowy oraz rachunkowość. Posiadane uprawnienia: biegły rewident o numerze 10725, licencja Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg, dyplomowany księgowy SKwP, aplikacja administracyjna. Ponad 25 letnie doświadczenie w zakresie rachunkowości, podatków oraz audytu zdobywane w podmiotach z różnych branż i o różnej wielkości jako główny księgowy, dyrektor finansowy oraz biegły rewident. Obecnie Prezes spółki rachunkowo-audytorskiej oraz trener na szkoleniach wewnętrznych w zakresie rachunkowości i podatków, wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce z zakresu podatków dochodowych oraz w Fundacji Rozwoju Rachunkowości. Jest osobą, która uwielbia pracę z ludźmi oraz przekazywanie im swojej wiedzy jak również czerpanie wiedzy od innych (ciągłe samodoskonalenie). Pragnie przekazywać entuzjazm zawodowy ze świadomością, że zawód to nie jest "prosty kawałek chleba" ale dający możliwość samorealizacji i nie pozwalający szarym komórkom na lenistwo
Marta Wysocka-Fronczek
Prawnik od 2003 r. własna Kancelaria LEX & FINANCE specjalizującą się w doradztwie prawnym i finansowym. W roku 2009 ukończyła studia podyplomowe Bankowości Centralnej i Polityki Pieniężnej, a dwa lata później studia doktoranckie w Instytucie Nauk Prawnych PAN. Jest także stypendystką Szkoły EuroLiderek SEL, która jest nowatorskim projektem dla kobiet pragnących wzmocnić swoją aktywność zawodową. Na przestrzeni lat współpracowała z międzynarodowymi korporacjami i instytucjami finansowymi świadcząc usługi doradcze w zakresie prawa spółek handlowych, prawa gospodarczego, cywilnego, bankowego, finansowego i prawa spółek handlowych. Zajmuje się również mediacją w sprawach gospodarczych, w tym prawie spółek, cywilnymi, finansowym oraz postępowaniem w sprawach podatkowych. W ciągu kilku lat przyczyniła się do powstania 300 firm z sektora MŚP, za co w 2013 r. czytelnicy portalu Bankier.pl przyznali jej tytuł „Kobiety Biznesu 2012". W 2013 r. otrzymała tytuł Ambasadorki Przedsiębiorczych Kobiet.
Michał Zbutowicz
podatki
Doradca podatkowy (nr wpisu 13795), absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMK na kierunku Doradztwo Podatkowe, właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego. Doświadczenie zawodowe w obszarze podatków zdobywał w zespołach podatkowo-księgowych w dużych spółkach z polskim i zagranicznym kapitałem. Pracował również w administracji podatkowej (Krajowa Informacja Skarbowa, Izba Skarbowa w Bydgoszczy). W codziennej pracy współpracuje z zespołami doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów oraz księgowych. Specjalizuje się m.in. w podatku od towarów i usług oraz w zarządzaniu ryzykiem podatkowym i wdrażaniu Tax Compliance w przedsiębiorstwach.
Justyna Bartela
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na kierunku finanse i rachunkowość oraz zarządzanie. W 2019 roku ukończyła studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Doktorantka na Wydziale Nauk Stosowanych Akademii WSB. Zwyciężczyni konkursu Lider księgowości 2017. W ramach certyfikacji zawodu księgowego zdobyła tytuł Głównego księgowego zarówno w Stowarzyszeniu Księgowych jak i w Fundacji Rozwoju Rachunkowości. Ukończyła szereg kursów zawodowych od specjalisty ds. kadr i płac do kontrolera finansowego. Posiada doświadczenie zawodowe w działach finansowo-księgowych (Główny Księgowy, asystent biegłego rewidenta). Uczestniczyła w badaniu sprawozdania finansowego Miasta Stołecznego Warszawa. Od 2021 r. odbywa aplikację na biegłego rewidenta w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy-Audyt sp. z o.o. Posiada ponad 4-letni staż jako trener rachunkowości i prawa podatkowego.
Ekspert FRR
Piotr Wąsowski
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, od 2003 r, doradca podatkowy specjalizujący się w problematyce leżącej na styku prawa podatkowego, administracyjnego, handlowego i rachunkowości oraz postępowań podatkowych administracyjnych i czynności sprawdzających. Reprezentuje podatników w toku sporów z organami podatkowymi oraz przeprowadza audyty podatkowe. Przed rozpoczęciem w 2003 r. kariery doradcy podatkowego był zatrudniony w organach skarbowych - Urzędzie Kontroli Skarbowej w Warszawie oraz Ministerstwie Finansów Departamencie Podatku VAT (pełnił funkcję Naczelnika wydziału), które reprezentował w m.in. sprawach kasacyjnych przed Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym. Autor kilkudziesięciu artykułów i pozycji książkowych z zakresu podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług VAT. Jego artykuły były publikowane w „Przeglądzie Podatkowym”, „Rzeczpospolitej”, „Doradcy Podatnika”, „Prawie Przedsiębiorcy”, „Rachunkowości Budżetowej”. Jest współautorem wydawnictwa Meritum Podatki 2004 i 2005. Jako wykładowca (trener) prowadzi zajęcia dla głównych księgowych, samodzielnych księgowych i doradców podatkowych. W 2009 roku brał udział w szkoleniu pracowników Urzędów Skarbowych, zorganizowanym przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w ramach projektu sfinansowanego przez Unię Europejską z grantu Europejskiego Funduszu Społecznego. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego w Warszawie.
Barbara Zapała
Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Prawo (2008 r.), otrzymała Nagrodę imienia Profesora Waleriana Pańki - dla najlepszego absolwenta. Została także wyróżniona przez Rektora UŚ w Katowicach oraz Prezesa Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach. Otwarcie na potrzeby przedsiębiorców działających w różnych branżach rozwijała m.in. dzięki działalności w organizacji FM Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan” w latach 2008 - 2010. Uczestnik wielu szkoleń z zakresu komunikacji biznesowej organizowanych m.in. przez Business Centre Club, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Od 2013 r. wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Katowicach po ukończeniu aplikacji radcowskiej. Od 2015 r. prowadzi własną kancelarię prawną specjalizującą się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała także jako prawnik i radca prawny in-house, odpowiadając na bieżące problemy kadry menadżerskiej oraz pracowników działów kadr, księgowości, finansów. W ramach dotychczasowej praktyki zawodowej koncentruje się zwłaszcza na zagadnieniach związanych z prawem gospodarczym i handlowym w obrocie krajowym i zagranicznym, zakładaniu nowych podmiotów gospodarczych, zagadnieniach związanych z prawem pracy, prawem podatkowym, ochroną danych osobowych z uwzględnieniem norm ISO, reprezentacji klientów przed organami kontrolnymi oraz w postępowaniach sądowych. Z ogromną pasją prowadzi szkolenia z zakresu prawa dla pracodawców i pracowników.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-661 Warszawa
Wita Stwosza 32/5
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
