O szkoleniu
Na szkoleniu przedstawione zostaną najważniejsze przepisy dotyczące gospodarki odpadami, ze szczególnym uwzględnieniem ostatnio wprowadzonych i planowanych zmian.
Na szkolenie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Program szkolenia
- Przedstawienie najnowszych zmian w zakresie gospodarki odpadami, m.in.:
• planowane zmiany w zakresie prowadzenia ewidencji odpadów – nowe planowane rozporządzenie od 1 stycznia 2025 r. w sprawie rodzajów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów – wprowadzenie ponownie obowiązku ewidencji niewielkich ilości odpadów niebezpiecznych, takich jak np.: inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe; opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone; baterie zawierające rtęć – przedstawienie konsekwencji związanych z ponownym powstaniem obowiązki ewidencji tych odpadów oraz przedstawianie co jednak zrobić, aby nadal legalnie nie prowadzić ewidencji tych odpadów po wprowadzeniu nowego rozporządzenia,
• zmiany od 1 stycznia 2025 r. w zakresie zasad selektywnego zbierania odpadów budowalnych. - Ustawy kształtujące gospodarkę odpadami w Polsce
- Gospodarka o obiegu zamkniętym jako cel przepisów o odpadach
- Kiedy mamy do czynienia z odpadem, a kiedy nie:
• zakres zastosowania ustawy o odpadach,
• definicja odpadów – przykłady z orzecznictwa sądów i praktyki. - Podziały odpadów w zależności od obowiązków posiadacza odpadów w postępowaniu z tymi odpadami; katalog odpadów – jak klasyfikować odpady m.in. na potrzeby ewidencji i sprawozdawczości; różne rodzaje odpadów: bioodpady, odpady niebezpieczne, odpady komunalne, odpady żywności, oleje odpadowe, zużyty sprzęt, zużyte baterie i akumulatory, pojazdy wycofane z eksploatacji
- Szczególne obowiązki związane z postępowaniem z odpadami komunalnymi, w tym zasady selektywnego zbierania tych odpadów – obowiązki właścicieli nieruchomości
- Zasady ogólne gospodarki odpadami:
• ochrona życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,
• zasada bliskości,
• koszty gospodarowania odpadami. - Hierarchia sposobów postępowania z odpadami – przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym
- Zapobieganie powstania odpadów, w tym przez:
• ponowne użycie, naprawę i modernizację,
• wydłużenie okresu dalszego używania produktu. - Produkt uboczny, pozostałości z procesu produkcyjnego; czy proces budowlany może być uznany za proces produkcyjny – procedura wystąpienia o stwierdzenie uznania za produkt uboczny pozostałości z procesu produkcyjnego, przykłady pozostałości uznanych za produkty uboczne. Rozporządzenia dotyczące utraty statusu odpadów: w tym m.in. rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków utraty statusu odpadów powstających w procesie energetycznego spalania paliw
- Przetwarzanie odpadów oraz procesy przetwarzania odpadów:
• odzysk, w tym odzysk energii, odzysk materiałów, prace ziemne, przygotowanie do ponownego użycia, recykling, inne sposobu odzysku odpadów,
• unieszkodliwianie odpadów. - Utrata statusu odpadów – kryteria wskazujące, kiedy odpad przestaje być odpadem
• czy zawsze do utraty statusu odpadów konieczne jest zezwolenie na przetwarzanie,
• czy utrata ta może nastąpić tylko przez oględziny, badania. - Podmiot odpowiedzialny za odpady – posiadacz odpadów, wytwórca odpadów – kiedy staję się posiadaczem odpadów
- Inne podmioty zaangażowane w gospodarkę odpadami: sprzedawca odpadów, pośrednik w gospodarce odpadami
- Zbieranie odpadów, selektywne zbieranie oraz segregowanie odpadów – obowiązki w tym zakresie, m.in. w zakresie odpadów budowlanych
- Zasady magazynowania odpadów – monitoring wizyjny, sposoby i miejsca magazynowania odpadów, zabezpieczenie roszczeń, tytuł prawny do władania nieruchomością
- Zasady transportu odpadów
- Zasady odpowiedzialności administracyjnej za odpady, wynikające z ustawy o odpadach:
• podmioty uprawnione do przyjęcia odpadów od posiadacza odpadów,
• zwolnienie się z odpowiedzialności administracyjnej za przekazane odpady, w szczególności w zakresie odpadów niebezpiecznych,
• umowy dotyczące odpowiedzialności za odpady. - Wymogi formalne w zakresie gospodarki odpadami:
• kiedy i na jakich zasadach mamy obowiązek uzyskania decyzji w zakresie:
– zbierania odpadów,
– przetwarzania odpadów (odzysk i unieszkodliwianie odpadów),
– wytwarzania odpadów,
• wpis do rejestru Bazy Danych o Odpadach (BDO) w zakresie:
– transportu odpadów – wyjątki od tego obowiązku,
– sprzedawcy odpadów i pośrednika w obrocie odpadami,
– wytwórców odpadów obowiązanych do prowadzenia ewidencji odpadów; czy szkoła, biuro powinno posiadać wpis w BDO. - Podstawowe zasady prowadzenia ewidencji odpadów oraz sprawozdawczości odpadowej
- Konsekwencje niewykonywania lub niewłaściwego wykonania przepisów – administracyjne kary pieniężne, wykroczenia oraz przestępstwa w zakresie niewłaściwego gospodarowania odpadami
- Konsultacje, dyskusja
Czas trwania
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Prelegenci
Radca prawny, pracownik Ministerstwa Klimatu i Środowiska, specjalizujący się w zakresie przepisów i wymagań dotyczących gospodarki odpadami. Trener z wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie. Wykładowca w ramach studiów podyplomowych „Bezpieczeństwo w użytkowaniu i zarządzaniu substancjami chemicznymi” przy Uniwersytecie Łódzkim. Autor i współautor wielu publikacji z zakresu regulacji prawnych z sektora gospodarki odpadami, współautor Komentarza do ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.
Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego. Organizator potwierdza otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na adresy podane w formularzu zgłoszeniowym. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
- Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia, jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie, jest podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
- Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta.
- Dokument pro-forma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu.
- Nr konta: 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą rozpoczęcia szkolenia. Organizator musi pisemnie potwierdzić otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych oraz do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku zwrot przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni roboczych od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Wszystkie informacje dotyczące organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu itp.) Organizator przekaże w formie pisemnej na adresy e-mail podane na formularzu zgłoszeniowym.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia, Agnieszka Ochmańska, Grzegorz Ochmański z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
- Wyrażona w formularzu zgłoszeniowym zgoda marketingowa ma charakter dobrowolny i może zostać w każdej chwili wycofana. Zapewniamy realizację przysługujących Państwu uprawnień z zakresu ochrony danych osobowych, w tym prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych i skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane będą przechowywane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie. Zgoda marketingowa dotyczy otrzymywania drogą elektroniczną wyłącznie informacji dotyczących planowanych szkoleń i ofert promocyjnych.
- Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę utrwalania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.
- Nazwa firmy: AMG Szkolenia
- Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
- Kod pocztowy: 20-576
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123419993