Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/gospodarka-odpadami-w-obliczu-najnowszych-zmian-decyzje-administracyjne-wg-nowych-zasad-rejestr-bdo-sprawozdawczosc-i-ewidencja-3-dniowe-szkolenie-w-zakopanem-noclegi-i-wyzywienie-w-cenie-74453-id802

Informacje o szkoleniu

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

-

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa

pracownicy firm zajmujących się gospodarowaniem odpadami (transportem, zbieraniem i przetwarzaniem odpadów), pracownicy firm posiadających pozwolenia na wytwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowane, osoby zajmujące się ochroną środowiska, gospodarką odpadami, podmioty wprowadzające produkty i produkty w opakowaniach na rynek, firmy produkujące opakowania, podmioty przetwarzające odpady opakowaniowe, pracownicy instytucji wydających i opiniujących wydawane decyzje w zakresie gospodarowania odpadami, pracownicy Urzędów Marszałkowskich oraz jednostek publicznych zainteresowanych tematyką gospodarowania odpadami.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie gospodarki odpadami
Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
-odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami
-kwalifikowania odpadów
-decyzji administracyjnych
-prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów
-obowiązków wynikających z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi
-gospodarowania odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi
-weryfikacji odbiorcy odpadów
-realizacji obowiązków przez wprowadzających baterie i akumulatory
-zmian przepisów prawa w zakresie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
-zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka
-wprowadzania danych do BDO
-kontroli w firmie.
Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.

Metodologia

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Program szkolenia:

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

Dzień I
Blok 1. Ustawa o odpadach oraz zmiany po nowelizacji 20 lipca 2018 r. Rozporządzenia oraz projekty rozporządzeń.
Katalog odpadów – jak prawidłowo kodować odpady (case study)
Odpowiedzialność za odpady, jej przenoszenie
Zabezpieczenie roszczeń – rozporządzenie, sposoby naliczania
Właściwe magazynowanie odpadów – projekt rozporządzenia dotyczącego magazynowania odpadów.
Monitoring miejsc magazynowania odpadów obowiązkowy od 2019 r.
Blok 2 Pozwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów
Konieczność zmian decyzji, wydawanie decyzji w oparciu o znowelizowaną ustawę o odpadach, kiedy następuje utrata ważności decyzji
Tytuł prawny do miejsca magazynowania odpadów i odpowiedzialność za szkody w środowisku
Jak określić limity magazynowanych odpadów, rodzaje opadów (warsztat)
Odpady z instalacji i z poza instalacji (warsztat)
Kompetencje organów wydających i opiniujących nowe decyzje
Zaświadczenia i oświadczenia o niekaralności
Operat przeciwpożarowy
Decyzje środowiskowe i prawo miejscowe w gospodarce odpadami
Zabezpieczenie roszczeń w gospodarowaniu odpadami, ich forma i sposób naliczenia

Dzień II
Blok 3 Pozwolenie na wytwarzanie odpadów i procedura produktu ubocznego
Pozwolenie na wytwarzanie odpadów, warunki wymagania, jakie nowe obowiązki nakłada
Co należy umieścić we wniosku o wydanie pozwolenia.
Produkt uboczny – procedura uznania (case study)
Decyzja o uznaniu za produkt uboczny zamiast zgłoszenia od sierpnia 2018 r. - jak przeprowadzić procedurę wg nowych zasad?
Obowiązek uzyskania statusu produktu ubocznego na nowo dla zakończonych postępowań
Organy wydające decyzje i opłaty skarbowe
Blok 4 Gospodarowanie odpadami komunalnymi
Odpady komunale – podstawa prawna i najnowsze zmiany
Sposoby gospodarowania odpadam komunalnymi
Umowy, deklaracje
Sposoby selektywnego zbierania
Blok 5 Rejestr BDO, transport odpadów
Rejestr BDO, rodzaje wpisów, numer gdzie należy go umieszczać
Nowe zasady transportu odpadów, zniesienie pozwoleń, wpis do BDO, oznakowania, zasady przewozu i kary
Zmiany w transgranicznym przemieszczaniu odpadów od sierpnia 2018 r.
Blok 6 Ewidencja i sprawozdawczość
KPO, KEO, roczne sprawozdania (warsztat)

Dzień III
Blok 7 Gospodarowanie opakowaniami
Zmiana ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi i wynikające z niej nowe obowiązki
Obowiązki wprowadzających na rynek produkty i produkty w opakowaniach
Opłata produktowa, naliczenie, rodzaje opakowań, sposoby ewidencji (warsztat)
Wymagania dla przedsiębiorców prowadzących recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych
Opłata recyklingowa
Rola Organizacji odzysku opakowań i organizacji samorządu gospodarczego w gospodarowaniu opakowaniami
Ewidencja i sprawozdawczości, możliwości realizacji obowiązku odzysku i recyklingu (warsztat)
Nowe wzory dokumentów potwierdzających odzysk i recykling
Rejestr BDO – praktyka wpisywania w zakresie produktów i produktów w opakowaniach oraz podmiotów prowadzących odzyski i recykling odpadów opakowaniowych
Kary i opłaty podwyższone w zakresie nie przestrzegania obowiązków podmiotów wprowadzających produkty i produkty w opakowaniach
Opłata recyklingowa
Blok 8 Sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz baterie i akumulatory
Podstawa prawna
Obowiązki wprowadzającego SE iE, baterie i akumulatory
Obowiązki zbierającego ZSE i E, baterie i akumulatory
Nieprofesjonalni zbierający ZSE i E ich obowiązki, sposób funkcjonowania
Działalność punktów serwisowych - wymagania
Rejestr BDO, ewidencja i sprawozdawczość
Blok 9 Przygotowanie do kontroli
Zmiana ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska - omówienie najważniejszych zmian
Rozdaje kontroli, jak najlepiej się do nich przygotować
Warsztat przygotowania do kontroli (ćwiczenia praktyczne, case study)
Sankcje karne
Blok 10 Pytania i odpowiedzi.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
 

Szczegółowa agenda wydarzenia:
Dzień I :
Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 16.00).
Kolacja.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).

Dzień II :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień III :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień IV :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Podsumowanie wydarzenia, wręczenie dyplomów Uczestnikom szkolenia, wyjazd z hotelu.

Inwestycja

2190.00zł netto (+23% VAT)
 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:

  • 3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
  • możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
  • dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
1890 zł netto  - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
2190 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
2540 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).

Informacje o prelegentach:

Dyrektor ds. Prawnych i Rozwoju w firmie gospodarującej odpadami, wykładowca w Krakowskiej Akademii im. A.F. Modrzewskiego na Wydziale Prawa i Administracji.
Z wykształcenia doktor nauk chemicznych, absolwentka ochrony środowiska na Uniwersytecie Jagiellońskim, Audytor wewnętrzny ISO 14001, stypendystka University of Utrecht Debye Institute, Holland.
Ekspert z zakresu ochrony środowiska w szczególności prawa ochrony środowiska, procesu inwestycyjnego, gospodarki odpadami i opakowaniami, emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz ISO 14001 i EMAS. Praktyk o bogatym doświadczeniu zgromadzonym podczas wieloletniej pracy trenerskiej, jak i eksperckiej dla wielu podmiotów sektora prywatnego i jednostek sektora publicznego. Realizator kilkunastu projektów środowiskowych, jako ekspert ds. ochrony środowiska, w tym finansowanych ze środków UE. Doradca i wykładowca w zakresie kompleksowego gospodarowania odpadami, podczas prowadzonych w ostatnim okresie szkoleń i konsultacji dla Miasta Stołecznego Warszawy, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Komendy Wojewódzkiej i Agencji Mienia Wojskowego. Doradca PARP w zakresie CSR. Uczestnik wielu konferencji, autor opracowań i ekspertyz.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 2190 zł netto

Cena zawiera:

3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego) pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna) dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dostępne zniżki:

  • , Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
  • , Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Wydarzenie: Gospodarka odpadami w obliczu najnowszych zmian - decyzje administracyjne wg nowych zasad, rejestr BDO, sprawozdawczość i ewidencja – 3-dniowe szkolenie w Zakopanem (noclegi i wyżywienie w cenie