Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/gospodarka-odpadami-w-praktyce-kompendium-obowiazujacych-przepisow-2-dniowe-szkolenie-warsztatowe-73076-id802

Informacje o szkoleniu

  • Gospodarka odpadami w praktyce-kompendium obowiązujących przepisów. 2-dniowe szkolenie warsztatowe.


    ID szkolenia: 73076
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Administracja Rolnictwo, środowisko Prawo
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Kraków

    Kraków
    Godziny zajęć (czas trwania):
    2 dni
  • Organizator szkolenia:

    Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    Libelta 1a/2
    61-706 Poznań
    woj. wielkopolskie
    O firmie Inne oferty firmy
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Serdecznie zapraszamy do udziału w 2-dniowych warsztatach praktycznych w zakresie gospodarki odpadami. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa:Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:-pracowników administracji publicznej-pracowników przedsiębiorstw prywatnych-specjalistów ds. ochrony środowiska-specjalistów ds. gospodarki odpadami-osoby zajmujące się kwestiami środowiskowymi oraz sporządzające sprawozdania środowiskowe-wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.

Program szkolenia:

1. Wytwarzający, posiadacze i przetwarzający odpady. Kto kim jest w aspekcie odpowiedzialności prawnej, i obowiązków.
2. Kwalifikowanie odpadów (przykłady):
-źródła powstawania odpadów,
-przyporządkowanie kodu odpadu,
-rozpoznawanie odpadów komunalnych, przemysłowych i opakowaniowych
-odpady niebezpieczne, szczególne wymagania 
-nieprawidłowe kwalifikowania odpadów, przykłady, konsekwencje
3. Warunki uznawania materiału lub substancji za produkt uboczny.
4. Kiedy odpad traci status odpadu.
5. Decyzje administracyjne: od przygotowania wniosku po weryfikację uzyskanej decyzji:
-pozwolenie na wytwarzanie odpadów,
-zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
-zezwolenie na zbieranie odpadów,
-zezwolenie na transport odpadów.
6. Prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów:
-kto prowadzi ewidencje,
-zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji - nowe rozporządzenie,
-ewidencja uproszczona - kto może ja prowadzić,
-przekazywanie odpadów osobom fizycznym – co się zmieniło,
-zbiorcze zestawienie o odpadach jako odzwierciedlenie danych w ewidencji.
7. Obowiązki wynikające z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi:
-obowiązki wprowadzającego produkty w opakowaniach,
-zasady samodzielnego rozliczania się z obowiązków,
-realizacja obowiązków przez wprowadzających do 1 Mg odpadów,
-kampanie edukacyjne,
-audyt przedsiębiorców prowadzących odzysk i recykling odpadów opakowaniowych,
-nowa dokumentacja DPR i DPO oraz EDPR i EDPO – nowe zasady jej wystawiania,
-jakie metody odzysku można uznać za odzysk a jakie za recykling,
8. Gospodarowanie odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi po wprowadzeniu nowego systemu gospodarowania odpadami w gminie:
-podpisywanie umów na odbiór odpadów,
-jakie odpady należy oddawać,
-konsekwencje łamania prawa miejscowego,
9. Weryfikacja odbiorcy odpadów – przeniesienie odpowiedzialności.
10. Realizacja obowiązków przez wprowadzających baterie i akumulatory.
11. Zmiany przepisów prawa w zakresie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego wynikające z ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, w tym m.in.:
-Nowe definicje wprowadzających sprzęt elektryczny i elektroniczny
-Rozliczanie przedsiębiorcy zagranicznego - autoryzowany przedstawiciel
-Zmiany w zakresie sprzętu elektrycznego i elektronicznego objętego przepisami ustawy
-Zwolnienie części przedsiębiorców z opłat produktowych – pomoc de minimis
-Nowe poziomy zbierania – rozszerzenie listy produktów objętych wymaganym poziomem, okresy przejściowe i poziomy docelowe
-Objęcie nowymi obowiązkami sprzętu innego niż przeznaczony dla gospodarstw domowych
-Nowe poziomy odzysku i recyklingu zużytego sprzętu
-Nowe zasady współpracy przedsiębiorców z organizacjami odzysku – zwiększenie odpowiedzialności wprowadzającego
-Nowe obowiązki nałożone na sprzedawców w zakresie zbierania zużytego sprzętu
-Zakaz zbierania niekompletnego zużytego sprzętu oraz części z takich zużytych urządzeń przez podmioty inne niż prowadzący zakłady przetwarzania
-Audyt zewnętrzny organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz prowadzących zakłady przetwarzania
-Zmiany w zakresie prowadzenia kontroli dotyczących zbierających i przetwarzających zużyty sprzęt oraz prowadzących recykling i inne niż recykling procesy odzysku odpadów powstałych ze zużytego sprzętu.
12. Zasady wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka.
13. Wprowadzanie danych do BDO.
14. Kontrola w firmie (analiza przykładowych sytuacji podawanych przez uczestników):
-otrzymanie zawiadomienia o kontroli,
-upoważnienie do udzielania wyjaśnień,
-przygotowanie dokumentacji,
-oględziny,
-wyjaśnienia do protokołu,
-podpisanie protokołu lub odmowa podpisania.

Informacje o prelegentach:

Dyrektor ds. Prawnych i Rozwoju w firmie gospodarującej odpadami, wykładowca w Krakowskiej Akademii im. A.F. Modrzewskiego na Wydziale Prawa i Administracji. 
Z wykształcenia doktor nauk chemicznych, absolwentka ochrony środowiska na Uniwersytecie Jagiellońskim, Audytor wewnętrzny ISO 14001, stypendystka University of Utrecht Debye Institute, Holland. 
Ekspert z zakresu ochrony środowiska w szczególności prawa ochrony środowiska, procesu inwestycyjnego, gospodarki odpadami i opakowaniami, emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz ISO 14001 i EMAS. Praktyk o bogatym doświadczeniu zgromadzonym podczas wieloletniej pracy trenerskiej, jak i eksperckiej dla wielu podmiotów sektora prywatnego i jednostek sektora publicznego. Realizator kilkunastu projektów środowiskowych, jako ekspert ds. ochrony środowiska, w tym finansowanych ze środków UE. Doradca i wykładowca w zakresie kompleksowego gospodarowania odpadami, podczas prowadzonych w ostatnim okresie szkoleń i konsultacji dla Miasta Stołecznego Warszawy, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Komendy Wojewódzkiej i Agencji Mienia Wojskowego. Doradca PARP w zakresie CSR. Uczestnik wielu konferencji, autor opracowań i ekspertyz.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1250 zł netto

Cena zawiera:

-cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Dofinansowanie z UE:

Tak. https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)
Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na górze strony.


Wydarzenie: Gospodarka odpadami w praktyce-kompendium obowiązujących przepisów. 2-dniowe szkolenie warsztatowe.