O szkoleniu
Podczas tego szkolenia dowiesz się:
- jak zbudowana jest ręka
-
jakie są etapy rozwoju motoryki
-
jakie są zasady wsparcia dziecka leworęcznego w rozwoju umiejętności grafomotorycznych
-
jak wesprzeć dziecko z grupy ryzyka dysleksji
-
czym charakteryzują się zaburzenia rozwoju sensomotorycznego oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej
-
jakie są ćwiczenia wspierające umiejętności grafomotoryczne
Po zakończeniu szkolenia potrafisz:
- wymienić najczęstsze zaburzenia grafomotoryczne
- rozpoznawać i diagnozować nieprawidłowości w rozwoju dziecka w zakresie sprawności manualnej i umiejętności grafomotorycznych
- opracować i przygotować indywidualny program grafomotoryczny dla dziecka małego, przedszkolnego oraz w wieku szkolnym z użyciem pomocy do ćwiczeń grafomotorycznych.
- wybrać i ocenić efektywność dodatkowych narzędzi w usprawnianiu umiejętności grafomotorycznych.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, psychologów, pedagogów, rehabilitantów, logopedów, fizjoterapeutów oraz terapeutów pracujących ze wczesnym wspomaganiem rozwoju i innych specjalistów pracujących z dziećmi dotkniętymi zaburzeniami rozwojowymi.
Program szkolenia
Dzień pierwszy:
09:00 Budowa ręki.
Etapy rozwoju motoryki i grafomotoryki oraz najczęstsze zaburzenia grafomotoryczne. Reakcje odruchowe i
integracja odruchów w grafomotoryce.
Rozwój chwytu, manipulacji oraz chwytu pisarskiego.
Diagnoza umiejętności grafomotorycznych.
13:00 Przerwa obiadowa
13:30Wsparcie dziecka leworęcznego w rozwoju umiejętności grafomotorycznych.
Wsparcie dziecka z grupy ryzyka dysleksji.
17:00 Zaburzenia rozwoju sensomotorycznego oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej - ich wpływ na
rozwój manualny i grafomotoryczny.
Dzień drugi
09:00 Zasady pracy terapeutycznej.
Zasady tworzenia indywidualnego programu pracy z dzieckiem oraz przygotowanie miejsca nauki dla
dziecka z problemami grafomotorycznymi.
Rodzaje ćwiczeń wspierających umiejętności grafomotoryczne
• ćwiczenia ruchowe wspierające rozwój małej motoryki
• ćwiczenia z użyciem pisaków i kartek
• ćwiczenia z użyciem pomocy np. pulpit z lustrem
Zasady wprowadzania i ćwiczenia różnego rodzaju mas plastycznych w ćwiczeniach.
13:00 Przerwa obiadowa
13:30 Wybrane metody i techniki wspierające umiejętności grafomotoryczne (elementy metody integracji
sensorycznej, sensomotoryki, masażu Shantala i innych).
Wybór i ocena pomocy pod kątem ich efektywności w usprawnianiu umiejętności grafomotorycznych.
Wręczenie zaświadczeń.
17:00 Koniec szkolenia.
Czas trwania
Prelegenci
mgr Agnieszka Olszewska - psycholog, neurologopeda, nauczyciel nauczania początkowego, certyfikowany terapeuta i nauczyciel metody Warnkego, szkoleniowiec sensomotoryki, systemu RehaCom oraz skali Leitera. W trakcie specjalizacja z Psychologii Klinicznej. Prowadzi zajęcia edukacyjne i terapeutyczne. Zajmuje się między innymi terapią trudności w nauce, nieprawidłowości neurorozwojowych u dzieci, treningami funkcji poznawczych i sensomotorycznych, nauką i terapią czytania, pisania i mowy.
mgr Katarzyna Orkisz - pedagog, tyflopedagog, menadżer oświaty, terapeuta integracji sensorycznej, sensomotoryki, certyfikowany terapeuta metody Warnkego oraz EEG Biofeedback. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, jest prezesem zarządu Stowarzyszenia Na Rzecz Dzieci z Nadpobudliwością w Rzeszowie.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
54-424 Wrocław
Krakowska 56-62
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
