O szkoleniu
Uczestnicy otrzymują autorską wykładnię graficzną każdej z reguł Incoterms ®2010.
Multimedialna prezentacja, wykorzystująca ilustrację poszczególnych czynności i problemów spornych (zdjęcia z magazynów, portów, składów, terminali kontenerowych).
Dlaczego ten temat zasługuje na szczególną uwagę:
Najnowsza wersja terminów handlowych o nazwie Incoterms® 2010 została ostatecznie opublikowana jako jedna z 8 wersji, które mogą zostać użyte do interpretacji bazy dostawy w umowach handlowych, krajowych, jak i zagranicznych.
Zlikwidowano w niej najlepsze bazy dostawy dla kupującego, w tym popularna bazę DDU.
Zlikwidowano 4 terminy, dodano 2 nowe, zmieniono ważny punkt przejścia ryzyka w 3 terminach. Nigdy do tej pory zmiany nie były tak znaczące. W związku z powyższym powstało wiele problemów na linii sprzedający – kupujący, ale także w stosunkach każdego z tych partnerów z przewoźnikami i spedytorami.
Między innymi okazało się, że jedna ze stron umowy może załatwiać transport, płacić za niego, zawierać umowę przewozu, a w sytuacji uszkodzenia lub kradzieży towaru, roszczeń wobec przewoźnika musi dochodzić drugi partner, bo on akurat ponosił w tym czasie ryzyko, które jest niezależne od ponoszenia kosztów. Stąd bazę dostawy należy negocjować aktywnie już na etapie zawierania umowy, zdając sobie sprawę z korzyści, ryzyk i kosztów, związanych z zastosowaniem określonych wariantów.
Bezpieczeństwo bieżące i ograniczenie kosztownej odpowiedzialności w przyszłości są argumentami, za traktowaniem naszego szkolenia jako niezbędnej inwestycji.
Jakie przykładowe umiejętności szkolenie zapewni uczestnikom:
- poznanie postanowień nowych reguł handlowych Incoterms® 2010,
- uzyskanie praktycznych rad na temat posługiwania się nowymi regułami przy rozwiązywaniu problemów,
- zapoznanie się z zagrożeniami, wynikającymi z innej interpretacji obowiązków stron niż w tak samo brzmiących formułach w innych wersjach,
- poznanie zasad rozwiązywania sporów odnośnie bezpieczeństwa ładunków, uszkodzeń, ubezpieczenia i innych.
Szkolenia zamknięte dla grup już od 5 osób – jeżeli jesteście państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt telefoniczny: 22 853 35 23, kom.: 607 573 053.
Multimedialna prezentacja, wykorzystująca ilustrację poszczególnych czynności i problemów spornych (zdjęcia z magazynów, portów, składów, terminali kontenerowych).
Dlaczego ten temat zasługuje na szczególną uwagę:
Najnowsza wersja terminów handlowych o nazwie Incoterms® 2010 została ostatecznie opublikowana jako jedna z 8 wersji, które mogą zostać użyte do interpretacji bazy dostawy w umowach handlowych, krajowych, jak i zagranicznych.
Zlikwidowano w niej najlepsze bazy dostawy dla kupującego, w tym popularna bazę DDU.
Zlikwidowano 4 terminy, dodano 2 nowe, zmieniono ważny punkt przejścia ryzyka w 3 terminach. Nigdy do tej pory zmiany nie były tak znaczące. W związku z powyższym powstało wiele problemów na linii sprzedający – kupujący, ale także w stosunkach każdego z tych partnerów z przewoźnikami i spedytorami.
Między innymi okazało się, że jedna ze stron umowy może załatwiać transport, płacić za niego, zawierać umowę przewozu, a w sytuacji uszkodzenia lub kradzieży towaru, roszczeń wobec przewoźnika musi dochodzić drugi partner, bo on akurat ponosił w tym czasie ryzyko, które jest niezależne od ponoszenia kosztów. Stąd bazę dostawy należy negocjować aktywnie już na etapie zawierania umowy, zdając sobie sprawę z korzyści, ryzyk i kosztów, związanych z zastosowaniem określonych wariantów.
Bezpieczeństwo bieżące i ograniczenie kosztownej odpowiedzialności w przyszłości są argumentami, za traktowaniem naszego szkolenia jako niezbędnej inwestycji.
Jakie przykładowe umiejętności szkolenie zapewni uczestnikom:
- poznanie postanowień nowych reguł handlowych Incoterms® 2010,
- uzyskanie praktycznych rad na temat posługiwania się nowymi regułami przy rozwiązywaniu problemów,
- zapoznanie się z zagrożeniami, wynikającymi z innej interpretacji obowiązków stron niż w tak samo brzmiących formułach w innych wersjach,
- poznanie zasad rozwiązywania sporów odnośnie bezpieczeństwa ładunków, uszkodzeń, ubezpieczenia i innych.
Szkolenia zamknięte dla grup już od 5 osób – jeżeli jesteście państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt telefoniczny: 22 853 35 23, kom.: 607 573 053.
Kto powinien wziąć udział?
Kadry menedżerskiej, pracowników działów: sprzedaży i zakupów, eksportu i importu, oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za negocjowanie, zawieranie i realizowanie umów.
Program szkolenia
- Klasyfikacja terminów, umożliwiająca sprawniejszy ich dobór w określonej sytuacji.
- Terminy zlikwidowane w nowej wersji oraz postanowienia zupełnie nowych terminów w Incoterms® 2010.
- Zasady obowiązywania poszczególnych wersji Incoterms i posługiwanie się Incoterms 2000 po wejściu w życie wersji z roku 2010
- Problem miejsca dostawy i przejścia prawa własności w poszczególnych terminach.
- Zasady posługiwania się terminami, dedykowanymi dla każdego rodzaju transportu.
- Współpraca ze spedytorem w ramach terminu FCA i zupełnie nowego terminu DAT.
- Zasady posługiwania się Incoterms® 2010 w dostawach wewnątrzwspólnotowych i krajowych w sytuacji likwidacji popularnego terminu DDU.
- Zabezpieczania interesów kupującego przy braku w Incoterms® 2010 trzech terminów grupy D, w tym DDU.
- Koncepcja zupełnie nowego terminu DAP i zasady jego stosowania w różnych sytuacjach kontraktowych.
- Zmiany w grupie terminów przeznaczonych wyłącznie dla potrzeb transportu morskiego i śródlądowego.
- Zasady prowadzenia handlu z wykorzystaniem transportu morskiego w sytuacji zlikwidowania terminu DES.
- Odbiór towaru z terminalu przewoźnika morskiego przy braku w nowej wersji popularnego terminu DEQ.
- Różnice w rozumieniu najpopularniejszych terminów według zwyczajów RAFTD, Combiterms, Reguł Warszawsko-Oksfordzkich, stosowanie formuł loco i franco.
- Postanowienia dotyczące wykorzystania we wszystkich nowych regułach procedur elektronicznych, w tym dokumentów w formie elektronicznej.
- Dostosowanie Incoterms® 2010 do wymagań bezpieczeństwa ładunków (m.in. C-TPAT i CSI) oraz procedur bezpieczeństwa przy odprawach celnych.
- Pułapki i niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem poszczególnych reguł z wersji 2010.
- Momenty przejścia ryzyk, prawa własności towaru i klauzule ubezpieczeniowe cargo w Incoterms® 2010 a reklamacje i spory wynikające z uszkodzeń lub utraty ładunków.
- Procedury załatwiania spraw spornych na bazie Incoterms® 2010, w tym dochodzenie roszczeń od przewoźnika i spedytora i zasady oraz terminy zgłaszania roszczeń w zależności od stosowanej formuły.
- Analiza bieżących problemów uczestników (na przykładach). Pytania i odpowiedzi.
- Terminy zlikwidowane w nowej wersji oraz postanowienia zupełnie nowych terminów w Incoterms® 2010.
- Zasady obowiązywania poszczególnych wersji Incoterms i posługiwanie się Incoterms 2000 po wejściu w życie wersji z roku 2010
- Problem miejsca dostawy i przejścia prawa własności w poszczególnych terminach.
- Zasady posługiwania się terminami, dedykowanymi dla każdego rodzaju transportu.
- Współpraca ze spedytorem w ramach terminu FCA i zupełnie nowego terminu DAT.
- Zasady posługiwania się Incoterms® 2010 w dostawach wewnątrzwspólnotowych i krajowych w sytuacji likwidacji popularnego terminu DDU.
- Zabezpieczania interesów kupującego przy braku w Incoterms® 2010 trzech terminów grupy D, w tym DDU.
- Koncepcja zupełnie nowego terminu DAP i zasady jego stosowania w różnych sytuacjach kontraktowych.
- Zmiany w grupie terminów przeznaczonych wyłącznie dla potrzeb transportu morskiego i śródlądowego.
- Zasady prowadzenia handlu z wykorzystaniem transportu morskiego w sytuacji zlikwidowania terminu DES.
- Odbiór towaru z terminalu przewoźnika morskiego przy braku w nowej wersji popularnego terminu DEQ.
- Różnice w rozumieniu najpopularniejszych terminów według zwyczajów RAFTD, Combiterms, Reguł Warszawsko-Oksfordzkich, stosowanie formuł loco i franco.
- Postanowienia dotyczące wykorzystania we wszystkich nowych regułach procedur elektronicznych, w tym dokumentów w formie elektronicznej.
- Dostosowanie Incoterms® 2010 do wymagań bezpieczeństwa ładunków (m.in. C-TPAT i CSI) oraz procedur bezpieczeństwa przy odprawach celnych.
- Pułapki i niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem poszczególnych reguł z wersji 2010.
- Momenty przejścia ryzyk, prawa własności towaru i klauzule ubezpieczeniowe cargo w Incoterms® 2010 a reklamacje i spory wynikające z uszkodzeń lub utraty ładunków.
- Procedury załatwiania spraw spornych na bazie Incoterms® 2010, w tym dochodzenie roszczeń od przewoźnika i spedytora i zasady oraz terminy zgłaszania roszczeń w zależności od stosowanej formuły.
- Analiza bieżących problemów uczestników (na przykładach). Pytania i odpowiedzi.
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci

Dlaczego warto umiejętności te zdobyć u naszego trenera:
Jesteśmy prekursorem tych szkoleń na rynku, śledząc zmiany w tym zakresie od wielu lat, realizowaliśmy kilkanaście edycji kilkusesyjnego Studium Handlu Zagranicznego, a więc mamy możliwość porównania problemów. Utrzymujemy kontakty z menedżerami i handlowcami, znając doskonale ich problemy. Nasz trener ma w tym zakresie 30-letnie doświadczenie praktyczne, zdobyte też za granicą, przy negocjowaniu dużych kontraktów. Oferujemy obszerne materiały oraz możliwość kontaktu z trenerem, także po szkoleniu. Celem jest oferowanie klientom solidnych szkoleń w korzystnej dla uczestnika cenie. Najlepszą rekomendacją dla naszych szkoleń są tysiące zadowolonych klientów.
PROWADZĄCY: Dr hab. Wojciech Budzyński. Jest uznanym specjalistą w zakresie stosowania formuł handlowych. Napisał na ten temat kilka książek i jest autorem wykładni terminów handlowych, wydanej w Polsce i za granicą. Zajmuje się doradztwem w zakresie Incoterms od ponad 26 lat, kiedy wydał pierwszą w Polsce wykładnię tych formuł z oryginalną interpretacją graficzną. Wiedzę praktyczną zdobywał jako handlowiec, dyrektor kilku firm handlowych, kolejno szef dwóch oddziałów firmy za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Pracuje też naukowo w SGH. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym w zakresie negocjacji z partnerami zagranicznymi oraz analizy umów pod względem pułapek i niekorzystnych sformułowań. Od 1983 roku przeszkolił kilka tysięcy menedżerów i handlowców autor wielu wydawnictw poświęconych tematyce handlowej m.in.: „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń”, „Handel zagraniczny dla menedżerów”, „Zawieranie i realizowanie kontraktów z partnerem zagranicznym”, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms 1990. Combiterms 1990. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe”.
Jesteśmy prekursorem tych szkoleń na rynku, śledząc zmiany w tym zakresie od wielu lat, realizowaliśmy kilkanaście edycji kilkusesyjnego Studium Handlu Zagranicznego, a więc mamy możliwość porównania problemów. Utrzymujemy kontakty z menedżerami i handlowcami, znając doskonale ich problemy. Nasz trener ma w tym zakresie 30-letnie doświadczenie praktyczne, zdobyte też za granicą, przy negocjowaniu dużych kontraktów. Oferujemy obszerne materiały oraz możliwość kontaktu z trenerem, także po szkoleniu. Celem jest oferowanie klientom solidnych szkoleń w korzystnej dla uczestnika cenie. Najlepszą rekomendacją dla naszych szkoleń są tysiące zadowolonych klientów.
PROWADZĄCY: Dr hab. Wojciech Budzyński. Jest uznanym specjalistą w zakresie stosowania formuł handlowych. Napisał na ten temat kilka książek i jest autorem wykładni terminów handlowych, wydanej w Polsce i za granicą. Zajmuje się doradztwem w zakresie Incoterms od ponad 26 lat, kiedy wydał pierwszą w Polsce wykładnię tych formuł z oryginalną interpretacją graficzną. Wiedzę praktyczną zdobywał jako handlowiec, dyrektor kilku firm handlowych, kolejno szef dwóch oddziałów firmy za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Pracuje też naukowo w SGH. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym w zakresie negocjacji z partnerami zagranicznymi oraz analizy umów pod względem pułapek i niekorzystnych sformułowań. Od 1983 roku przeszkolił kilka tysięcy menedżerów i handlowców autor wielu wydawnictw poświęconych tematyce handlowej m.in.: „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń”, „Handel zagraniczny dla menedżerów”, „Zawieranie i realizowanie kontraktów z partnerem zagranicznym”, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms 1990. Combiterms 1990. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe”.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
Promocyjna dla osób zgłoszonych do dnia 13.10.2015
770
zł
Cena zawiera:
- wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Cena 2
po okresie promocji
870
zł
Cena zawiera:
- wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Cena 3
dla małych firm (zatrudnienie poniżej 50 osób)
590
zł
Cena zawiera:
- wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Cena 4
dla mikro firm (zatrudnienie poniżej 10 osób)
490
zł
Cena zawiera:
- wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa
ul. Jana Sebastiana Bacha 2
woj. mazowieckie
ATL „Achievement Through Learning” Sp. z o. o. jest polską firmą szkoleniowo-doradczą, która od 2000 roku prowadzi w całym kraju profesjonalne warsztaty, treningi i seminaria wspierające wysiłki przedsiębiorstw w osiąganiu wysokiej pozycj...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Cena promocyjna szkolenia otwartego wynosi: 770 zł. + 23% VAT i obejmuje: wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, konsultacje po szkoleniu przez Internet, obiad, przerwy kawowe.
Cena po okresie promocji wynosi: 870 zł. + 23% VAT.
RABATY przy zgłoszeniu: 2osób - 10%, 3 osób - 15%, 4 osób - 20%.
Oferta dla Mikro i Małych Firm (SPECJALNA CENA):
- 590 zł. netto - DLA MAŁYCH FIRM (zatrudnienie poniżej 50 osób, łączy się z rabatami)
- 490 zł. netto - DLA MIKRO FIRM (zatrudnienie poniżej 10 osób, (nie łączy się z rabatami)
Zakwaterowanie: zainteresowanym pomagamy w rezerwacji noclegu na preferencyjnych warunkach w hotelach, w których odbywa się szkolenie lub w innych hotelach / apartamentach będących w ich pobliżu. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt.
Cena po okresie promocji wynosi: 870 zł. + 23% VAT.
RABATY przy zgłoszeniu: 2osób - 10%, 3 osób - 15%, 4 osób - 20%.
Oferta dla Mikro i Małych Firm (SPECJALNA CENA):
- 590 zł. netto - DLA MAŁYCH FIRM (zatrudnienie poniżej 50 osób, łączy się z rabatami)
- 490 zł. netto - DLA MIKRO FIRM (zatrudnienie poniżej 10 osób, (nie łączy się z rabatami)
Zakwaterowanie: zainteresowanym pomagamy w rezerwacji noclegu na preferencyjnych warunkach w hotelach, w których odbywa się szkolenie lub w innych hotelach / apartamentach będących w ich pobliżu. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa
ul. Jana Sebastiana Bacha 2