Szkolenie

Informacja zwrotna, budowanie kultury feedbacku i egzekwowanie.

O szkoleniu

Skąd potrzeba doskonalenia informacji zwrotnej w naszych firmach i organizacjach?

CO sprawia, że na co dzień spotykamy tyle problemów z informacją zwrotną – a to jej brak, a to niewłaściwe stosowanie, które powoduje niepotrzebne emocje i zero skutków, a to nierównowagę w zakresie treści? Gdy pracownik słyszy „Przyjdź do mnie, bo muszę ci udzielić informacji zwrotnej” to najczęściej niestety nie odbiera tego tak, że otrzyma jakieś informacje o stanie sytuacji lub projektu, albo że zostanie pochwalony. Spodziewa się raczej krytyki, która może być nieprzyjemna. Przyjęło się bowiem, że menedżerska informacja zwrotna (ang. feedback), to ocena pracy pracownika – wyrażanie przez menedżera opinii o tym, jak pracuje pracownik. A jeszcze węziej – wyrażanie opinii krytycznej. Dlatego wiele osób nie ma gotowości przyjmować informacji zwrotnej i stosuje różne sposoby, aby nie skonfrontować się z nią, np. wymówki, obwinianie innych, atak, niesłuchanie. Jednak bez prawidłowo stosowanej informacji zwrotnej nikt nie będzie wiedział co robi dobrze, nie wzmocni swoich zachowań, nie poczuje dumy i satysfakcji, która daje siłę do pracy nad słabymi stronami, nie skoryguje i nie udoskonali tego, co można zmienić, nie rozwinie się, niemożliwe będzie egzekwowanie zadań. Warto stosować zrównoważoną, konstruktywną informację zwrotną, która będzie efektywna i skuteczna. I to będziemy doskonalić na tym szkoleniu.

Korzyści:

-doskonalenie stosowania różnorodnej informacji zwrotnej
-zdobycie wiedzy na temat różnych modeli informacji zwrotnej
-wymiana doświadczeń w zakresie wdrażania kultury feedbacku w organizacjach
-podniesienie skuteczności informacji zwrotnej
-poznanie metod minimalizujących opór pracownika przed informacją zwrotną
-pozyskanie narzędzi do egzekwowania zadań
-pozyskanie narzędzi do motywowania i rozwijania pracowników za pomocą informacji zwrotnej
-wymiana dobrych praktyk z innymi liderami i networking
Kto powinien wziąć udział?

Menedżerowie, kierownicy, dyrektorzy, liderzy zespołów. Kierownicy projektów. Osoby przygotowujące się do roli menedżerskiej.

Program szkolenia

Cele i sens informacji zwrotnej (feedbacku)

  • co może kryć się pod nazwą informacja zwrotna
  • jakie skojarzenia z informacją zwrotną mają szefowie, a jakie pracownicy
  • różnorodne cele informacji zwrotnej

Wyzwania w informacji zwrotnej

  • nieporozumienia wokół informacji zwrotnej
  • najczęstsze problemy z feedbackiem
  • trudności z udzielaniem feedbacku
  • trudności z przyjmowaniem feedbacku
  • kiedy i gdzie udzielać informacji zwrotnej – okoliczności i sytuacje
  • dlaczego feedback bywa demotywujący – motywowanie poprzez informację zwrotną

Feedback a ocena pracownicza

  • miejsce informacji zwrotnej w systemie ocen pracowniczych
  • informacja zwrotna a plany rozwojowe dla pracownika

Konstrukcja i elementy feedbacku

  • informacja zwrotna oparta na faktach
  • co jest faktem, a co nie jest
  • informacja zwrotna motywująca do poprawy / do działania
  • wyrażanie oczekiwań

Modele informacji zwrotnej

  • jednozdaniowa krótka informacja zwrotna
  • różne modele informacji zwrotnej
  • scenariusze rozmów menedżerskich z informacją zwrotną

Informacja zwrotna pozytywna

  • rola pozytywnego feedbacku w rozwijaniu pracownika do coraz większej samodzielności i sprawności wykonywania zadań
  • cele pozytywnego feedbacku
  • jak sprawić, aby pozytywna informacja zwrotna się nie zdewaluowała ani nie spowodowała, że pracownik „spocznie na laurach”
  • feedback narzędziem motywowania pozafinansowego

Egzekwowanie i drabina interwencji

  • rola feedbacku w sytuacji, gdy pracownik nie spełnia oczekiwań
  • informacja zwrotna w sytuacji błędu pracownika
  • skuteczne egzekwowanie poprawy zachowań
  • czego unikać stosując drabinę interwencji
  • minimalizowanie ryzyka oporu, buntu i innych niekonstruktywnych zachowań pracownika
  • stopniowanie interwencji
  • pula możliwych sankcji do zastosowania w praktyce pracy uczestników szkolenia

Plany wdrożeniowe i podsumowanie szkolenia

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Warszawa 10 - 11 grudnia 2020
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Wrocław 19 - 20 października 2020
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 24 - 25 sierpnia 2020
brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 13 - 14 lipca 2020
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1450 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Weź udział

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!