Informacja zwrotna, feedback i feedforward

O szkoleniu

Skąd potrzeba doskonalenia informacji zwrotnej w naszych firmach i organizacjach? CO sprawia, że na co dzień spotykamy tyle problemów z informacją zwrotną – a to jej brak, a to niewłaściwe stosowanie, które powoduje niepotrzebne emocje i zero skutków, a to nierównowagę w zakresie treści? Gdy pracownik słyszy „Przyjdź do mnie, bo muszę ci udzielić informacji zwrotnej” to najczęściej niestety nie odbiera tego tak, że otrzyma jakieś informacje o stanie sytuacji lub projektu, albo że zostanie pochwalony. Spodziewa się raczej krytyki, która może być nieprzyjemna. Przyjęło się bowiem, że menedżerska informacja zwrotna (ang. feedback), to ocena pracy pracownika – wyrażanie przez menedżera opinii o tym, jak pracuje pracownik. A jeszcze węziej – wyrażanie opinii krytycznej. Dlatego wiele osób nie ma gotowości przyjmować informacji zwrotnej i stosuje różne sposoby, aby nie skonfrontować się z nią, np. wymówki, obwinianie innych, atak, niesłuchanie. Jednak bez prawidłowo stosowanej informacji zwrotnej nikt nie będzie wiedział co robi dobrze, nie wzmocni swoich zachowań, nie poczuje dumy i satysfakcji, która daje siłę do pracy nad słabymi stronami, nie skoryguje i nie udoskonali tego, co można zmienić, nie rozwinie się, niemożliwe będzie egzekwowanie zadań. Warto stosować zrównoważoną, konstruktywną informację zwrotną, która będzie efektywna i skuteczna. I to będziemy doskonalić na tym szkoleniu.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści

  • trening różnych modeli rozmowy i wypowiedzi feedback i feedforward
  • zdobycie sposobów minimalizujących opór rozmówcy przed feedbackiem
  • poszerzenie świadomości nt. mechanizmów psychologicznych istotnych dla skuteczności feedbacku
  • określenie i pokonanie ryzyk oraz obaw związanych z udzielaniem informacji zwrotnej
Kto powinien wziąć udział?
  • menedżerowie,
  • kierownicy,
  • dyrektorzy,
  • liderzy zespołów
  • kierownicy projektów
  • osoby przygotowujące się do roli menedżerskiej.

Program szkolenia

Moduł I.

  • Do czego służy informacja zwrotna, a do czego nie
  • Za i przeciw feedbackowi
  • Kiedy i gdzie udzielać informacji zwrotnej, okoliczności, sytuacje
  • Dlaczego niektórzy tak trudno przyjmują krytykę – ile można komuś powiedzieć, aby było to efektywne
  • A co jeżeli nie mamy za co pochwalić?
  • Typowe błędy podczas udzielania komuś feedbacku
  • Jak minimalizować opór, bariery i wymówki

Moduł II.

  • Emocje w pracy, emocje przy feedbacku? Jak wpływają na skuteczność przekazu i odbioru
  • Słowa mają znaczenie – słownictwo wpływające na skuteczność feedbacku
  • Konstrukcja i elementy feedbacku
  • Modele feedbacku FUKO, UFKO, kanapka, feedforward – ćwiczenia
  • Wyrażanie oczekiwań i kontraktowanie osoby, którą prosimy o zmianę zachowania

Moduł III.

  • Feedbackowe rozmowy menedżerskie – rozmowy oceniające, rozwojowe, podsumowujące – scenariusze
  • Proces egzekwowania realizacji zadania – bezboleśnie a skutecznie
  • Inspirowanie autofeedbacku, pobudzanie do myślenia i odpowiedzialności za uczenie się oraz doskonalenie
  • Feedback wobec przedstawicieli różnych pokoleń – czy można skrytykować Millenialsów i pokolenie Z? Czy trzeba chwalić pokolenie BB i Y?

Czas trwania

2 dni, 09:00-14:00

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 28 listopad 2022
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
727
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 750 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się
Szkolenie stacjonarne
za osobę
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa
ul. Jerzego Bajana 31D
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa ul. Jerzego Bajana 31D
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!