O szkoleniu
Pozostałe bariery utrudniające kreatywne myślenie to:
- Fiksacja funkcjonalna
- Mechanizmy grupowe
- Samoocena
- Postawy życiowe
Kreatywność na poziomie narzędziowym – kreatywność to przede wszystkim sposób podejścia do zagadnień i problemów. Jest oczywiście cenna jako cecha osobowa, ale z perspektywy Organizacji kreatywność jest środkiem do kreowania rozwiązań biznesowych. Szkolenie kreatywność dużą część czasu poświęci na zapoznanie uczestników z narzędziami kreatywnego rozwiązywania problemów. Każde z narzędzi będzie zastosowane treningowo do rozwiązania problemu (zaproponowanego przez trenera lub bazującego na specyfice organizacji).
Najważniejsze narzędzia to:
- PDCA (cykl Deminga)
- Looping
- Metoda Kepner-Tregoe
- Model Revolution In Creativity
Realizacja szkolenia od strony warsztatowej będzie się głównie opierać na ćwiczeniach autodiagnostycznych (rozpoznających bariery utrudniające kreatywność na poziomie osobistym) oraz symulacjach realnych problemów, które uczestnicy będą rozwiązywać korzystając z narzędzi proponowanych przez trenera.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Rozpoznawanie osobistych schematów utrudniających innowacyjność
- Rozwijanie własnego poziomu twórczości – poziom poznawczy
- Korzystanie z lateralny sposób myślenia w rozwiązywaniu problemów
- Stosowanie technik wspomagających kreatywność (np. Metoda Walta Disneya, metoda Kapeluszy Edwarda De Bono)
- Wykorzystywanie cyklu Deminga w udoskonalaniu i wdrażaniu pomysłów
- Rozwiązywanie problemów metodą Kepner-Tregoe
- Stosowanie technik grupowego myślenia
- Praca na poziomie przekonań i zachowań – model „revolution in creativity”
GRUPA DOCELOWA:
- Kadra kierownicza
- Pracownicy na stanowiskach specjalistów i ekspertów
- Pracownicy marketingu i sprzedaży
Program szkolenia
1. Wprowadzenie w tematykę kreatywności i innowacyjność. Czym jest kreatywność?
- Czy kreatywność i innowacyjność oznacza to samo?
2. Myślenie lateralne i wertykalne a kreatywność
- Dlaczego na ogół myślimy wertykalnie?
- Sposoby rozwijania myślenia lateralnego - znajdowanie kreatywnych i niespecyficznych rozwiązań Jak działa mózg, kiedy pracujemy nad nowym rozwiązniem?
3. Metody wspomagające innowacyjność i rozwiązywanie problemów
- Technika Walta Disneya
- Technika da Vinciego
- Wykorzystanie nieświadomych części umysłu Antytemat - ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych
4. Cykl Deminga (PDCA)
- Plan – planowanie
- Do - działanie
- Check – sprawdzanie
- Act – wdrożenie
5. Projekt „Revolution In Creativity”
- Różnice pomiędzy naukowcami utrzymującymi się z patentów a menedżerami Świeżość Odwaga Realność Impet Greenhousing
6. Bariery kreatywności i innowacyjności
- Sformułowanie problemu i celu.
- Skala celu i wyznaczanie celów.
- Efektywne techniki generowania pomysłów.
- Opracowanie strategii przekonywania różnych osób
Czas trwania
Prelegenci
KAROLINA OLSZYŃSKA
Posiada wieloletnie doświadczenie biznesowe zdobyte w międzynarodowej firmie. Doświadczona Trenerka, Menedżerka i Moderatorka. W ostatnich 5 latach przeprowadziła ponad 700 (blisko 6000 godzin) warsztatów rozwijających kompetencje miękkie m. in. z zakresu zarządzania zespołem, współpracy, design thinking, zaangażowania zespołów, rozwiązywania problemów i innowacji. Tylko w ostatnim roku ponad 100 warsztatów online. Projektuje autorskie programy i prowadzi szkolenia menedżerskie oraz ogólnorozwojowe, szczególnie w duchu Learning Agility. Realizuje projekty dla dużych organizacji, m.in. Alior Bank, Samsung, Inter Cars, Emitel, Warta, Veolia, T-Mobile, mBank, Hyundai. Pomaga zespołom odnaleźć się w zwinnej współpracy i efektywnie działać - prowadzi autorskie warsztaty ze zwinnej współpracy zespołowej (Agile) oraz Management 3.0. Moderuje i wspiera konsultingowo prowadzenie projektów z wykorzystaniem design thinking i service design i pomaga firmom wdrażać tę metodę w organizacjach. Wspiera firmy w budowaniu i usprawnianiu złożonych procesów, m.in. procesu onboardingowego, rozwoju talentów, zmiany struktury organizacji czy obsługi klienta. Pomaga organizacjom wdrażać podejście Human Centered Design, projektować usługi, produkty i rozwiązywać problemy uwzględniając potrzeby użytkowników oraz budować najlepsze doświadczenia i wartość dla ich klientów.
KAMILA BIDZIŃSKA
Action Learning Coach. Moderatorka Design Thinking. Trenerka kompetencji miękkich. Pasjonatka łączenia celów organizacyjnych z indywidualnymi wyzwaniami, potrzebami pracowników oraz przekładania dobrych praktyk na działania, a przede wszystkim rezultaty.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach współpracy z: oddziałami międzynarodowych koncernów i dużymi polskimi firmami, z grupami kapitałowymi, podmiotami z sektora MŚP, administracją publiczną, a także organizacjami pozarządowymi. Jako zewnętrzna konsultantka biznesowa i trenerka wspierała średnią i wyższą kadrę menedżerską oraz przedstawicieli działów: komunikacji, HR, marketingu i sprzedaży. Odpowiedzialna za strategiczne wsparcie dużych podmiotów w obszarze szeroko pojętej komunikacji oraz zarządzania zmianą.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Masz pytania? Napisz do nas
