Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu.

O szkoleniu

W obszarze inteligencji emocjonalnej szczególnie istotne są następujące czynniki: ocena i ekspresja emocji, kontrola emocji – szczególnie ważna w kontekstach o zwiększonym natężeniu stresu, jak praca na odpowiedzialnym stanowisku oraz wykorzystanie emocji. O ile jasne jest, że osoba inteligentna emocjonalnie potrafi adekwatnie rozpoznawać emocje u siebie i innych oraz je wyrażać w asertywny sposób, o tyle praca z kontrolą emocji oraz ich wykorzystaniem otwiera nowe możliwości na polu własnej efektywności oraz w kwestii wywierania pożądanego wpływu na innych ludzi. Serdeznie zachęcamy do udziału w kolejnej edycji szkolenia: Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu - 2-dniowe szkolenie praktyczne dla kadry menedżerskiej. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Dwudniowa sesja szkoleniowa koncentruje się na znaczeniu i używaniu Inteligencji Emocjonalnej w praktyce życia biznesowego. Uczestnicy ćwiczą umiejętności wynikające z Inteligencji Emocjonalnej tak by stosować ją, w sposób nieskomplikowany, efektywny i skuteczny. W czasie warsztatów uczymy jak Inteligencja Emocjonalna pomaga rozwiązać niefortunny konflikt ze współpracownikiem, doprowadzić do pomyślnego sfinalizowania transakcji, budować satysfakcjonujące relacje z szefem i podwładnymi, utrzymać kontrolę nad zadaniem, aż do pomyślnego zakończenia oraz poradzić sobie z wieloma wyzwaniami, które mają wpływ na sukces zawodowy. To dzięki tym czynnikom Inteligencji Emocjonalnej możemy rozwiązać problemy z rotacją i morale pracowników, możemy połączyć wspólną energię dla osiągnięcia efektu synergii, poprawić kreatywność a tym samym osiągać coraz lepsze wyniki. To szkolenie przybliży zagadnienia inteligencji emocjonalnej i pozwoli na zainspirowanie do zmiany ku sukcesowi.

Korzyści dla uczestników

•Zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania emocjami, inteligencji emocjonalnej oraz komunikacji w emocjach.
•Rozpoznawanie i rozumienie uczuć własnych i innych ludzi - rozwinięcie samoświadomości.
•Rozwinięcie zdolności rozumienia i przewidywania własnych reakcji w różnych sytuacjach.
•Uświadomienie sobie własnego wpływu na innych.  
•Rozwój umiejętności wyzwalania energii w innych poprzez przykład, słowa i czyny.
•Wykorzystanie wpływu osobistego do kierowania pracownikami i nadawania pożądanego kierunku biegowi wydarzeń.
•Lepsza umiejętność słuchania innych ze zrozumieniem.  
•Większa świadomość mechanizmów własnego działania.  
•Umiejętność udzielania i otrzymywania informacji zwrotnych.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

-kadra menedżerska wszystkich szczebli zarządzania,
-pracownicy i menedżerowie działu HR,
-specjaliści biorący udział w procesach zarządzania.

Program szkolenia

 

I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
•Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
•Omówienie głównych elementów warsztatów.

II. ISTOTA INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ.
•Kompetencje emocjonalne i społeczne warunkujące inteligencję emocjonalną  (samoświadomość, samoregulacja, motywacja, empatia, umiejętności społeczne).
•Świadoma kontrola i zarządzanie emocjami (samokontrola, samoregulacja).
•Wykorzystanie umiejętności wpływu - autorefleksja na temat roli lidera.
•Określenie konkretnych sposobów oddziaływania na podwładnych, tworzenie więzi, uświadomienie sobie własnego wpływu działań.
•Zrozumienie swojej roli w tworzeniu pozytywnego miejsca pracy.
•Kreatywność w pracy - jaki ma wpływ, jak jej nie niszczyć, jak wykorzystać i wzmacniać.

III. JAK TRENOWAĆ SWOJĄ ŚWIADOMOŚĆ EMOCJONALNĄ?
•Poznajmy się z emocjami - czym są, jaką pełnią rolę w miejscu pracy i jaki wpływ ma na nie lider.  
•Zrozumienie emocji i procesu emocjonalnego.
•Jak właściwie rozpoznawać uczucia swoje i innych - uświadomienie sobie przez lidera pozytywnych cech jego pracowników, zwiększenie więzi i wpływ na efekty pracy zespołu.
•Szacunek do siebie, poczucie własnej wartości i samoświadomość własnych emocji.

IV. DO CZEGO W ŻYCIU ZAWODOWYM PRZYDATNE SĄ UCZUCIA I JAK JE WYKORZYSTYWAĆ?
•Co to są emocje?
•Różnice pomiędzy „charakterem inteligentnym”, a „charakterem emocjonalnym”.
•Pomysłowość organizacyjna i grupowy iloraz inteligencji.
•Rozpoznawanie indywidualnych ograniczeń w rozwoju emocjonalnym (przesłania i stereotypy) – zrzucanie balastu.

PODSUMOWANIE I DNIA WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH. 

V. KIEROWANIE SWOIMI EMOCJAMI I PANOWANIE NAD NIMI.
•Znajomość własnych emocji i samoświadomość.
•Kierowanie emocjami.
•Zdolność motywowania się i samokontrola emocjonalna.
•Rozpoznawanie emocji u innych.
•Nawiązywanie i podtrzymywanie związków z innymi - umiejętności kierowania emocjami innych ludzi.

VI. EMOCJE W KOMUNIKOWANIU SIĘ (ćwiczenie różnych form komunikowania)
•Korzenie empatii i jej rozwój.
•Empatia i etyka.
•Związki inteligencji emocjonalnej ze stylami kierowania.
•Rola kierownika w tworzeniu klimatu społecznego w urzędzie.
•Zastosowanie inteligencji emocjonalnej w procesach zarządzania.

VII. KOMUNIKACJA - ELEMENTY TRENINGU INTERPERSONALNEGO.
•Słuchanie innych ze zrozumieniem.  
•Umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań i potrzeb.  
•Efektywna i satysfakcjonująca współpraca z ludźmi.
•Rywalizacja zamiast agresji.  
•Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnych zadawanie pytań.  
•Parafrazowanie.
•Interpretowanie.
•Klasyfikowanie.
•Ocenianie.

VIII. PODSTAWY INTELIGENCJI SPOŁECZNEJ.
•Organizowanie grup: podstawowa umiejętność przywódcy, na którą składa się inicjowanie i koordynowanie wysiłków zespołów ludzi
•Negocjowanie rozwiązań: talent mediatora, zapobieganie konfliktom, albo gaszenie tych, które już wybuchły
•Nawiązywanie stosunków osobistych: łatwość wchodzenia w kontakty z innymi osobami
•Przeprowadzanie analiz społecznych: zdolność do wykrywania i intuicyjnego domyślania się uczuć, motywów i trosk innych. Wiedza o tym jak i co czują inni, może prowadzić do łatwego wytworzenia się zażyłości z nimi albo poczucia wzajemnego zrozumienia.  

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

-

Gdzie i kiedy

Kraków 2-3 czerwiec 2022
-

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Online 2-3 czerwiec 2022

Gdzie i kiedy

Warszawa 4-5 lipiec 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 4-5 lipiec 2022

Gdzie i kiedy

Wrocław 4-5 sierpień 2022
-

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Online 4-5 sierpień 2022

Gdzie i kiedy

Poznań 9-10 maj 2022
-

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Online 9-10 maj 2022

Gdzie i kiedy

Online 21-22 kwiecień 2022

Gdzie i kiedy

Gdańsk 11-12 kwiecień 2022
-

Gdańsk

woj. pomorskie

Rejestracja

Szkolenia stacjonarne
zł netto
1 542
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
Szkolenia on-line
zł netto
1 445
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań
Grottgera 16/1
woj. wielkopolskie
Szanowni Państwo, Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST to jednostka szkoleniowo-doradcza, której głównym celem programowym jest inicjowanie współpracy w obszarze doradztwa, badań i edukacji w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST ponieważ:
dążymy do spełnienia wszystkich potrzeb naszych Klientów w zakresie najwyższych standardów szkoleniowych;
oferujemy niedrogie i autorskie szkolenia, dostarczane przez profesjonalnych trenerów;
realizujemy szkolenia w kameralnych grupach aby zagwarantować Państwu możliwość zdobycia cennej i praktycznej wiedzy na podstawie interesujących warsztatów i ćwiczeń;
nieustannie ulepszamy sprawdzone metody dydaktyczne podnoszących jakość oferowanych usług;
podczas szkoleń wprowadzamy motywującą atmosferę gwarantującą osiąganie wysokich wyników;
uczestnikom naszych warsztatów i seminariów oferujemy profesjonalne doradztwo oraz bezpłatne konsultacje poszkoleniowe.

-

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań Grottgera 16/1
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!