O szkoleniu
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do przeprowadzenia restrukturyzacji w firmach, w których pracują na co dzień.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się, tzn. będzie umiał:
- Rozpoznawać negatywne sygnały płynące z otoczenia zewnętrznego.
- Opracować analizę i diagnozę jako podstawę identyfikacji działań restrukturyzacyjnych.
- Opracować program restrukturyzacji.
- Wdrożyć i monitorować program restrukturyzacji.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie restrukturyzacji.
Kluczowe korzyściPOBIERZ ULOTKĘ
- Rozpoznanie negatywnych sygnałów płynących z otoczenia zewnętrznego.
- Poznanie technik diagnozy negatywnych sygnałów występujących w przedsiębiorstwie.
- Poznanie metod i narzędzi opracowania oraz wdrożenia udanej restrukturyzacji.
- Zrozumienie istotności przygotowania kadry zarządzającej do wdrożenia restrukturyzacji.
- Poznanie technik przełamywania barier związanych z restrukturyzacją przedsiębiorstwa.
Dlaczego warto wybrać nasze seminarium
- Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska – lidera na podstawie praktyki doradczej i biznesowej.
- Prezentacja sprawdzonych narzędzi i metod ułatwiających przeprowadzenie restrukturyzacji.
- Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej.
- Zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz wymiana doświadczeń w kameralnej grupie kadry zarządzającej.
Właściciele spółek, prezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy ds. restrukturyzacji, dyrektorzy ds. strategii i rozwoju, dyrektorzy ds. finansów, dyrektorzy ds. controllingu, dyrektorzy ds. marketingu i sprzedaży, konsultanci, eksperci i doradcy ds. zarządzania kryzysem oraz zmianą w organizacji.
Program szkolenia
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Sygnały kryzysu, metody prowadzenia analiz
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Jakie są rodzaje, formy, motywy i cele restrukturyzacji przedsiębiorstwa?
2.1. Kiedy mamy do czynienia z niewypłacalnością, a kiedy z bankructwem?
2.2. Postępowania restrukturyzacyjne –zmiany w prawie od 01.12.2021 r. - Analiza i ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
3.1. Jakie są źródła sytuacji kryzysowych?
3.2. Jakie parametry finansowe wskazują na poziom głębokości kryzysu i konieczność podjęcia działań naprawczych? – Ćwiczenie
3.3. Wybrane narzędzia do wykorzystania we wczesnej fazie kryzysu.
3.4. Analiza kapitału obrotowego, zapotrzebowania na kapitał obrotowy, kosztów stałych i zmiennych, progu rentowności, wskaźników rentowności. – Ćwiczenia
3.5. Przewidywanie upadku firmy przy wykorzystaniu modeli dyskryminacyjnych –model Altmana. – Przykład - Ocena standingu przedsiębiorstwa na tle branży – jak wykorzystać benchmarking w procesach diagnostycznych?
4.1. Benchmarking kosztów i wskaźników finansowych jako narzędzie oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa na tle branży. – Ćwiczenie
4.2. Benchmarking procesów jako adaptacja najlepszych rozwiązań celem poprawy efektywności działania i wyników finansowych. – Ćwiczenie - Przygotowanie do zarządzania HR przedsiębiorstwa w kryzysie.
5.1. Jakie są niezbędne kompetencje menedżerskie w procesie zmian restrukturyzacyjnych?
5.2. Zarządzanie relacjami z różnymi „grupami interesów”. - Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Proces transformacji przedsiębiorstwa: od diagnozy, przez plan restrukturyzacji do sukcesu
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Program wyjścia z kryzysu – metodyka opracowania programu restrukturyzacji.
2.1. Czym jest i z czego składa się program restrukturyzacji? – Ćwiczenie
2.2. Identyfikacja działań naprawczych – kryteria wyboru i priorytetyzacja.
2.3. Strumienie działań w kolejnych fazach procesu restrukturyzacji. – Przykład i ćwiczenie - Wybór optymalnego scenariusza działań restrukturyzacyjnych.
3.1. Dostosowanie modelu biznesu pod kątem odzyskania oczekiwanej płynności i rentowności.
3.2. Konstrukcja programu działań restrukturyzacyjnych. – Przykład - Restrukturyzacja finansowa.
4.1. Motywy i typy restrukturyzacji finansowej.
4.2. Analiza i wybór źródeł finansowania programu wyjścia z kryzysu. – Ćwiczenie
4.3 Procedura restrukturyzacji finansowej – czyli jak zmniejszyć nadmierne zadłużenie? - Wdrożenie i monitoring projektu restrukturyzacji.
5.1. Korzyści z materializacji programu działań naprawczych dla dostawców kapitału.
5.2 Warunki skutecznego wdrożenia projektu działań naprawczych. – „Burza mózgów”
5.3. Monitoring wdrożenia projektu działań naprawczych. – Ćwiczenie
5.4. Momenty krytyczne wdrożenia programu działań naprawczych – jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych?
5.5. Typowe bariery udanej restrukturyzacji – czyli jak przełamywać opory pracowników wobec zmian?
5.6. Pomiar efektów udanej restrukturyzacji przedsiębiorstwa. - Podsumowanie zajęć.
Czas trwania
Prelegenci

Piotr Pokrzywa
Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z budową i wdrożeniem strategii przedsiębiorstw, pozyskaniem inwestorów strategicznych i zarządzaniem finansami. Ekspert metodyk Balanced Scorecard i Value Based Management.
Obecnie prywatny inwestor i doradca. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zakresie kreowania i implementacji strategii rozwoju przedsiębiorstw, realizowania projektów inwestycyjnych, nadzoru właścicielskiego i restrukturyzacji firm, zdobyte m.in. w branżach nowych technologii. Były członek zarządu spółki GG Network S.A.; jako współzałożyciel i twórca sukcesów Spółki Gadu-Gadu był odpowiedzialny za rozwój spółki, w tym za wprowadzenie spółki na GPW, które to wydarzenie zostało uznane za debiut roku 2007. Początkowo dyrektor inwestycyjny, a następnie członek zarządu Warsaw Equity Holding, gdzie odpowiadał m.in. za nadzór właścicielski kilkudziesięciu aktywów funduszu, wdrażając i nadzorując strategie rozwoju i restrukturyzacyjno – naprawcze. Były dyrektor finansowy w Astra-Zenith.
Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Z jego doświadczeń korzystały zarządy i menedżerowie takich spółek jak: Allcon, Apator, Edipresse Polska, Fenice Poland, Goodyear Dunlop Tires, Górażdże Cement, Hachette Livre, Impel Security Polska, Inter Cars, Esilco, Dalkia, Lubella, Opolgraf, Orlen Oil, Osram, PKO Bank Polski, Polkomtel, PZU Życie, Pratt & Whitney, Z.M. Sokołów, Summit Motors Poland, UNIQA, Telefonia Dialog, Telewizja Polsat, Thyssen Krupp Energostal, Vorwerk Polska i wielu innych.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (SGH) wydziału finanse i bankowość.
We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.: „Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka „krok po kroku”.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
