Inteligentna restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Jak zadbać o wyniki finansowe w czasie spowolnienia gospodarczego?

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do przeprowadzenia restrukturyzacji w firmach, w których pracują na co dzień.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się, tzn. będzie umiał:

  1. Rozpoznawać negatywne sygnały płynące z otoczenia zewnętrznego.
  2. Opracować analizę i diagnozę jako podstawę identyfikacji działań restrukturyzacyjnych.
  3. Opracować program restrukturyzacji.
  4. Wdrożyć i monitorować program restrukturyzacji.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie restrukturyzacji.

Dlaczego warto wziąć udział?

Kluczowe korzyściPOBIERZ ULOTKĘ

  • Rozpoznanie negatywnych sygnałów płynących z otoczenia zewnętrznego.
  • Poznanie technik diagnozy negatywnych sygnałów występujących w przedsiębiorstwie.
  • Poznanie metod i narzędzi opracowania oraz wdrożenia udanej restrukturyzacji.
  • Zrozumienie istotności przygotowania kadry zarządzającej do wdrożenia restrukturyzacji.
  • Poznanie technik przełamywania barier związanych z restrukturyzacją przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska – lidera na podstawie praktyki doradczej i biznesowej.
  • Prezentacja sprawdzonych narzędzi i metod ułatwiających przeprowadzenie restrukturyzacji.
  • Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej.
  • Zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz wymiana doświadczeń w kameralnej grupie kadry zarządzającej.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele spółek, prezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy ds. restrukturyzacji, dyrektorzy ds. strategii i rozwoju, dyrektorzy ds. finansów, dyrektorzy ds. controllingu, dyrektorzy ds. marketingu i sprzedaży, konsultanci, eksperci i doradcy ds. zarządzania kryzysem oraz zmianą w organizacji.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Sygnały kryzysu, metody prowadzenia analiz

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Jakie są rodzaje, formy, motywy i cele restrukturyzacji przedsiębiorstwa?
    2.1. Kiedy mamy do czynienia z niewypłacalnością, a kiedy z bankructwem?
    2.2. Postępowania restrukturyzacyjne –zmiany w prawie od 01.12.2021 r.
  3. Analiza i ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
    3.1. Jakie są źródła sytuacji kryzysowych?
    3.2. Jakie parametry finansowe wskazują na poziom głębokości kryzysu i konieczność podjęcia działań naprawczych? – Ćwiczenie
    3.3. Wybrane narzędzia do wykorzystania we wczesnej fazie kryzysu.
    3.4. Analiza kapitału obrotowego, zapotrzebowania na kapitał obrotowy, kosztów stałych i zmiennych, progu rentowności, wskaźników rentowności. – Ćwiczenia
    3.5. Przewidywanie upadku firmy przy wykorzystaniu modeli dyskryminacyjnych –model Altmana. – Przykład
  4. Ocena standingu przedsiębiorstwa na tle branży – jak wykorzystać benchmarking w procesach diagnostycznych?
    4.1. Benchmarking kosztów i wskaźników finansowych jako narzędzie oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa na tle branży. – Ćwiczenie
    4.2. Benchmarking procesów jako adaptacja najlepszych rozwiązań celem poprawy efektywności działania i wyników finansowych. – Ćwiczenie
  5. Przygotowanie do zarządzania HR przedsiębiorstwa w kryzysie.
    5.1. Jakie są niezbędne kompetencje menedżerskie w procesie zmian restrukturyzacyjnych?
    5.2. Zarządzanie relacjami z różnymi „grupami interesów”.
  6. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Proces transformacji przedsiębiorstwa: od diagnozy, przez plan restrukturyzacji do sukcesu

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Program wyjścia z kryzysu – metodyka opracowania programu restrukturyzacji.
    2.1. Czym jest i z czego składa się program restrukturyzacji? – Ćwiczenie
    2.2. Identyfikacja działań naprawczych – kryteria wyboru i priorytetyzacja.
    2.3. Strumienie działań w kolejnych fazach procesu restrukturyzacji. – Przykład i ćwiczenie
  3. Wybór optymalnego scenariusza działań restrukturyzacyjnych.
    3.1. Dostosowanie modelu biznesu pod kątem odzyskania oczekiwanej płynności i rentowności.
    3.2. Konstrukcja programu działań restrukturyzacyjnych. – Przykład
  4. Restrukturyzacja finansowa.
    4.1. Motywy i typy restrukturyzacji finansowej.
    4.2. Analiza i wybór źródeł finansowania programu wyjścia z kryzysu. – Ćwiczenie
    4.3 Procedura restrukturyzacji finansowej – czyli jak zmniejszyć nadmierne zadłużenie?
  5. Wdrożenie i monitoring projektu restrukturyzacji.
    5.1. Korzyści z materializacji programu działań naprawczych dla dostawców kapitału.
    5.2 Warunki skutecznego wdrożenia projektu działań naprawczych. – „Burza mózgów”
    5.3. Monitoring wdrożenia projektu działań naprawczych. – Ćwiczenie
    5.4. Momenty krytyczne wdrożenia programu działań naprawczych – jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych?
    5.5. Typowe bariery udanej restrukturyzacji – czyli jak przełamywać opory pracowników wobec zmian?
    5.6. Pomiar efektów udanej restrukturyzacji przedsiębiorstwa.
  6. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Piotr Pokrzywa

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z budową i wdrożeniem strategii przedsiębiorstw, pozyskaniem inwestorów strategicznych i zarządzaniem finansami. Ekspert metodyk Balanced Scorecard i Value Based Management.

Obecnie prywatny inwestor i doradca. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zakresie kreowania i implementacji strategii rozwoju przedsiębiorstw, realizowania projektów inwestycyjnych, nadzoru właścicielskiego i restrukturyzacji firm, zdobyte m.in. w branżach nowych technologii. Były członek zarządu spółki GG Network S.A.; jako współzałożyciel i twórca sukcesów Spółki Gadu-Gadu był odpowiedzialny za rozwój spółki, w tym za wprowadzenie spółki na GPW, które to wydarzenie zostało uznane za debiut roku 2007. Początkowo dyrektor inwestycyjny, a następnie członek zarządu Warsaw Equity Holding, gdzie odpowiadał m.in. za nadzór właścicielski kilkudziesięciu aktywów funduszu, wdrażając i nadzorując strategie rozwoju i restrukturyzacyjno – naprawcze. Były dyrektor finansowy w Astra-Zenith.

Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Z jego doświadczeń korzystały zarządy i menedżerowie takich spółek jak: Allcon, Apator, Edipresse Polska, Fenice Poland, Goodyear Dunlop Tires, Górażdże Cement, Hachette Livre, Impel Security Polska, Inter Cars, Esilco, Dalkia, Lubella, Opolgraf, Orlen Oil, Osram, PKO Bank Polski, Polkomtel, PZU Życie, Pratt & Whitney, Z.M. Sokołów, Summit Motors Poland, UNIQA, Telefonia Dialog, Telewizja Polsat, Thyssen Krupp Energostal, Vorwerk Polska i wielu innych.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (SGH) wydziału finanse i bankowość.

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.: „Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka „krok po kroku”.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
4 200
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!