O szkoleniu
Warsztaty praktyczne, prowadzone równolegle przez dwóch trenerów, 10% teoria oraz 90% interaktywne ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Cele warsztatów:
Dzień pierwszy: Dostarczenie wiedzy na temat zjawiska whistleblowingu, którego główną siłą jest dobrowolne a nie obligatoryjne ujawnianie przez pracowników organizacji informacji o zachowaniach nieetycznych, których prawdopodobieństwo przekazania wzrasta, wraz ze stworzeniem pracownikowi dogodnych i przyjaznych warunków umożliwiających podzielenia się wiedzą z osobą w organizacji, która ma moc sprawczą, aby szkodliwy proceder powstrzymać lub podjąć skuteczne środki przeciwdziałające jego ewentualnemu zaistnieniu. Dostarczenie praktycznych wskazówek na temat uruchomienia i funkcjonowania efektywnych systemów hot-line’owych, z uwzględnieniem polskich uwarunkowań kulturowych.
Dzień drugi: Rozwój kompetencji uczestników w zakresie efektywnej komunikacji z osobami zgłaszającymi potencjalne nieprawidłowości i nadużycia, w szczególności poprzez praktyczne ćwiczenia wspomagające:
- Poznanie osobistych kompetencji w zakresie umiejętności prowadzenia rozmów telefonicznych z osobami zgłaszającymi nadużycia;
- Rozwijanie interpersonalnych kompetencji prowadzących do sukcesu w kontaktach z osobami zgłaszającymi nadużycie;
- Nabycie umiejętności wykorzystywania w praktyce podstawowych reguł wpływu społecznego i technik perswazji.
Udział przyznaje 12 punktów w Programie Ustawicznego Kształcenia.
Szkolenie kierowane jest do osób odpowiedzialnych w firmach za przeciwdziałanie nadużyciom oraz promocję zachowań etycznych, a w szczególności do Compliance Officer’ów/Specjalistów ds. Compliance, Dyrektorów/Specjalistów ds. prawnych, Dyrektorów/Specjalistów ds. zarządzania ryzykiem, Dyrektorów/Specjalistów ds. bezpieczeństwa i ochrony danych, Specjalistów ds. kontroli/Kontrolerów, Audytorów Wewnętrznych oraz operatorów rozwiązań/infolinii hot-line’owych.
Program szkolenia
Dzień pierwszy:
- Funkcja whistleblowingu (definicja, przykłady, zastosowania).
- Efektywny proces ujawniania informacji i eliminacji szumów informacyjnych.
- Ochrona prawna whistleblowerów.
- Nagradzanie whistleblowerów.
- Dylematy whistleblowingu.
Dzień drugi:
- Operator i jego narzędzia pracy.
- Komunikacja interpersonalna w rozmowie telefonicznej.
- Rozmowa jako proces pozyskiwania danych – wywiad telefoniczny i jego struktura.
- Rzetelność i wiarygodność uzyskanej informacji.
- Feed-back ze strony prowadzącego, pytania i odpowiedzi, dyskusja.
Czas trwania
Prelegenci
Mariola Dorota Wołoszyn - Psycholog, emerytowany oficer Policji. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe, w tym ponad 15 lat wykonywała zadania psychologa policyjnego. Ostatnie 10 lat Jej służby to aplikowanie psychologicznej wiedzy do zadań realizowanych przez funkcjonariuszy policji (czynności operacyjne, dochodzeniowo – śledcze oraz prewencyjne). Była też konsultantem policyjnych negocjatorów. Ukończyła szkolenia prowadzone przez polskich oraz zagranicznych specjalistów m.in. z Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, Conflict Resolution, Research and Resource Center z USA, Milton H. Erickson Institut w Berlinie, Department of Justice, Federal Bureau of Investigation USA, Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie, Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka w Warszawie, głównie z zakresu kryminologii, psychologii sądowej i śledczej, profilowania nieznanych sprawców przestępstw, oceny wiarygodności osób (analiza behawioralna i lingwistyczna), mediacji, negocjacji, interwencji kryzysowej, dysfunkcji w środowisku pracy, diagnozy kandydatów do pracy oraz oceny kompetencji osób zatrudnionych.
Ewa Maszer - czynny oficer Policji, kierownik Sekcji Dochodzeniowo-Śledczej Wydziału Komendy Stołecznej Policji. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, ukończony kurs dla absolwentów szkół wyższych w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie, zakończony złożeniem egzaminu oficerskiego. Ponadto ukończony kurs doskonalenia zawodowego dla policjantów służby kryminalnej i śledczej z zakresu taktyki i techniki przesłuchań metodą FBI, kurs twinningowy polsko-niemiecki „Strategies and Tactics of combating corruption”, a także kurs specjalistyczny z zakresu zwalczania i ujawniania przestępczości gospodarczej w WSPol w Szczytnie i inne. Wielokrotnie wyróżniana i nagradzana, w tym otrzymała nagrodę Prezydenta M. St. Warszawy za wyniki służby w Policji. Od 14 lat zajmuje się operacyjnie przestępczością gospodarczą i korupcją. Od 2007 uczestniczy w prowadzeniu szkoleń z ramienia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej z zakresu oszustw i nadużyć w firmach, korupcji oraz fałszerstw dokumentów, a równocześnie prowadzi szkolenia z racji wykonywanej pracy z zakresu przeciwdziałania zjawiskom korupcji oraz przestępstwom powiązanym dla podmiotów administracji rządowej i samorządowej, w tym jednostek wewnętrznych Policji. Kilkukrotny uczestnik i prelegent organizowanego od 15 lat Międzynarodowego Kongresu Audytu, Kontroli Wewnętrznej, Antykorupcjii zwalczania Oszustw. Kilkunastokrotnie prowadziła szkolenia dla pracowników sektora administracji publicznej (Ministerstwa, Urzędy) oraz prywatnego w tym bankowego (SKOK, PEKAO SA, Royal Bank of Scotland, Deutsche Bank, HSBC, Raiffeisen,Polbank) firm leasingowych oraz ubezpieczeniowych, w tym projekty obejmujące kilkadziesiąt szkoleń. Prowadzi zajęcia dla studentów kierunków przygotowanych przez PIKW Sp. z o.o. wraz z uczelniami. (m.in. PWSBiA, WSAS, Akademia Finansów Vistula, Akademia Krakowska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu).
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
