Szkolenie

Jak prawidłowo przygotować i przeprowadzić postępowanie w najbardziej popularnych trybach udzielania „małych” i „dużych” zamówień z uwzględnieniem rejestru umów

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na dwudniowe szkolenie prowadzone w trybie stacjonarnym i online. Podczas szkolenia dowiesz się:
- Co to jest rejestr umów, o którym mowa w ustawie z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw, od kiedy i jak go prowadzić, jakie informacje w nim zamieszczać, jakie sankcje grożą w sytuacji nieprowadzenia takiego rejestru?
- Jak prawidłowo przygotować i przeprowadzić postępowanie w najbardziej popularnych trybach udzielania „małych” i „dużych” zamówień,
Które czynności lub zaniechania dotyczące przebiegu postępowania stanowią naruszenie dyscypliny finansów publicznych, a które są tylko uchybieniem formalnym?
Kto powinien wziąć udział?

Szczególnie zapraszamy:

  • osoby zaczynające pracę w zamówieniach publicznych
  • osoby, które dokonują zamówień publicznych
  • wszystkich zainteresowanych tematem.

Program szkolenia

REJESTR UMÓW ZAWIERANYCH PRZEZ JEDNOSTKI SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH

  • Co to jest rejestr umów?
  • Od kiedy należy prowadzić rejestr umów?
  • W jakiej formie musi być zawarta umowa, aby zaistniała konieczność zamieszczenia o niej informacji w rejestrze umów?
  • Jakie informacje musi zawierać rejestr umów?
  • Czy w rejestrze należy zamieszczać informacje o umowach zawartych przed wejściem w życie przepisów o tym rejestrze?
  • Od jakiego progu kwotowego należy prowadzić rejestr umów?
  • O jakich umowach informacji nie zamieszcza się w rejestrze?
  • Czy należy podawać do rejestru informacje o uzupełnieniu lub zmianach umów?
  • Kto odpowiada za zamieszczanie danych w rejestrze umów?
  • W jakim terminie zamieszcza się informacje w rejestrze umów?
  • Kto ma dostęp do informacji zamieszczonych w rejestrze umów?
  • Jakie sankcje grożą za niezamieszczenie informacji w rejestrze umów albo podanie w nim danym nieprawdziwych?

PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

  • Planowanie zamówień i cykl zakupowy,
  • Analiza potrzeb i wymagań - wymagana zawartość, błędy popełniane podczas jej sporządzania, przykłady zapisów,
  • Co zawiera SWZ w trybie przetargu nieograniczonego, a co w trybie podstawowym?
  • Konstruowanie warunków udziału w postępowaniu po zmianach - warsztaty,
  • Jak skonstruować rozdział o podmiotowych środkach dowodowych? w tym rola oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp,
  • Jak skonstruować rozdział o przedmiotowych środkach dowodowych? W jaki sposób ustala się, czy środek dowodowy jest „przedmiotowy”, czy „podmiotowy”; zasady uzupełniania przedmiotowych środków dowodowych,
  • Jak prawidłowo opisać kryteria oceny ofert?
  • Wadium oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy, w tym konieczność uzasadniania ustalenia kwoty zabezpieczenia pow. 5% wartości zamówienia; czy jest możliwość podwyższenia kwoty zabezpieczenia po zmianach umowy w sprawie zamówienia?

PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

  • Wszczęcie postępowania w przetargu nieograniczonym i trybie podstawowym,
  • Obowiązek zawiadomienia Wykonawców o wszczęciu kolejnego postępowania w tej samej sprawie,
  • Dopuszczalne zmiany ogłoszenia o zamówieniu oraz SWZ, w tym kolejność zamieszczania/przekazywania ogłoszeń/zmian SWZ,
  • Udzielanie wyjaśnień dotyczących SWZ w przetargu nieograniczonym oraz w trybie podstawowym,
  • Składanie i otwarcie ofert - błędy, problemy, rozwiązania,
  • Zawiadamianie Prezesa UZP o złożonych ofertach,
  • Poprawianie omyłek - rodzaje, zasady postępowania w przypadku ich stwierdzenia, najnowsze orzecznictwo,
  • Badanie i ocena ofert, w tym symulacja przeprowadzenia dochodzenia w sprawie rażąco niskiej ceny - jak prawidłowo wezwać do wyjaśnień i o co pytać? Ile razy można powtarzać wezwanie do złożenia wyjaśnień?
  • Czy brak informacji o części zamówienia, jaką Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, a także brak informacji o powstaniu obowiązku podatkowego Zamawiającego skutkują odrzuceniem oferty?
  • Druga szansa - dopuszczalne działania naprawcze dotyczące podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych w świetle najnowszego orzecznictwa,
  • Procedura postępowania w sytuacji upływu terminu związania ofertą przed wyborem oferty oraz uchylenia się wybranego wykonawcy od zawarcia umowy lub wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  • Procedura odwrócona - podstawowa i rozszerzona,
  • Zawiadomienie o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania - co zawiera, kiedy i jak przekazywać?
  • Ogłoszenie o udzieleniu zamówieniu oraz ogłoszenie o wyniku postępowania - czy w postępowaniu prowadzonym z dopuszczeniem składania ofert częściowych przekazuje/zamieszcza się kilka, czy jedno ogłoszenie?

OGŁOSZENIE O WYKONANIU UMOWY

  • Co zawiera ogłoszenie o wykonaniu umowy?
  • Od jakiego zdarzenia należy policzyć termin na jego zamieszczenie?
  • Konsekwencje braku opublikowania tego ogłoszenia?

Czas trwania

2 dni, 9:30-15:30

Prelegenci

Cytat

ŁUKASZ CZABAN

Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: setki szkoleń, tysiące godzin wykładowych z zamówień publicznych.

W latach 2008-2009 uczestnik obrad Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy – autor poprawki. Prowadził autorskie wykłady w na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Studium Zamówień Publicznych.

GRZEGORZ CZABAN

Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne; do 2007 r. atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do 1997 r. trener z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, praktyk.

W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.

Autor licznych publikacji oraz programów szkoleniowych z zakresu zamówień publicznych (m.in. Prawo zamówień publicznych dla szpitali, Praktyczny przewodnik po trybach udzielenia zamówień publicznych.

Gdzie i kiedy

Online 7 - 8 grudnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 14 - 15 grudnia 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
995 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp
Zapisz się
Cena 2S
dobierz szkolenie VOD 50% taniej
1495 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp
Zapisz się

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
APEXnet działa od 2001 r. Jest organizacją działającą na zlecenie administracji publicznej, samorządu terytorialnego oraz podmiotów z branży budowlanej i inwestycyjnej w zakresie działalności: • Szkoleniowej (szkolenia otwarte, szkolenia zamk...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa ul. Atlasowa 41
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!