Szkolenie

Jak prowadzić Książkę Obiektu Budowlanego i prawidłowo użytkować nieruchomość?

O szkoleniu

KONTROWERSJE ZWIĄZANE Z OBOWIĄZKIEM PROWADZENIA KOB, NAJNOWSZE WYTYCZNE NA 2021 ROK – WARSZTATY
Dlaczego warto wziąć udział?

Książka obiektu budowlanego – kto ma obowiązek zakładania i prowadzenia?

Budynki, w których prowadzona jest działalność gospodarcza (hale produkcyjne, biura), budynki mieszkalne, obiekty użyteczności publicznej podlegają rygorowi prowadzenia książki obiektu budowlanego.

Z kontroli przeprowadzonych przez Inspektorów Nadzoru Budowlanego wynika, że do najważniejszych uchybień właścicieli i zarządców nieruchomości należy brak książki obiektu budowlanego lub jej niewłaściwe prowadzenie (brak zapisów dotyczących przeprowadzanych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy itp.). W efekcie nieznajomość przepisów prawa skutkuje wysokimi karami nałożonymi zarówno na zarządców i właścicieli jak i na osoby odpowiedzialne za prowadzenie KOB.

Weź udział w szkoleniu Książka Obiektu Budowlanego – unikniesz błędów i wysokich kar za błędne prowadzenie lub brak KOB.
Zdobędziesz i ugruntujesz wiedzę z zakresu przepisów regulujących użytkowanie obiektu budowlanego, szczególnie zasad prowadzenia książki obiektu budowlanego.
Dowiesz się kto ma obowiązek zakładać i prowadzić książkę obiektu budowlanego.
Dowiesz się jak wykonać przeglądy techniczne budynków, nauczysz się prawidłowego wypełniania książki obiektu budowlanego.

Szkolenie jest praktycznym warsztatem prowadzenia książki obiektu budowlanego.
Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:
• podstawowe wymagania zawarte w przepisach prawa, z uwzględnieniem nadchodzących zmian w ustawie Prawo budowlane,
• wpływ treści protokołu z kontroli na dokonywanie wpisów do KOB,
• zasady wypełniania KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem różnych przypadków.

Nasz trener, autor najpopularniejszej wśród osób zarządzających nieruchomościami publikacji książkowej dotyczącej prowadzenia i wypełniania Książki Obiektu Budowlanego oraz utrzymania i kontroli okresowej obiektów budowlanych, zna odpowiedzi na pytania i problemy, z którymi się borykasz!
W pierwszej części szkolenia omówione zostaną zasady zgodnego z prawem użytkowania obiektu budowlanego i przeprowadzania wymaganych kontroli. W części warsztatowej przedstawiony zostanie sposób prawidłowego wypełniania książki obiektu budowlanego z uwzględnieniem kontrowersji, które powstają w praktyce.

Kto powinien wziąć udział?
  • właścicieli budynków firmowych, członków zarządów przedsiębiorstw, osób prowadzących działalność gospodarczą we własnych budynkach,
  • pracowników firm produkcyjnych, którzy są odpowiedzialni za stan techniczny hal produkcyjnych, magazynów, biurowców i innych obiektów,
  • pracowników, którzy zarządzają obiektami użyteczności publicznej
  • członków i zarządców wspólnot mieszkaniowych,
  • administratorów i zarządców nieruchomości i spółdzielni mieszkaniowych,
  • zarządców budynków komunalnych,
  • wszystkich osób, które są odpowiedzialne za przeglądy nieruchomości i prowadzenie KOB.

Program szkolenia

Odpowiedzialność właściciela i zarządcy za prawidłowe użytkowanie obiektu budowlanego wynikające z obowiązujących przepisów prawa

Jakie dokumenty powinien posiadać właściciel, zarządca, użytkownik obiektu budowlanego?
Co w przypadku braków w dokumentacji obiektu (braki dokumentacji budowy, dokumentacji powykonawczej i innej)?

Obowiązkowe kontrole obiektu budowlanego wynikające z ustawy Prawo Budowlane i innych aktów prawa

Osoby uprawnione do kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego
Rodzaje i terminy wykonywania kontroli:

  • kontrole roczne
  • kontrole pięcioletnie
  • pozostałe kontrole

Przebieg kontroli i protokół z kontroli stanu technicznego obiektu
Jaka jest odpowiedzialność osób przeprowadzających kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego?

Książka obiektu budowlanego – warsztaty z wypełniania książki obiektu budowlanego – pokażemy, co i jak trzeba wpisywać do książki

Kiedy należy założyć książkę obiektu budowlanego?
Które obiekty są objęte obowiązkiem prowadzenia KOB, a które nie? – podstawa prawna prowadzenia książki obiektu budowlanego
Kto jest upoważniony do dokonywania wpisów do książki obiektu budowlanego
Prowadzenie książki obiektu budowlanego krok po kroku:

  • cel prowadzenia książki obiektu budowlanego,
  • omówienie zawartości książki obiektu budowlanego oraz metodyki dokonywania wpisów (studia przypadków)
  • jak praktycznie i prawidłowo wypełniać poszczególne tablice KOB?
  • jakie druki i protokoły wg aktualnego stanu prawnego należy rejestrować w KOB?
  • sytuacje nietypowe i nieprzewidziane w książce obiektu budowlanego
  • obowiązkowe kontrole i zasady ich dokumentowania, struktura i zawartość protokołu z kontroli.
  • jakie zapisy powinny znaleźć się w protokołach kontroli? Najczęściej popełniane błędy w protokołach i ich konsekwencje. Omówiona będzie szczegółowo zawartość protokołu z kontroli obiektu budowlanego i znajdujące się w nim zapisy, które należy przenieść do książki obiektu budowlanego.
  • jak dokonywać wpisów okresowych kontroli obiektu budowlanego (kontrole roczne, pięcioletnie, z nakazu nadzoru budowlanego)
  • na co zwracać uwagę podczas kontroli stanu elementów konstrukcyjnych budynku i elewacji, aby wyeliminować wszelkie ryzyka, a następnie prawidłowo udokumentować swoje działania
  • w jaki sposób dokumentować kontrolę przewodów kominowych, oraz instalacji gazowej
  • gdzie rejestrować przegląd instalacji klimatyzacyjnych, elektrycznych, kontrole gaśnic, hydrantów i innych – czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB?
  • jakie podjąć działania w przypadku wykrycia błędów w kontekście przepisów Prawa Budowlanego obowiązujących w 2020 roku?
  • jak sprawdzić poprawność dokonanych wpisów?
  • w jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?
  • dokumentacja związana z awariami i katastrofami budowlanymi – kiedy mówimy o awarii a kiedy o katastrofie budowlanej?
  • dokumentowanie zmian sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.

Uprawnienia organu nadzoru budowlanego w przypadku stwierdzenia nieodpowiedniego stanu technicznego obiektu lub innych nieprawidłowości w użytkowaniu obiektu.

Stanowiska Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego w związku z różnymi interpretacjami dotyczącymi sposobu prowadzenia Książki Obiektu Budowlanego.

Czas trwania

9 - 14:30

Prelegenci

Cytat

Autor najpopularniejszej wśród zarządzających nieruchomościami publikacji książkowej dotyczącej prowadzenia i wypełniania Książki Obiektu Budowlanego oraz utrzymania i kontroli okresowej obiektów budowlanych.

Ekspert w obszarze zarządzania nieruchomościami od wielkich instalacji przemysłowych, poprzez obiekty logistyczne, handlowe wielkopowierzchniowe, biurowe, mieszkalne. Od 25 lat zarządza nieruchomościami z uwzględnieniem prowadzania remontów, modernizacji, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych dla największych firm i instytucji w Polsce. Obecnie osobiście zarządza między innymi zespołem 18 hal logistycznych w Warszawie – Okęciu. Kontroluje ich stan techniczny i prowadzi książki obiektu budowlanego.

Na co dzień wspiera inwestorów w prowadzeniu inwestycji budowlanych, postępowaniach związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, uzyskaniem pozwolenia na budowę lub dokonaniem zgłoszenia robót budowlanych, jak również przystąpieniem do użytkowania wybudowanego obiektu.
W imieniu Klientów nadzoruje inwestycje budowlane, doradza jak skutecznie zabezpieczyć interesy i zminimalizować ryzyko finansowe prowadzonych inwestycji budowlanych.

Od lat prowadzi szkolenia i warsztaty dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlanych, osób zarządzających nieruchomościami oraz pracowników urzędów z prawa budowlanego, procesu inwestycyjno-budowlanego, zasad prawidłowego użytkowania obiektów budowlanych, prowadzenia książki obiektu budowlanego, rozliczania mediów, prowadzenia finansów inwestycji budowlanych.
Wśród jego klientów:
Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „Invest Park” Sp. z o.o., Venglon Sp. z o.o., Mars Polska Sp. z o.o., MSM Energetyka Stegny Południe.

Doświadczenie zdobywał na najwyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich i budowlanych J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A, gdzie uczestniczył i realizował projekty deweloperskie i zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami.

Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”.

Gdzie i kiedy

Online 24 września 2021

Zapisz się

Szkolenie online
550 PLN
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Organizatorem szkolenia online jest Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą 
w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87,
    Regon 277586519.
  2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie uzupełnionej, podpisanej oraz opieczętowanej karty zgłoszenia uczestnictwa. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSiI Effect.
  3. Po otrzymaniu przez OSiI „EFFECT” karty zgłoszenia na szkolenie online, Zamawiający na dzień przed szkoleniem otrzyma link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi i instrukcją techniczną.
  4. Zabrania się kopiowania i udostępniania linku umożliwiającego uczestnictwo w szkoleniu online osobom niezgłoszonym przez Zamawiającego.
  5. Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” oświadcza, że cała treść szkolenia dostępna po zalogowaniu do platformy jest przedmiotem praw autorskich. Zakazuje się nagrywania, kopiowania, powielania, dalszego przekazywania treści, oraz danych do logowania bez zgody właściciela praw autorskich.
  6. Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” nie ponosi odpowiedzialności, za wszelkie problemy techniczne leżące po stronie Uczestnika, które uniemożliwią mu całkowicie lub częściowo uczestnictwo w szkoleniu (brak kamery, głośników, mikrofonu oraz brak dostępu do Internetu),

a także za zakłócenia, w tym przerwy  w funkcjonowaniu platformy ZOOM/TEAMS, na której obywa się spotkanie spowodowane siłą wyższą,niedozwolonym działaniem osób trzecich lub 
niekompatybilnością platformy ZOOM/TEAMS z infrastrukturą informatyczną Zamawiającego.

  1. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Administrator Danych Osobowych - Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” informuje, że:
  • Administratorem danych osobowych w Ośrodku Szkoleń i Informacji EFFECT z siedzibą 
w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, 44-100 Gliwice jest Dyrektor Ośrodka Joanna Jarosz-Opolka
  • Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), który reprezentuje Administratora w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych osób fizycznych. Kontakt z IOD możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej: effect@effect.edu.pl
  • Przetwarzanie danych osobowych Uczestnika realizowane jest na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu niezbędnego wykonania umowy i realizacji obowiązków nałożonych na organizatora kształcenia określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych
  • Celem przetwarzania danych jest przetwarzanie danych osobowych Uczestników szkoleń dla prawidłowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia dokumentacji szkoleniowej oraz administracyjnej
  • Uczestnikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
  • Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych ze względu na konieczność przetwarzania danych przez Administratora w celu niezbędnego wykonania umowy.
  • Podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa i jest niezbędne do przeprowadzenia procesu organizacji oraz realizacji szkoleń.
  • Dane osobowe Uczestnika nie będą udostępniane osobom fizycznym lub podmiotom, które nie są do tego uprawnione. Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich pozyskania na podstawie przepisów prawa regulujących ich działalność.
  • Dane osobowe Uczestnika nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  • Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  • Dane osobowe Uczestnikaprzechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów, a po tym czasie przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.

Szkolenie będzie realizowane na platformie ZOOM ( https://zoom.us/)

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice ul. Kozielska 137d
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!