O szkoleniu
Powiedzenie, że „jedyną stałą rzeczą jest zmiana” istnieje od wieków. Nigdy nie było ono tak aktualne, jak w dzisiejszych czasach. Żyjemy w kulturze zmiany, a umiejętność radzenia sobie z nią jest kluczowa zarówno dla naszego funkcjonowania w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Dobry lider potrafi przeprowadzić zespół przez każdą zmianę tak, by zarówno poszczególni pracownicy, jak i cała organizacja, odnieśli dzięki temu sukces.
Cele szkolenia:
- uporządkowanie wiedzy uczestników o zarządzaniu zmianą,
- wypracowanie bazy dobrych praktyk związanych z zarządzaniem zmianą na różnych jej etapach (przygotowanie, realizacja, ewaluacja),
- wzmocnienie przełożonych w identyfikowaniu potrzeb zespołów na różnych etapach adaptacji w zmianie (świadomość i chęć, wiedza i umiejętności, utrwalenie i wzmocnienie).
Korzyści ze szkolenia:
- praca w zaangażowanym, zmotywowanym zespole,
- zbudowanie wizerunku zaangażowanego, wspierającego i profesjonalnego lidera,
- efektywna praca zespołu przekładająca się na sukces firmy.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- najlepszych praktykach związanych ze wzmacnianiem zespołów na różnych etapach adaptacji,
- sposobach identyfikacji potencjalnych szans i ryzyk w zmianach,
- zasadach wdrażania zmian w zespołach.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- identyfikacji i niwelowania barier w zmianie w celu szybszej adaptacji w dynamicznie zmieniających się warunkach,
- przeformułowania problemów w celu rozwiązywania tych właściwych zamiast straty czasu na walkę z symptomami,
- zwiększania elastyczności w odpowiedzi na bieżące wyzwania.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które zarządzają zespołami stałymi lub projektowymi w procesie zmiany w celu usprawnienia działania oraz utrzymania pożądanego poziomu zaangażowania.
Program szkolenia
1. Rola przełożonego w zmianie
- budowanie poczucia współodpowiedzialności w zespole
- identyfikowanie niewyartykułowanych potrzeb
- zarządzanie z „ludzką twarzą”
2. Zarządzanie stresem i oporem
- przyczyny i rodzaje oporu w zmianach
- sposoby przezwyciężenia trudności na różnych etapach zmian
- niwelowanie napięcia i minimalizacja konfliktów w zespole
3. Motywacja i rozwój zespołu w zmianie
- analiza luk kompetencyjnych i zapewnienie wsparcia pracownikom
- dostrzeganie i prezentowanie efektów zmian w zespole
- budowanie na różnorodności
4. Efektywna komunikacja
- zasady i techniki aktywnego słuchania
- konstruktywna informacja zwrotna
- fundamenty komunikacji bez przemocy
5. Praktyczne podejście do zmian
- tworzenie warunków sprzyjających efektywnemu przechodzeniu przez zmiany
- podejście do zmian „tu i teraz”
- zmiana jako projekt
6. Postępy dzięki zmianom
- sposoby monitorowania nastrojów w zmianie
- zasady prowadzenia angażujących spotkań operacyjnych i rozwojowych w zespole
- wzmacnianie osobistego zaangażowania w zespole
7. Pytania, dyskusje, konsultacje
Czas trwania
Prelegenci
Menedżer HR z 15-letnim doświadczeniem we współpracy z zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym. Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielopokoleniowych, wielonarodowych, funkcjonujących w rozporoszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, pokoleń, prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, obserwowała i cały czas obserwuje, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskania i przekazania wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń z zakresu komunikacji (na rynku polskim o zagranicznym) pokazało jej, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często nawet obrazić i pokłócić się z błahego powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Stąd w pracy zawodowej i w życiu prywatnym niezmiernie ważna jest umiejętność komunikowania się – słuchania, mówienia – werbalnego i niewerbalnego. Jest to umiejętność, której podstawy można poznać w trakcie szkolenia, ale aby ją utrwalić, konieczna jest ciągła praca nad sobą, swoim stylem porozumiewania się i jego doskonaleniem.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
