O szkoleniu
Cel szkolenia
Przedstawienie zasad funkcjonowania rachunku kosztów w firmie oraz budżetowanie i rozliczanie budżetu.
Metody szkolenia
• dyskusja
• ćwiczenia z użyciem komputerów
• case study
• mini wykład
• prezentacja
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
• zdobycie wiedzy z zakresu rachunku kosztów i budżetowania, która pozwoli na ocenę możliwości ich zastosowania w firmie oraz na przygotowanie jej do wdrożenia
• nabycie praktycznych umiejętności z zakresu podstaw rachunku kosztów stałych i zmiennych
• nabycie umiejętności doboru wskaźników do badania stopnia realizacji budżetów
• poznanie praktycznych rozwiązań związanych z wdrażaniem rachunku kosztów i budżetów do polskich firm
• poszerzenie wiedzy z rachunkowości zarządczej, rachunku kosztów i budżetowania
• budowa arkuszy kalkulacyjnych usprawniających przygotowanie informacji zarządczych
• możliwość skonsultowania własnych problemów w trakcie zajęć
Przedstawienie zasad funkcjonowania rachunku kosztów w firmie oraz budżetowanie i rozliczanie budżetu.
Metody szkolenia
• dyskusja
• ćwiczenia z użyciem komputerów
• case study
• mini wykład
• prezentacja
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
• zdobycie wiedzy z zakresu rachunku kosztów i budżetowania, która pozwoli na ocenę możliwości ich zastosowania w firmie oraz na przygotowanie jej do wdrożenia
• nabycie praktycznych umiejętności z zakresu podstaw rachunku kosztów stałych i zmiennych
• nabycie umiejętności doboru wskaźników do badania stopnia realizacji budżetów
• poznanie praktycznych rozwiązań związanych z wdrażaniem rachunku kosztów i budżetów do polskich firm
• poszerzenie wiedzy z rachunkowości zarządczej, rachunku kosztów i budżetowania
• budowa arkuszy kalkulacyjnych usprawniających przygotowanie informacji zarządczych
• możliwość skonsultowania własnych problemów w trakcie zajęć
Kto powinien wziąć udział?
Adresaci szkolenia
• kadra zarządzająca od najwyższego do operacyjnego szczebla
• pracownicy odpowiedzialni za przygotowanie danych koniecznych do podejmowania decyzji na różnych szczeblach zarządzania
• specjaliści, chcący podnieść swoje kompetencje
• osoby, które w swojej codziennej pracy wykorzystują informacje finansowe
• kadra zarządzająca od najwyższego do operacyjnego szczebla
• pracownicy odpowiedzialni za przygotowanie danych koniecznych do podejmowania decyzji na różnych szczeblach zarządzania
• specjaliści, chcący podnieść swoje kompetencje
• osoby, które w swojej codziennej pracy wykorzystują informacje finansowe
Program szkolenia
Moduł I - Koszty w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1. Zarządcze ujęcie kosztu
• pojęcie kosztu – nakładu – wydatku
• rola rachunku kosztów w decyzjach zarządczych
• rachunek kosztów istotnych dla podejmowania decyzji
• próg rentowności jedno i wieloasortymentowy
• próg rentowności płynności finansowej (cash breakeven point)
• margines bezpieczeństwa i dźwignia operacyjna
• analiza wrażliwości
2. Zarządzanie kosztami w firmie
• rachunek kalkulacyjny i rodzajowy w tradycyjnych rozwiązaniach rachunku kosztów
• wady tradycyjnego rachunku kosztów
• praktyczny przykład błędnych decyzji zarządczych na podstawie informacji księgowej
• warsztaty z zakresu rachunku kosztów pełnych i zmiennych
• praktyczny przykład optymalizacji decyzji kosztowych w obszarze produkcji i sprzedaży
• rachunek kosztów działań (Activity Based Costing)
• praktyczne zastosowanie metody ABC w przedsiębiorstwie
• czynniki uwzględniane w rachunku decyzyjnym w zakresie ustalania cen sprzedaży produktówceny transferowe – zasady ustalania i przykład analizy
Moduł II - Budżetowanie
3. Budżet jako narzędzie zarządzania kosztami:
• funkcje budżetu w przedsiębiorstwie
• etapy procesu budżetowania
• harmonogram sporządzania budżetu
• częstotliwość sporządzania budżetów
• budżet przychodów i kosztów
• budżetowany rachunek zysków i strat, budżet środków pieniężnych
• praktyczny przykład budowy budżetów cząstkowych
• praktyczny przykład budowy budżetu głównego przedsiębiorstwa pro forma
4. Weryfikacja stopnia realizacji budżetu
• analiza odchyleń od budżetu jako podstawa oceny centrów
• rachunek marży pokrycia w centrach wynikowych
• wielosegmentowy rachunek kosztów w ocenie rentowności centrów
• praktyczny przykład monitoringu stopnia wykonania zadań w centrach
• propozycja mierników oceny centrów kosztów, przychodów, zysku i inwestycji
© Copyright d Janusz Nesterak
1. Zarządcze ujęcie kosztu
• pojęcie kosztu – nakładu – wydatku
• rola rachunku kosztów w decyzjach zarządczych
• rachunek kosztów istotnych dla podejmowania decyzji
• próg rentowności jedno i wieloasortymentowy
• próg rentowności płynności finansowej (cash breakeven point)
• margines bezpieczeństwa i dźwignia operacyjna
• analiza wrażliwości
2. Zarządzanie kosztami w firmie
• rachunek kalkulacyjny i rodzajowy w tradycyjnych rozwiązaniach rachunku kosztów
• wady tradycyjnego rachunku kosztów
• praktyczny przykład błędnych decyzji zarządczych na podstawie informacji księgowej
• warsztaty z zakresu rachunku kosztów pełnych i zmiennych
• praktyczny przykład optymalizacji decyzji kosztowych w obszarze produkcji i sprzedaży
• rachunek kosztów działań (Activity Based Costing)
• praktyczne zastosowanie metody ABC w przedsiębiorstwie
• czynniki uwzględniane w rachunku decyzyjnym w zakresie ustalania cen sprzedaży produktówceny transferowe – zasady ustalania i przykład analizy
Moduł II - Budżetowanie
3. Budżet jako narzędzie zarządzania kosztami:
• funkcje budżetu w przedsiębiorstwie
• etapy procesu budżetowania
• harmonogram sporządzania budżetu
• częstotliwość sporządzania budżetów
• budżet przychodów i kosztów
• budżetowany rachunek zysków i strat, budżet środków pieniężnych
• praktyczny przykład budowy budżetów cząstkowych
• praktyczny przykład budowy budżetu głównego przedsiębiorstwa pro forma
4. Weryfikacja stopnia realizacji budżetu
• analiza odchyleń od budżetu jako podstawa oceny centrów
• rachunek marży pokrycia w centrach wynikowych
• wielosegmentowy rachunek kosztów w ocenie rentowności centrów
• praktyczny przykład monitoringu stopnia wykonania zadań w centrach
• propozycja mierników oceny centrów kosztów, przychodów, zysku i inwestycji
© Copyright d Janusz Nesterak
Czas trwania
Program szkolenia obejmuje 14 godzin dydaktycznych
• I DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
• II DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
• I DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
• II DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
Prelegenci

DR JANUSZ NESTERAK - Ekspert w dziedzinie controllingu i zarządzania finansami. Specjalizuje się we wdrażaniu procesów biznesowych, opartych na controllingu oraz systemów informatycznych klasy Business Intelligence, wspomagających controlling w obszarze hurtowni danych, budżetowania i wielowymiarowej analizy danych. Wieloletni trener szkoleń biznesowych. Posiada bogate doświadczenie praktyczne, jest współautorem wielu ekspertyz ekonomiczno-finansowych, wycen firm i studiów wykonalności projektów inwestycyjnych. Szkolenia prowadzi w formie warsztatu, stawiając na praktyczny aspekt przekazywanej wiedzy. Jest aktywnym uczestnikiem życia gospodarczego oraz doradcą zarządów firm w obszarze zarządzania i finansów. Ekspert i trener Szkoły Controllingu i Szkoły Finansów.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szczegółowe informacje dotyczące dokładnego miejsca zajęć
Warszawa
zostaną wysłane do Państwa wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 5 dni przed terminem szkolenia
woj. mazowieckie
Szczegółowe informacje dotyczące dokładnego miejsca zajęć
Wrocław
zostaną wysłane do Państwa wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 5 dni przed terminem szkolenia
woj. dolnośląskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
W przypadku, gdy szkolenie ma charakter usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane w całości lub w co najmniej 70 % ze środków publicznych, to koszt szkolenia jest zwolniony z podatku VAT
1 290
zł
Cena zawiera:
- W ramach szkolenia oferujemy: materiały szkoleniowe; lunch oraz przerwy kawowe; zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; profesjonalizm trenera; możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia; profesjonalizm organizatora
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Cena 2
przy zgłoszeniu 3 osób
1 220
zł
Cena zawiera:
- W ramach szkolenia oferujemy: materiały szkoleniowe; lunch oraz przerwy kawowe; zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; profesjonalizm trenera; możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia; profesjonalizm organizatora
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Cena 3
przy zgłoszeniu 5 osób
1 180
zł
Cena zawiera:
- W ramach szkolenia oferujemy: materiały szkoleniowe; lunch oraz przerwy kawowe; zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; profesjonalizm trenera; możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia; profesjonalizm organizatora
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

ASAP EDUCATION
20-484 Lublin
Inzynierska 8
woj. lubelskie
O NAS
Jesteśmy rzetelną i profesjonalną firmą realizującą szkolenia biznesowe, ukierunkowaną na rozwój i doskonalenie kapitału ludzkiego organizacji.
WIZJA
Chcemy wykorzystywać nasze wspólne doświadczenie i wiedzę, aby nadać nowy wymiar szkoleni...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego zgłoszenia oraz dokonanie płatności przed rozpoczęciem zajęć. W momencie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu należy dokonać płatności najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Istnieje możliwość płatności w innym terminie po uzgodnieniu z organizatorem.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć nie zostaną Państwo obciążeni kosztami szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym niż 7 dni przed terminem szkolenia bądź niestawienie się na szkoleniu, spowoduje obciążenie Państwa pełnymi kosztami.
Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy trener z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć bądź zmiany osoby prowadzącej. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie. Z przyczyn niezależnych od organizatora zastrzega on sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć nie zostaną Państwo obciążeni kosztami szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym niż 7 dni przed terminem szkolenia bądź niestawienie się na szkoleniu, spowoduje obciążenie Państwa pełnymi kosztami.
Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy trener z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć bądź zmiany osoby prowadzącej. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie. Z przyczyn niezależnych od organizatora zastrzega on sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
ASAP EDUCATION
20-484 Lublin
Inzynierska 8
Powiadomienia o nowych terminach