Szkolenie: JAPAN LEAN HEALTHCARE TOUR 2017: Optymalizacja i podnoszenie efektywności polskich usług opieki zdrowotnej przy wykorzystaniu japońskich narzędzi zarządzania lean/kaizen.

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/japan-lean-healthcare-tour-2017optymalizacja-i-podnoszenie-efektywnosci-polskich-uslug-opieki-zdrowotnej-przy-wykorzystaniu-japonskich-narzedzi-zarzadzania-leankaizen-68261

Informacje o szkoleniu

  • JAPAN LEAN HEALTHCARE TOUR 2017: Optymalizacja i podnoszenie efektywności polskich usług opieki zdrowotnej przy wykorzystaniu japońskich narzędzi zarządzania lean/kaizen.


    ID szkolenia: 68261
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat:
  • Adres szkolenia:

    Japonia
    -
    Japonia
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 12-18.03.2017
    Godziny zajęć (czas trwania):
    7 dni
  • Organizator szkolenia:

    Langas Group
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Zapraszamy na kolejną edycję Japan Lean Healthcare Tour. Przy udziale japońskich ekspertów w dziedzinie Healthcare, wybraliśmy kilka najefektywniej zarządzanych ośrodków medycznych w Japonii, dzięki którym, będziemy mogli poznać zasady wdrażania najskuteczniejszych rozwiązań Lean/Kaizen. Pierwsza wizyta w japońskich ośrodkach zdrowia potwierdziła skuteczność narzędzi lean management i kaizen w zakresie , które wspierają ośrodki medyczne w służeniu pacjentom i społeczności, przy jednoczesnej poprawie wyników finansowych i operacyjnych. Również podczas tej edycji przedstawiciele kadry zarządzającej polskich jednostek służby zdrowia będą mogli skorzystać z doświadczeń najlepszych.

Zaproszenie kierujemy przede wszystkim do menadżerów zarządzających jednostkami służby zdrowia, przedstawicieli samorządów i organów sprawujących nadzór właścicielski nad szpitalami publicznymi i niepublicznymi oraz wszystkich osób poszukujących skutecznych rozwiązań na „uzdrowienie” sytuacji w publicznych zakładach opieki zdrowotnej.

Podczas wyjazdu będziemy stawiać nacisk na przeniesienie japońskich rozwiązań zarządczych na polskie warunki rynkowe. Skorzystamy z doświadczeń i rozwiązań przedstawicieli kadry zarządzającej japońskich szpitali. Menedżerowie podzielą się z nami swoimi doświadczeniami i przedstawią najefektywniejsze rozwiązania Lean w obrębie własnej organizacji.

Przypominamy jeszcze raz przykładowe korzyści, jakie osiągnęły szpitale po wdrożeniu wybranych narzędzi lean management oraz kaizen

Wzrost produktywności o 75 % w zakresie zaopatrzenia usług klinicznych
Ograniczenie o 70 % przestrzeni niezbędnej do przechowywania materiałów
20 % wzrost produktywności szpitala
Wzrost wydajności o 5 % oraz skrócenie listy oczekujących dla pacjentów ambulatoryjnych o 75 % to rezultaty zastosowania metody len na sali operacyjnej.

Szkolenie skierowane jest do:

Zaproszenie kierujemy przede wszystkim do menadżerów zarządzających jednostkami służby zdrowia, przedstawicieli samorządów i organów sprawujących nadzór właścicielski nad szpitalami publicznymi i niepublicznymi oraz wszystkich osób poszukujących skutecznych rozwiązań na „uzdrowienie” sytuacji w publicznych zakładach opieki zdrowotnej.

Program szkolenia:

12 MARCA - NIEDZIELA

Bezpośredni lot do Tokio z Warszawy

13 MARCA - PONIEDZIAŁEK

Przylot do Japonii

Kolacja otwierająca Japan Lean Healthcare Tour 2017

14 MARCA - WTOREK

Sesja wykładowa na temat japońskiej opieki zdrowotnej

Sesja warsztatów Lean Healthcare

15 MARCA - ŚRODA

Wizyta i wykład w St. Luke’s International Hospital

Zwiedzanie Tokio z przewodnikiem

16 MARCA - CZWARTEK

Wizyta i wykład w Szpitalu Toyota Memorial Hospital

Zwiedzanie Fabryki Toyota Kaikan

17 MARCA - PIĄTEK

Zwiedzanie Kyoto z przewodnikiem i wizyta w Yamazaki

Kolacja pożegnalna

18 MARCA - SOBOTA

Bezpośredni lot do Warszawy


SZPITALE , OŚRODKI MEDYCZNE I FABRYKI JAKIE ZOBACZYMY:

Toyota Memorial Hospital
Szpital rozpoczął swoją działalność tuż przed II Wojną Światową w 1938 r. wraz z otwarciem fabryki Toyota koromo Plant (obecnie Honsha Plant).Jego działalność została wznowiona w 1942 r. Szpital stanowi doskonały przykład modelu biznesowego, w którym właścicielem ośrodka medycznego jest prywatna firma, której podstawowa działalność nie jest związana z opieką zdrowotną. Pacjentami szpitala są głównie pracownicy koncernu i ich rodziny. Obecnie szpital służy szerszej społeczności będąc regionalnym ośrodkiem medycznym. Podczas zwiedzania będzie można zapoznać się z działalnością kaizen, narzędziami doskonalenia procesów takimi jak 5S, QC (Koła Jakości), czy zarządzanie wizualne. Szpital w sposób wzorcowy realizuje zapoczątkowaną przez Taichi Ohno w Toyocie kulturę ciągłego doskonalenia.

ST. LUKE’S INTERNATIONAL HOSPITAL

To sztandarowy japoński szpital, który od ponad 110 lat służy ludziom, zapewniając im opiekę lekarską na najwyższym poziomie, wykonywaną z wielkim zaangażowaniem i popartą ogromnymi kompetencjami. Zapoznamy się w nim z modelem działalności usługowej w oparciu o lean management. Kluczowymi narzędziami i metodami jakie zostaną nam zaprezentowane będą: funkcjonowanie narzędzi 5 S, poprawa jakości usług i bezpieczeństwa poprzez zastosowanie narzędzi lean. Szpital posiada ponadprzeciętne osiągnięcia w opiece lekarskiej, pielęgniarskiej, usługach około medycznych oraz w skutecznym innowacyjnym zarządzaniu szpitalem. Szpital prowadzi m.in. Centrum Medycyny Prewencyjnej, w celu poszerzenia zakresu opieki medycznej związanej z zapobieganiem chorobom. Funkcjonowanie szpitala jest przykładem synergicznego oddziaływania medycyny, opieki zdrowotnej, pielęgniarskiej, działalności edukacyjnej i naukowej. Szpital zapewnia swoim pracownikom możliwość ciągłego uczenia się zgodnie z modelem kaizen przyjętym w Toyocie. Dzięki wykorzystaniu i wdrożeniu narzędzi lean management w szpitalu. funkcjonuje system ciągłego doskonalenia.

Toyota Tsutsumi Plant i Toyota Kaikan Muzeum
Aby w pełni zrozumieć filozofię kaizen, która jest tak naprawdę sercem zmian w firmie w kierunku lean management, trzeba odwiedzić zakład produkcyjny koncernu Toyota. Przejście wzdłuż linii produkcyjnej, wspólne dyskusje i rozmowa z pracownikami fabryki pomogą praktycznie przybliżyć temat ciągłego doskonalenia. Będzie można dużo zaobserwować z zakresu działań kaizen w organizacji oraz funkcjonowanie systemu kanban w praktyce. Jest to jedna z najnowocześniejszych fabryk koncernu. Zatrudnionych jest tam ponad 5200 pracowników. W fabryce produkowanych jest ponad 370 000 jednostek rocznie. To tutaj powstają takie modele jak: Prius, Prius a, Prius PHV, Camry, Premio, Allion, Scion tC

Yamazaki
The Yamazaki to flagowy single malt od Suntory i najstarsza destylarnia w Japonii.
Japonia kojarzy się przede wszystkim z sake, co warto wiedzieć Kraj Kwitnącej Wiśni jest drugim na świecie producentem whisky. Za ojców japońskiej whisky uchodzą Shinjiro Torii i Masataka Taketsuru. Założona przez nich firma od 1963 roku nosi nazwę Suntory, która poza Japonią posiada takie szkockie marki jak Bowmore, Auchentoshan, Glen Garioch

Informacje o prelegentach:

Nobuhisa ASANO



Ekspert ds. Lan Management, propagator filozofii i myślenia w kategorii Kaizen w Europie centranej i wschodniej.
Geneal Director, Japońskiego Centrum JCIF, odpowiedzialny za dział makro-ekonomii i przemysł w Europie Wschodniej. W marcu 2014 r. Brał udział w koordynacji "Polska KAIZEN" i "Japan Kaizen Tour" organizowanych dla polskich delegatów biznesowych z Ambasady RP w Japonii oraz Langas Group. Obecnie pracuje w departamencie badań Daiwa Securities.
Prowadzi badania high-tech nad nowymi przedsiębiorstwami, inkubatorem przedsiębiorczości, parkiem badań high-tech w Japonii jak i zagranicą. Specjalizuje się we wdrażaniu koncepcji Kaizen i dostosowywaniu jej do realiów firmy i kultury organizacyjnej firm produkcyjnych, usługowych, jednostkach administracyjnych i jednostkach opieki zdrowotnej. Jest przekonany że koncepcja Kaizen i jej narzędzia i narzędzia przyspieszą rozwój regionalny i rozwój przedsiębiorstw w Polsce.

Marek Jagielski




Ekspert i doradca. Ma na swoim koncie liczne projekty Lean Manufacturing, A3, a w ostatnich latach także Six Sigma.
Ekspert i doradca w zakresie poprawy efektywności firm. W tym celu intensywnie stosuje metodyki Lean Management, A3 i Six Sigma.Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej z dyplomem magistra inżyniera w dziedzinie konstrukcji lotniczych. Ukończył także podyplomowe studia menedżerskie w Centrum Kształcenia Menedżerów w Warszawie.
Posiada wieloletnie doświadczenie wyniesione z pracy na wielu stanowiskach kierowniczych zarówno w korporacjach takich jak Thomson (elektronika) czy Avon (kosmetyki) jak i małych i średnich firmach produkcyjnych i usługowych, a także naukowych jak Instytut Lotnictwa i Politechnika Warszawska.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 16700 - zgłoszenie do 30.01.2017 zgłoszenie od 31.01.2017 ,18 700 PLN + 23% VAT

Cena zawiera:

Zwiedzanie szpitali/fabryk w towarzystwie ekspertów i praktyków Opiekę merytoryczną doświadczonych konsultantów i tłumacza Noclegi w pokoju dwuosobowym Wyżywienie zgodnie z programem Przeloty i przejazdy wewnętrzne Ubezpieczenie podróży Certyfikat

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

cena do 31.01.2017 16 700 PLN netto
cena od 31.01.2017 18 700 PLN netto

LOT (cena lotu gwarantowana do (31.01.2017) 3500 zł netto
dopłata do pokoju do pojedynczego wykorzystania 3000 zł netto

zgłoszenie do 30.01.2017 - 16 700 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 31.01.2017 - 18 700 PLN + 23% VAT

Szkolenie, kurs: JAPAN LEAN HEALTHCARE TOUR 2017: Optymalizacja i podnoszenie efektywności polskich usług opieki zdrowotnej przy wykorzystaniu japońskich narzędzi zarządzania lean/kaizen.