Szkolenie

J/ARCH Architektura systemów (Java i integracja)

O szkoleniu

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy niezbędnej do tworzenia i weryfikacji architektury oraz umiejętności rozpatrywania potencjalnych rozwiązań z punktu widzenia parametrów systemowych. Jak również poznanie języka UML, w zakresie modelowania architektury i umiejętności tworzenia modeli architektonicznych.

Szkolenie kładzie duży nacisk na osiągnięcie wysokiej świadomości konsekwencji związanych z doborem rozwiązań, technologii, wzorców i innych decyzji architektonicznych. W oparciu o tą świadomość ćwiczymy i budujemy umiejętność podejmowania i weryfikacji decyzji architektonicznych poruszając się w realiach nieklarownych wizji systemu i dużej ilości założeń architektonicznych. Rozpatrując decyzje z punktu widzenia korzyści i wad, oraz omawiając sposoby weryfikacji zarówno decyzji jak i założeń.

Szerokim tematem szkolenia są również wzorce oraz modelowanie w UML, gdzie poznanie języka UML jest tylko środkiem, a jako cel wyznaczone jest nabycie umiejętności tworzenia modeli architektonicznych bazując na wymaganiach kineta.
Kto powinien wziąć udział?
Osób, które chciałyby zapoznać się z praktycznymi aspektami tworzenia architektury. Dla wszystkich osób, które chcą otworzyć przed sobą nowe możliwości w zakresie realizacji zadań związanych z wyższymi kompetencjami architekta. Jak również dla osób pragnących osiągnąć wyższą świadomość konsekwencji płynących z dobieranych rozwiązań, w celu podejmowania lepszych decyzji.

Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla programistów jak i projektantów, analityków, czy już aktualnie architektów chcących usystematyzować wiedzę i wymienić doświadczenia.

Program szkolenia

I. Podstawy Architektury
• Czym jest architektura
• Kim jest architekt i jaką pełni rolę
• Proces architektoniczny
• Dokumentacja architektoniczna
• Zarządzanie ryzykiem

II. Parametry systemowe
• Czym są parametry systemowe
• Jak poprawnie definiować wymagania niefunkcjonalne
• Parametry systemowe
• Wymiary systemu
• Priorytety parametrów systemu

III. Wzorce architektoniczne
• Wprowadzenie do wzorców
• Wzorce architektoniczne

IV. Prototypowanie
• Po co prototypować
• Prototyp Proof of Concept
• Prototyp ewolucyjny
• Antywzorzec Lava Flow

V. Metodyki wytwarzania oprogramowania a architektura
• Metodyka kaskadowa
• USDP (UP) – Unified Software Development Process
• RUP – Rational Unified Process
• SynTone Architecture Metodology
• Metodyki Agile
• Podejście hybrydowe

VI. Architektura warstwy klienta i prezentacji
• Podział klientów
• Przechowywanie sesji
• Technologie klienta grubego
• Klient gruby zanurzony w kliencie cienkim
• Technologie klienta cienkiego

VII. Architektura warstwy biznesowej
• Przetwarzanie rozproszone
• Komunikacja zdalna a lokalna
• Optymalizacja komunikacji sieciowej
• Protokoły komunikacyjne
• Rodzaje komponentów EJB
• Porównanie implementacji i komunikacji EJB 2.x a EJB 3.x
• JNDI

VIII. Architektura warstwy integracji i zasobów
• Technologie utrwalania danych
• Komunikacja asynchroniczna
• Systemy „Legacy”
• Screen Scrapping

IX. Wzorce projektowe a architektura (tylko wersja 5cio dniowa)
• Jak wzorce projektowe mogą wpływać na architekturę
• Wybrane wzorce Core J2EE
• Wybrane wzorce GOF

X. Wprowadzenie do UML
• Czym jest modelowanie
• Czym jest a czym nie jest UML
• Rozwój UML
• Podstawowe elementy UML
• Diagram a model UML
• Zastosowania UML

XI. Modelowanie architektury w UML
• Diagram komponentów (component diagram)
• Diagram wdrożenia (deployment diagrram)


XII. Zaawansowane aspekty modelowania architektury w UML
• Zaawansowane elementy diagramu komponentów (komponent diagram)
• Zaawansowane elementy diagramu wdrożenia (deployment diagram)

XIII. Przejście z architektury do projektu
• Warstwy i komponenty a realizacja projektu
• Warstwy i komponenty a model projektowy
• Uwzględnienie ograniczeń architektury w projekcie

XIV. Bezpieczeństwo
• Mechanizmy bezpieczeństwa
• Bezpieczeństwo w Javie
• Serwery SSO (Single Sign On)
• Zarządzanie bezpieczeństwem
• Podstawowe rodzaje ataków

XV. Transakcje
• ACID
• Poziomy izolacji
• Efekty uboczne obniżania poziomu izolacji
• Wpływ transakcji na system
• Transakcje rozproszone (JTA, 2PC)
• Transakcje kompensacyjne
• Kontrola obciążenia systemu transakcjami
• Transakcje a EJB
• Transakcje długoterminowe w WebService

XVI. Weryfikacja i ocena architektury
• Po co weryfikować?
• Zespół weryfikujący
• Techniki weryfikacji i oceny
• Proces weryfikacji
• Raport z weryfikcji

Szczegółowy program na stronie:
http://www.sages.com.pl/szkolenie-Architektura-systemow

Czas trwania

Zajęcia odbywają się w dni powszednie, w godzinach 9:00 - 17:00 (w tym 1h na lunch)
Czas trwania szkolenia: 4 dni * 7h

Prelegenci

Cytat
Doświadczeni trenerzy Sages.

Gdzie i kiedy

Warszawa 7 - 10 listopada 2011
Sages

02-796 Warszawa

Wąwozowa 11

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
cena netto
3950 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe
Weź udział

Organizator

Sages Sp. z o.o.
02-796 Warszawa
ul. Wąwozowa 11
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Szkolenie wprowadza do zagadnień architektury od podstaw. Zarówno w tematyce samej architektury, wzorców, technologii, jak i UML. W związku z tym szkolenie nie posiada żadnych wymagań wstępnych stawianych uczestnikom.

W celu zgłoszenia się na szkolenie, prosimy o kontakt telefoniczny: 22.2035600
lub mailowy: j.ambroziak@sages.com.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Sages Sp. z o.o.
02-796 Warszawa ul. Wąwozowa 11
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!