Szkolenie

Kadry i płace w praktyce. Kompleksowe warsztaty z zakresu prawa pracy i naliczania wynagrodzeń. Certyfikowane szkolenie online.

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Szkolenie dedykowane jest przede wszystkim:

  • specjalistom ds. kadr i płac
  • osobom przygotowującym się do pracy w dziale kadr, w dziale personalnym
  • pracownikom działów kadr w instytucjach publicznych, prywatnych przedsiębiorstwach i organizacjach
  • właścicielom firm
  • sekretarkom, które osobiście prowadzą sprawy kadrowe
  • wszystkim osobom zainteresowanym problematyką obejmującą warsztaty.

Cel szkolenia

1. W zakresie Prawa Pracy:
Dzień I szkolenia jest usystematyzowaniem wiedzy i służy poznaniu poprzez praktyczne przykłady podstawowych kwestii jak również zagadnień budzących wiele rozbieżności interpretacyjnych. Ponadto w ramach szkolenia omówione zostaną kluczowe zmiany w prawie pracy oraz przedstawione zostanie wiele problemów wynikających ze stosowania przepisów kodeksu pracy jak również jego aktów wykonawczych.
2. W zakresie Naliczania Wynagrodzeń
Dzień II szkolenia ma na celu zapoznanie Uczestników z zasadami naliczania wynagrodzeń, przekazanie gruntowej wiedzy z zasad rozliczania wynagrodzeń popartych licznymi praktycznymi przykładami oraz zakresem obowiązków jakie ma obowiązek stosować pracodawca jako płatnik podatków, składek ZUS i zasiłków chorobowych.


Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenerów, wynikające z ich współpracy z organizacjami przy doskonaleniu struktur kadrowych.

Korzyści dla uczestników

  • Omówienie aktualnego stanu prawnego jak również obowiązujących przepisów z praktycznego punktu widzenia.
  • Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
  • Jeżeli mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.

Metodologia

Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Program szkolenia

Dzień pierwszy: Prawo pracy
1. Obowiązki pracodawcy związane z zatrudnieniem pracowników
a) Zmiany dotyczące zasad prowadzenia i przechowywania akt osobowych i innej dokumentacji w sprawach pracowniczych - od 1 stycznia 2019r
-dokumentacja pracownicza w wersji papierowej czy elektronicznej;
-zasady obowiązujące w przypadku zmiany postaci dokumentacji pracowniczej z papierowej na elektroniczną i z elektronicznej na papierową;
-sposób i tryb doręczania informacji lub zawiadomienia o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej,
-dokumentacja dotycząca czasu pracy;
-dokumenty składane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie;
-okres przechowania dokumentacji pracowniczej;
-dokumentacja pracownicza w przypadku ponownego nawiązania stosunku pracy z pracownikiem
-informacje o dokumentacji dołączane do świadectwa pracy;
-zniszczenie dokumentacji pracowniczej;
-wydanie kopii dokumentacji pracowniczej pracownikowi lub członkom jego rodziny.
b) Akta osobowe - Nowe rozporządzenie z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej
-szczególne wymagania dotyczące prowadzenia i przechowywania dokumentacji w postaci elektronicznej;
-doręczanie informacji lub zawiadomienia o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej oraz sposób odbioru tej dokumentacji,
-wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej,
-odpowiedź na pytanie czy istnieje obowiązek dostosowania dotychczasowej dokumentacji do wprowadzonych zmian,
c) Dane jakich może żądać pracodawca od osoby ubiegającej się o zatrudnienie - od 1 stycznia 2019r
-zmiany wprowadzane przepisami ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym z dnia 9 listopada 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2244);
-zmiany wprowadzane przepisami ustawy o zmianie ustawy o związkach zawodowych oraz niektórych innych ustaw z dnia 5 lipca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1608)
d) Oświadczenia i zgody jakich pracodawca żąda od pracowników
e) Treść umowy o pracę i informacji dodatkowej
f) Zgłoszenie pracownika do ubezpieczeń społecznych i do ubezpieczenia zdrowotnego i świadczenia jakie przysługują pracownikowi z tego tytułu
4. Zmiany wprowadzone do przepisów Kodeksu Pracy 2018/2019
a) Nowe przepisy dotyczące ustanowienia zarządu sukcesyjnego – od 25 listopada 2018r
-wpływ ustanowienia zarządu sukcesyjnego na trwałość stosunku pracy po śmierci pracodawcy;
b. Wykonywanie pracy w formie telepracy na wniosek pracownika złożony w postaci papierowej lub elektronicznej – od 06 czerwca 2018r;
c) Określenie w przepisach Kodeksu pracy zasad stosowania monitoringu – od 25 maja 2018r;
d) Badania profilaktyczne i szkolenia BHP po zmianach od 1 stycznia 2019r
6. Rodzaje umów o pracę i zasady zawierania umów terminowych
a) Możliwość zawarcia drugiej umowy na okres próbny z tym samym pracownikiem;
b) Umowy na okres próbny i umowy na czas określony trwające w momencie wejścia w życie nowych przepisów – przepisy przejściowe
c) Nowe zasady limitowania umów na czas określony wprowadzane 22 lutego 2016r.- zasady stosowania limitu 33 miesięcy i 3 umów
d) Umowy na czas określony zawierane poza limitem 33 miesięcy i 3 umów,
e) Informowania pracowników o nowych warunkach zatrudnienia
7. Zmiana treści umowy o pracę
a) Porozumienie zmieniające czy wypowiedzenie zmieniające – jaką decyzję powinien podjąć pracodawca
b) Zmiana regulaminu i wypowiedzenie zmieniające
c) Brak zgody pracownika na nowe warunki zatrudnienia, czas na podjęcie decyzji przez pracownika
d) Ochrona przed wypowiedzeniem a wypowiedzenie zmieniające
e) Powierzenie pracownikowi innych obowiązków bez zmiany warunków pracy i płacy
8. Zasady stosowane przy rozwiązywaniu umów o pracę – przykłady praktyczne
a) okres zatrudnienia wpływający na okres wypowiedzenia;
b) okres wypowiedzenia umowy o pracę na czas określony po zmianie przepisów
c) dopuszczalne i niedopuszczalne przyczyny wypowiedzenia umowy o pracę na czas nieokreślony;
d) nieobecność w pracy a możliwość wypowiedzenia umowy o pracę;
e) zmiana okresu wypowiedzenia w drodze porozumienia stron;
f) wydłużenie okresu wypowiedzenia a zasada uprzywilejowania pracownika
g) ochrona stosunku pracy a nowy wiek emerytalny,
h) rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika i bez winy pracownika;
i) zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia – zasady stosowania przepisów
9. Nowe zasady wydawania i wypełniania świadectwa pracy – zmiany od 2017r.
a) szczegółowe omówienie zasad wypełniania świadectwa pracy;
b) uprawnienie rodzicielskie w świadectwie pracy;
c) urlop wypoczynkowy, urlop bezpłatny, urlop wychowawczy w świadectwie pracy
10. Urlop wypoczynkowy, urlopy związane z rodzicielstwem i inne zwolnienia od pracy
1. okresy wliczane do stażu pracy, od którego zależy wymiar urlopu wypoczynkowego
2. wymiar urlopu wypoczynkowego – jaki liczyć i od czego zależy
3. zasady stosowane przy udzielaniu urlopu wypoczynkowego
5. przypadki w jakich pracownikowi przysługuje urlop proporcjonalny
6. urlop dla pracowników podnoszących kwalifikacje
7. urlopy okolicznościowe i inne zwolnienia ze stosunku pracy, za które przysługuje wynagrodzenie
8. urlop macierzyński, zasady udzielania rodzicielskiego w częściach, urlop rodzicielski po przerwie, zasady udzielania urlopu ojcowskiego;
9. zasiłek opiekuńczy po zmianach wprowadzonych od 2019r

Dzień drugi: Lista płac
1. Zasady oskładkowania i opodatkowania wynagrodzeń
a) ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, FP, FGŚP, FEP i nowa składka na Fundusz Solidarnościowy
b) nowe obowiązki płatnika składek związane ze zmianą terminu przechowywania akt osobowych – od 1 stycznia 2019 r.
-zakres danych, które będą wykorzystywane w nowych raportach ZUS RIA i ZUS RPA oraz zmiany wprowadzone w formularzach ZUS ZWUA, ZUS DRA, Informacji rocznej/ miesięcznej dla osoby ubezpieczonej;
-rozporządzenie w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów miesięcznych korygujących,
b) rozliczenie podatku od wynagrodzenia ze stosunku pracy – kwota zmniejszająca podatek, koszty uzyskania przychodów, zaliczki na podatek w wysokości 32%
c) składniki wynagrodzenia i świadczenia zwolnione ze składek, podatku
2. Ustalenie wysokości wynagrodzenia w przypadku gdy pracownik nie przepracował całego miesiąca – analiza przypadków, rozwiązywanie zadań praktycznych;
3. Zasady stosowane przy obliczaniu wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy i ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy– analiza przypadków, rozwiązywanie zadań praktycznych;
a) podstawa wynagrodzenia za urlop i ekwiwalentu gdy pracownik był nieobecny w pracy w okresie przyjętym do ustalenia podstawy
b) nowy składnik wynagrodzenia w podstawie wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy
c) wynagrodzenie za godziny nadliczbowe i nocne w podstawie wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy
d) ekwiwalent za urlop wypoczynkowy osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności;
4. Odszkodowania, odprawy obliczane z zastosowaniem zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy – rozwiązywanie zadań praktycznych;
a) ustalenie wysokości odprawy emerytalnej zasady wypłaty i przyznawania, odprawa emerytów wojskowych a prawo do odprawy emerytalnej, termin wypłaty odprawy emerytalnej,
b) obliczanie wysokości odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy z przyczyn niedotyczących pracownika,
c) odszkodowania przysługujące za 1 dzień
5. Rozliczanie czasu pracy i ustalenie wysokości wynagrodzenia - zasady stosowane przy rozliczaniu czasu pracy;
6. Egzekucyjne i nieegzekucyjne potrącenia z wynagrodzeń, zasiłków, umów cywilnoprawnych – analiza przypadków,
a) ograniczenie stosowana przy dokonywaniu potrąceń z wynagrodzenia za pracę, zasiłków i umów cywilnoprawnych;
b) zbieg potrąceń;
7. Zasady stosowane przy obliczaniu podstawy wymiaru zasiłku – rozwiązywanie przykładów praktycznych
a) składniki wynagrodzenia uwzględniane w podstawie zasiłku
b) składniki wynagrodzenia przysługujące za okresy kwartalne lub roczne uwzględniane w podstawie zasiłku w przypadku zmiany wymiaru etatu
c) zmiana wysokości wynagrodzenia, etatu a podstawa zasiłku,
d) podstawa zasiłku gdy przychód przekroczył limit podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe
8. Świadczenia pieniężne, inne nieodpłatne świadczenia ponoszone za pracownika a przychód ze stosunku pracy – aktualne orzecznictwo
9. Pracownicze plany kapitałowe – podstawowe założenia – od 1 stycznia 2019r
a) podmioty zatrudniające, których dotyczył będzie obowiązek wynikający z przepisów ustawy o PPK;
b) termin zawarcia umowy o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej;
c) osoby zatrudnione, których nie będzie dotyczył obowiązek zawarcia umowy o prowadzenie PPK;
d) uprawnienia uczestnika PKK;
e) wysokość i terminy wpłat;

 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
  • zajęcia odbywają się w godzinach 09.30-15.30 każdego dnia według harmonogramu:


Dzień I
Godz.09.30-11.00-szkolenie
Godz.11.00 -11.10 -przerwa
Godz.11.10-12.40 -szkolenie
Godz.12.40-12.50 -przerwa
Godz.12.50-14.00 -szkolenie
Godz.14.00-14.10 -przerwa
Godz.14.10-15.30 -szkolenie
Dzień II
Godz.09.30-11.00-szkolenie
Godz.11.00 -11.10 -przerwa
Godz.11.10-12.40 -szkolenie
Godz.12.40-12.50 -przerwa
Godz.12.50-14.00 -szkolenie
Godz.14.00-14.10 -przerwa
Godz.14.10-15.30 -szkolenie
 

 Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.

 Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Prelegenci

Cytat

Trener SEMPER - Specjalista ds. Kadr i płac.

Gdzie i kiedy

Online 25 - 26 marca 2021

Gdzie i kiedy

Online 22 - 23 kwietnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 25 - 26 lutego 2021

Gdzie i kiedy

Online 28 - 29 stycznia 2021

Gdzie i kiedy

Online 10 - 11 grudnia 2020

Weź udział

Cena 1
zł netto
1090 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • Cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu on-line -materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej -renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej) -konsultacje poszkoleniowe -10% zniżki na wszystkie kolejne

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a  następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl). 


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!