O szkoleniu
- organizacja i działanie systemu KAIZEN dla członków zespołów KAIZEN ze szczególnym uwzględnieniem ich liderów
- przygotowanie uczestników do podjęcia skutecznej i efektywnej współpracy dotyczącej ciągłego doskonalenia w ramach systemu KAIZEN
- przygotowanie do Kaizen, stosowanie Kaizen, zespołowość, metody rozwiązywania problemów. Opracowanie standardów operacyjnych mających na celu zwiększenie produktywności i lepszą jakość pracy pracowników brygad produkcyjnych.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni nabyć umiejętności:
- Współpracy z innymi pracownikami w ramach systemu KAIZEN.
- Organizowania pracy w zespole.
- Identyfikowania i opisywania pojawiających się przed nimi problemów.
- Analizy przyczyn rozwiązywanych problemów.
- Opracowywania i wdrażania rozwiązań.
- Kontroli uzyskiwanych wyników i standaryzacji rozwiązań w ramach systemu KAIZEN.
- Wdrażania KAIZEN.
KORZYŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTWA
Poznanie zasad funkcjonowania i metod stosowanych w ramach systemu KAIZEN, umożliwiających uczestnikom skuteczne i efektywne doskonalenie procesu, produktu, własnego stanowiska. Nabycie umiejętności współpracy w zespole umożliwiających sprawne rozwiązywanie problemów z zakresu ciągłego doskonalenia.
Pracownicy, których rolą w przedsiębiorstwie będzie/jest współudział w procesie ciągłego doskonalenia – niezależnie od charakteru ich macierzystych jednostek organizacyjnych oraz miejsca w strukturze organizacyjnej.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie:
- Lean Manufacturing - zdroworozsądkowa redukcja kosztów działania.
- Poszukiwanie strat w procesie.
2. Istota i geneza KAIZEN:
- Podstawowe pojęcia.
3. KAIZEN jako proces rozwiązywania problemów:
- Pojęcie, istota i rodzaje problemów.
- 7 kroków KAIZEN.
- Korzyści Kazien.
4. Wdrażanie KAIZEN w przedsiębiorstwie:
- Struktura odpowiedzialności (uczestnicy zespołów, liderzy, koordynatorzy, zespół decydujący) - role.
- Organizacja zespołów KAIZEN.
5. Komunikacja w ramach.
6. Eliminacja strat (Muda, Mura, Muri) – znaczenie i podstawowe techniki:
- Mapa strumienia wartości – krótkie KAIZEN.
7. PDCA – Problem Solving:
- Istota i cele stosowania.
- Etapy i fazy postępowania.
- Zbiór podstawowych narzędzi pomocniczych i ich zastosowanie (5W&2H, wykres Ishikawy, diagram Pareto, 5xwhy?).
- Istota zespołowo zorientowanego rozwiązywania problemów.
- Role w zespołach.
8. Metody i techniki stosowane w ramach Kaizen:
- 5S - Porządek, organizacja i zarządzanie wzrokowe na stanowisku pracy.
- Znaczenie zarządzania wzrokowego.
- Wykorzystanie techniki 5S.
- Przepływ jednej sztuki.
- TPM.
- Autonomus maintenance.
- OEE.
9. Standaryzacja:
- Znaczenie standaryzacji w procesie KAIZEN.
- Zasady standaryzowania rozwiązań.
- Najczęstsze błędy w Kaizen.
10. Test, podsumowanie, ankiety.
Ćwiczenia:
- ćwiczenie MUDA,
- warsztaty z zastosowania PDCA Problem Solving w procesie doskonalenia,
- ćwiczenie z 5S,
- ćwiczenia TPM, OEE,
- ćwiczenie z zasad standaryzacji.
Czas trwania
Termin:
18-19.07.2017
12-13.09.2017
Prelegenci

Trener TQMsoft
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
