O szkoleniu
• Kierownik kontroli jakości - poznanie podstawowych zadań służb
• Kierownik kontroli jakości - poznanie rodzajów kontroli jakości wyrobów oraz zastosowanie praktyczne: zalety i wady.
• Tworzenie skutecznych planów kontroli jakości wyrobów.
• Organizacja służb kontroli jakości – analiza różnych wariantów zalety i wady.
• Omówienie aspektu odpowiedzialności za wyrób w odniesieniu do wymagań prawnych.
• Zadania jakości w projektowaniu i rozwoju.
• Przedstawienie na podstawie przykładów jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych oraz jak im zapobiegać.
Uczestnik nauczy się:
- Definiować punkty kontrolne w procesie produkcyjnym.
- Budować plan kontroli wyrobu.
- Jak właściwie komunikować i przekazywać informację ze zrozumieniem.
- Przygotować krótkie szkolenie dla członków grupy.
- Jak zbudować system reagowania na defekty.
Uczestnik dowie się:
- Jakie są rodzaje kontroli jakości.
- Jak kształtować środowisko i bezpieczeństwo w kontroli jakości.
- Jak rozganizować dział kontroli jakości.
- Wjaki sposób zorganizować zapewnienie jakości w projektowaniu i rozwoju.
- Jak zadbać o właściwe relacje działu jakości w organizacji.
ADRESACI
- kierownicy i pracownicy działów kontroli jakości,
- osoby odpowiedzialne za jakość, pełnomocnicy, inżynierowie jakości, specjaliści ds. jakości,,
- osoby odpowiedzialne za proces produkcji: technolodzy, kierownicy, inżynierowie produktu, itp.,
- auditorzy wewnętrzni uczestniczący w auditach procesu produkcji.
Program szkolenia
1. Rola problematyki organizacjikierownika kontroli jakości w praktyce przemysłowej:
- kontrola jakości w przemyśle na przykładzie USA, krajów Europy Zachodniej i Polski,
- rozwój kontroli jakości, tworzenie systemów zapewnienia jakości,
- ewolucja systemów jakości na przykładzie wytycznych: MIL, NATO-AQAP, ANSI, BS, ISO 9000, QS 9000, ISO/TS 16949.
2. Zadaniakierownika kontroli jakości:
- opracowywanie zasad, metod i planów kontroli jakości,
- badania właściwości techniczno-użytkowych wyrobów,
- kontrola: dostaw, produkcji, skuteczności samokontroli,
- odbiory wyrobów gotowych,
- kontrola stosowania norm, procedur, instrukcji,
- organizacja obiegu informacji nt. jakości wyrobów,
- współpraca z klientami, użytkownikami wyrobów w zakresie oceny ich jakości,
- rozpatrywanie reklamacji.
3. Kontrola jakości a szkolenia.
4. Budowanie systemów zarządzania jakością – podstawowe informacje.
5. Jakość w projektowaniu – rozwoju wyrobu.
6. Odpowiedzialność za wyrób.
7. BHP a pracownicy kontroli jakości.
8. Miejsce kierownika kontroli jakości w schemacie organizacyjnym:
- określenie odpowiedzialności za jakość,
- centralizacja a decentralizacja funkcji kontroli jakości.
9. Zasoby niezbędne dla realizacji procesów kontroli jakości w przedsiębiorstwie:
- personel (szkolenia, kwalifikacje),
- wyposażenie pomiarowe (nadzorowanie),
- dokumentacja (wymagania kontrolne i zapisy z kontroli).
10. Identyfikacja i identyfikowalność.
11. Kontrola jakości wyrobów - rodzaje:
- kontrola czynna a kontrola bierna,
- kontrola dostaw,
- kontrola wstępna,
- kontrola pierwszych sztuk,
- kontrola nadzorcza,
- kontrola międzyoperacyjna indywidualna i grupowa,
- kontrola ostateczna,
- kontrola na stałym stanowisku roboczym,
- kontrola na zmiennym stanowisku roboczym (lotna / obchodowa),
- kontrola całkowita a kontrola statystyczna.
12. Zasady wyznaczania punktów kontrolnych w procesie produkcyjnym.
13. Postępowanie z wyrobami niezgodnymi:
- wymagania ISO 9001 w zakresie postępowania z wyrobami niespełniającymi wymagań,
- oznaczanie, izolacja i ewidencja braków.
14. Cele kontroli jakości sprzętu produkcyjnego.
15. Jakość w firmie przyjaciel czy wróg, czyli budowanie pozytywnego nastawienia, do jakości. Ćwiczenia:
- zgłaszanie reklamacji,
- prowadzimy szkolenie wewnętrzne,
- projektowanie procesów kontroli jakości,
- wyznaczanie punktów kontrolnych dla procesu (preferowane: na podstawie danych dostarczonych przez Uczestnika).
Czas trwania
Prelegenci

trener TQMsoft, specjalista – praktyk w dziedzinie wdrażania metod i narzędzi wspomagających zarządzanie jakością
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
