Klauzule w umowach handlowych

O szkoleniu

Przedsiębiorstwa, działające zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, spotykają się obecnie z zagrożeniami, których jeszcze niedawno nie uwzględniały w swoich strategiach. Celem nie stało się już agresywne zdobywanie rynku, ale zrównoważony rozwój, zapewniający względną stabilność. Jednym z przejawów tej stabilności jest właściwe zabezpieczenie swoich interesów w umowach handlowych, z poszanowaniem interesów klienta i uwzględnieniem zmieniających się warunków, zarówno prawnych, jak i rynkowych. Na handlowca spadł więc obowiązek poruszania się w bardzo skomplikowanym, ulegającym ciągłym zmianom systemie. Brak szerokiej wiedzy na ten temat powoduje liczne błędy na etapie negocjowania i realizacji takich umów, w tym generowanie niepotrzebnych ryzyk i kosztów. Nie można tu polegać na doświadczeniu, bo zmieniają się nie tylko uwarunkowania prawne (nowe Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady, zmiany Prawa cywilnego, w tym nowa rękojmia od 2015 r., itp.), procedury (nowe dokumenty, sposoby i terminy płatności, zmiany w Konwencjach przewozowych, itp.), ale także zwyczaje i uzanse w tym zakresie (Incoterms, UCP, URDG, itp.).

Naszym celem jest zapewnienie handlowcom niezbędnej, podstawowej wiedzy w tzw. „pigułce”, odnośnie formułowania i negocjowania klauzul w ważnych dla przedsiębiorstwa umowach z partnerem krajowym i zagranicznym. Działanie „rutynowe” może doprowadzić niejednokrotnie do pominięcia niezbędnych zabezpieczeń w umowach, popadnięcia w konflikt prawny i powstania niepotrzebnych kosztów. Bezpieczeństwo bieżące i ograniczenie kosztownej odpowiedzialności w przyszłości są argumentami, za traktowaniem naszego szkolenia jako niezbędnej inwestycji.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy

  • uporządkują swoją wiedzę na temat systemu prawa handlowego i zasad jego wykorzystania w bieżącej pracy,
  • zdobędą wiedzę na temat skutecznego formułowania klauzul kontraktowych,
  • zdobędą wiedzę odnośnie zasad interpretacji i negocjowania klauzul handlowych,
  • zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się klauzulami kontraktowymi w umowach i warunkach ogólnych umów,
  • nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy zawieraniu umów handlowych, zarówno w zakresie towarów jak i usług,
  • zdobędą praktyczne umiejętności zabezpieczania interesów własnej firmy w klauzulach umownych,
  • nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o klauzulach umownych, przepisach i ich aktualizacjach,
  • zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami rynku krajowego i rynków zagranicznych,
  • zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z różnej interpretacji zapisów umowy.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do:

  • kadry menedżerskiej i handlowców,
  • pracowników działów: sprzedaży i zakupów, eksportu i importu,
  • oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za negocjowanie, zawieranie i realizowanie umów z partnerami krajowymi i zagranicznymi.

Program szkolenia

1. ELEMENTY UMÓW HANDLOWYCH.

  • Niezbędne i przydatne elementy umów handlowych.
  • Zasady negocjowania i formułowania elementów umów handlowych.

2. DANE FORMALNE UMÓW W ŚWIETLE AKTUALNYCH PRZEPISÓW.

  • Konieczne informacje dotyczące stron umowy i kary za ich brak.
  • Uregulowania prawne odnośnie zakresu i sposobu podawania danych formalnych w umowach.
  • Znaczenie preambuły w umowach.
  • Najczęstsze pułapki w definicjach w umowie.

3. KLAUZULE ZASADNICZE A ISTOTNE ELEMENTY UMÓW.

  • Określanie przedmiotu umowy (towar, usługa, ilość i jej zmiany).
  • Tworzenie wzorca jakości w umowie i miejsca jego weryfikacji.
  • Elementy ceny, zapewnienie jej stabilności czy możliwości renegocjacji.
  • Klauzule rewizji i waloryzacji ceny oraz warunki ich użycia.
  • Doprecyzowywanie bazy dostawy według różnych wykładni zwyczajów (w tym Incoterms).
  • Nowe koncepcje klauzul warunków płatności i różnego typu zabezpieczeń finansowych.
  • Wpływ zmian prawnych o terminach zapłaty na negocjowanie klauzul płatności.
  • Ustalanie terminu oraz harmonogramów dostaw.
  • Ubezpieczenie cargo według nowych warunków.

4. FORMUŁOWANIE OGÓLNYCH WARUNKÓW UMOWY ( W TYM OWS I OWZ).

  • Uzgadnianie warunków kontroli i odbioru zabezpieczających interesy kupującego.
  • Klauzule gwarancyjne oraz postępowania reklamacyjnego.
  • Zapisy zmieniające odpowiedzialność za jakość z mocy prawa (nowa rękojmia, CISG, inne).
  • Formułowanie klauzul kar umownych, roszczeń uzupełniających, limitów odpowiedzialności.
  • Używanie terminów zwłoka i opóźnienie w wykonaniu umowy krajowej i zagranicznej.
  • Klauzule siły wyższej według interpretacji modelowych ICC.
  • Wybór prawa właściwego zgodne z Rozporządzeniem PE i Rady.
  • Wskazanie sądu państwowego lub arbitrażowego a problem uznawalności ich wyroków.
  • Włączanie do umowy prawa kraju trzeciego i ponadnarodowego (PECL, PICC).
  • Formułowanie klauzul praw autorskich, poufności, sankcji za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorcy.
  • Klauzule wypowiedzenia umowy, a problem jej rozwiązania i odstąpienia od niej.
  • Włączanie do umów ogólnych warunków, udostępnianych jedynie na stronie www.
  • Zasada świadomego pomijania zapisów jako zabezpieczenie w umowie.

5. KLAUZULE W OFERCIE I ZAMÓWIENIU.

  • Formułowanie klauzul zabezpieczających w ofercie.
  • Formułowanie klauzul zabezpieczających w zamówieniu.
  • Problem obowiązywania warunków ogólnych przy zawieraniu umowy w formie oferty.

Czas trwania

Szkolenie stacjonarne: 10.00-16.00
Szkolenie online: 10.00-16.00

Prelegenci

Dr Wojciech Budzyński

Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych. Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców. Autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce transportowej i handlowej.

Gdzie i kiedy

Online 23 maj 2022

Gdzie i kiedy

Online 14 kwiecień 2022

Rejestracja

Szkolenie online - promocja
za zgłoszenie min. 8 dni przed terminem
860
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Szkolenie online
za osobę po okresie promocji
960
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa
ul. Jana Sebastiana Bacha 2
woj. mazowieckie
ATL „Achievement Through Learning” Sp. z o. o. jest polską firmą szkoleniowo-doradczą, która od 2000 roku prowadzi w całym kraju profesjonalne warsztaty, treningi i seminaria wspierające wysiłki przedsiębiorstw w osiąganiu wysokiej pozycj...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

WIRTUALNA SALA ATL
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa ul. Jana Sebastiana Bacha 2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!