O szkoleniu
Naszym celem jest zapewnienie handlowcom niezbędnej, podstawowej wiedzy w tzw. „pigułce”, odnośnie formułowania i negocjowania klauzul w ważnych dla przedsiębiorstwa umowach z partnerem krajowym i zagranicznym. Działanie „rutynowe” może doprowadzić niejednokrotnie do pominięcia niezbędnych zabezpieczeń w umowach, popadnięcia w konflikt prawny i powstania niepotrzebnych kosztów. Bezpieczeństwo bieżące i ograniczenie kosztownej odpowiedzialności w przyszłości są argumentami, za traktowaniem naszego szkolenia jako niezbędnej inwestycji.
Dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy
- uporządkują swoją wiedzę na temat systemu prawa handlowego i zasad jego wykorzystania w bieżącej pracy,
- zdobędą wiedzę na temat skutecznego formułowania klauzul kontraktowych,
- zdobędą wiedzę odnośnie zasad interpretacji i negocjowania klauzul handlowych,
- zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się klauzulami kontraktowymi w umowach i warunkach ogólnych umów,
- nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy zawieraniu umów handlowych, zarówno w zakresie towarów jak i usług,
- zdobędą praktyczne umiejętności zabezpieczania interesów własnej firmy w klauzulach umownych,
- nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o klauzulach umownych, przepisach i ich aktualizacjach,
- zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami rynku krajowego i rynków zagranicznych,
- zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z różnej interpretacji zapisów umowy.
Szkolenie kierujemy do:
- kadry menedżerskiej i handlowców,
- pracowników działów: sprzedaży i zakupów, eksportu i importu,
- oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za negocjowanie, zawieranie i realizowanie umów z partnerami krajowymi i zagranicznymi.
Program szkolenia
1. ELEMENTY UMÓW HANDLOWYCH.
- Niezbędne i przydatne elementy umów handlowych.
- Zasady negocjowania i formułowania elementów umów handlowych.
2. DANE FORMALNE UMÓW W ŚWIETLE AKTUALNYCH PRZEPISÓW.
- Konieczne informacje dotyczące stron umowy i kary za ich brak.
- Uregulowania prawne odnośnie zakresu i sposobu podawania danych formalnych w umowach.
- Znaczenie preambuły w umowach.
- Najczęstsze pułapki w definicjach w umowie.
3. KLAUZULE ZASADNICZE A ISTOTNE ELEMENTY UMÓW.
- Określanie przedmiotu umowy (towar, usługa, ilość i jej zmiany).
- Tworzenie wzorca jakości w umowie i miejsca jego weryfikacji.
- Elementy ceny, zapewnienie jej stabilności czy możliwości renegocjacji.
- Klauzule rewizji i waloryzacji ceny oraz warunki ich użycia.
- Doprecyzowywanie bazy dostawy według różnych wykładni zwyczajów (w tym Incoterms).
- Nowe koncepcje klauzul warunków płatności i różnego typu zabezpieczeń finansowych.
- Wpływ zmian prawnych o terminach zapłaty na negocjowanie klauzul płatności.
- Ustalanie terminu oraz harmonogramów dostaw.
- Ubezpieczenie cargo według nowych warunków.
4. FORMUŁOWANIE OGÓLNYCH WARUNKÓW UMOWY ( W TYM OWS I OWZ).
- Uzgadnianie warunków kontroli i odbioru zabezpieczających interesy kupującego.
- Klauzule gwarancyjne oraz postępowania reklamacyjnego.
- Zapisy zmieniające odpowiedzialność za jakość z mocy prawa (nowa rękojmia, CISG, inne).
- Formułowanie klauzul kar umownych, roszczeń uzupełniających, limitów odpowiedzialności.
- Używanie terminów zwłoka i opóźnienie w wykonaniu umowy krajowej i zagranicznej.
- Klauzule siły wyższej według interpretacji modelowych ICC.
- Wybór prawa właściwego zgodne z Rozporządzeniem PE i Rady.
- Wskazanie sądu państwowego lub arbitrażowego a problem uznawalności ich wyroków.
- Włączanie do umowy prawa kraju trzeciego i ponadnarodowego (PECL, PICC).
- Formułowanie klauzul praw autorskich, poufności, sankcji za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorcy.
- Klauzule wypowiedzenia umowy, a problem jej rozwiązania i odstąpienia od niej.
- Włączanie do umów ogólnych warunków, udostępnianych jedynie na stronie www.
- Zasada świadomego pomijania zapisów jako zabezpieczenie w umowie.
5. KLAUZULE W OFERCIE I ZAMÓWIENIU.
- Formułowanie klauzul zabezpieczających w ofercie.
- Formułowanie klauzul zabezpieczających w zamówieniu.
- Problem obowiązywania warunków ogólnych przy zawieraniu umowy w formie oferty.
Czas trwania
Szkolenie online: 10.00-16.00
Prelegenci

Dr Wojciech Budzyński
Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych. Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców. Autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce transportowej i handlowej.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
