O szkoleniu
- uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej oraz wiedzy praktycznej pomagających w prawidłowym i bezpiecznym stosowaniu w bieżącej pracy przepisów k.p.a.
- przedstawienie sposobów radzenia sobie z przewidywanymi problemami praktycznymi, które będą powstawały w trakcie prowadzenia postępowań administracyjnych według znowelizowanych przepisów k.p.a.
- omówienie stosowania k.p.a. w postępowaniach w tym zagadnień kontrowersyjnych dla praktyki i orzecznictwa, w szczególności: form wszczęcia postępowania administracyjnego, konstrukcji procesowej strony, wad podania, fikcji doręczeń, umorzenia postępowania, ustalania właściwości organów, obowiązywania decyzji administracyjnej w czasie i jej natychmiastowej wykonalności, wpływu stanowiska organu odwoławczego na kolejne rozstrzygnięcia w tej samej sprawie, weryfikacji decyzji ostatecznych i jej czasowych następstw, relacji KPA do ustaw sektorowych.
Pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, osoby decyzyjne, wszyscy zainteresowani tematyką KPA.
Program szkolenia
- KPA: elektronizacja postępowań
- Postępowanie elektroniczne;
- Pełnomocnictwo elektroniczne;
- Doręczenia elektroniczne;
- Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany?;
- Czy możemy stosować Podpis potwierdzony Profilem Zaufanym?;
- Sporządzanie skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału- na jakich zasadach?;
- Dokumenty sporządzane elektronicznie;
- Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
- Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
- Nowości w zasadach ogólnych postępowań
- „Nowe” zasady ogólne postępowania administracyjnego;
- Nowe „elastyczne” ujęcie zasady dwuinstancyjności;
- Nowa definicja decyzji prawomocnej
- KPA- zasady prowadzenia postępowań. Postępowanie administracyjne na gruncie KPA
- Warunki konieczne dla wszczęcia postępowania administracyjnego;
- Obowiązek informacyjny w postępowaniach;
- Nowe możliwości skutecznego doręczenia;
- RODO a postępowania administracyjne;
- Wyłączenie pracownika i organu;
- Przyjazna dla strony interpretacja przepisów prawa – praktyczne zastosowanie art. 7a,
- Obowiązek analogicznych rozstrzygnięć organów administracji w analogicznych stanach faktycznych sprawy,
- Współdziałanie organów przy rozpoznawaniu spraw – jakich organów dotyczy i na czym polega?
- Obowiązek polubownego załatwiania spraw,
- Rozstrzyganie wątpliwości na rzecz stron postępowania a przepisy szczególne,
- Problemy z zastosowaniem art. 79a kpa w postępowaniach administracyjnych,
- Instytucja doręczenia w teorii i w praktyce.
- Wezwanie do usunięcia braków formalnych zasady wynikające z k.p.a. a utrwalona linia orzecznicza.
- Elementy decyzji administracyjnej. Rodzaje rozstrzygnięć w postępowaniu administracyjnym.
- Postępowanie uproszczone. Milczące załatwienie sprawy – przesłanki, zasady prowadzenia postępowania, rodzaje rozstrzygnięć, tryby zaskarżenia.
- Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i jego skutki. Stanowisko sądów administracyjnych.
- Postępowanie organu odwoławczego po wniesieniu przez stronę odwołania i konsekwencje dla organów prowadzących postępowanie.
- Zastosowanie art. 136 k.p.a. w kontekście znowelizowanego brzmienia art. 138 k.p.a.
- Administracyjne kary pieniężne – przesłanki nałożenia kary, miarkowanie kary, zasady stosowania ulg przy nałożeniu kary, odstąpienie od nałożenia kary, przedawnienie. Stanowisko doktryny i judykatury
- Europejska współpraca administracyjna – ocena nowelizacji.
- Przewlekłość postępowania a bezczynność organu administracji publicznej właściwego do załatwienia sprawy. Konsekwencje przewlekłego prowadzenia postępowania oraz bezczynności organu;
- Mediacja –instytucja w Kodeksie Rozdział 5a – problemy praktyczne;
- Decyzja administracyjna
- Konstrukcja prawna i skutki prawne jej wydania;
- Forma decyzji;
- Elementy decyzji administracyjnej (osnowa i uzasadnienie);
- Konstrukcja osnowy (rozstrzygnięcia) decyzji;
- Konstrukcja uzasadnienia decyzji;
- Pouczenia w decyzji (w tym o wysokości opłaty albo wpisu od skargi do sądu);
- Rygor natychmiastowej wykonalności;
- Najczęstsze błędy i problemy praktyczne w konstruowaniu decyzji;
- Koszty postępowania.
Czas trwania
Prelegenci

Adam Parysz
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
- przeglądarka internetowa (preferowany Firefox),
- używasz przeglądarki EDGE, wspierana jest tylko najnowsza oparta na silniku Chromium,
- głośnik, mikrofon i/lub słuchawki,
- NIE łącz się przez VPN i/lub sieć firmową - mogą ograniczać dostęp,
- Internet Explorer (IE) oraz Yandex NIE są wspierane,
- na otrzymany link do pokoju webinarowego może zalogować się tylko jedna osoba/urządzenie,
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
