Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/kompendium-project-managera-zintegrowane-zarzadzanie-projektami-3-dniowe-warsztaty-praktyczne-w-zakopanem-wyzywienie-i-zakwaterowanie-w-cenie-szkolenia-74449-id802

Informacje o szkoleniu

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

-

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa

Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.

Cel szkolenia

1.Przekazanie uczestnikom szkolenia wiedzy z zakresu zarządzania projektami oraz roli i zadań kierownika projektu.
2.Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności, które będą mogli wykorzystać w pracy jako członkowie zespołów projektowych.
3.Zachęcenie uczestników do wykorzystania nabytych umiejętności i poznanych technik w pracy codziennej.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodami i technikami skutecznego zarządzania projektami stanowiącymi najlepszy sprawdzian efektywności wykorzystania zasobów, ograniczeń i osiągnięcia zakładanych rezultatów. Wiodącym celem warsztatów jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik w zakresie planowania i kontrolowania projektów, zarządzania zmianą oraz ryzykiem przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi. Bezpośrednie ich odniesienie do cyklu życia projektu i studiów przypadków umożliwi ich łatwą adaptacje we własnej organizacji m.in. poprzez analizę uwarunkowań organizacyjnych, finansowych i wykorzystaniu potencjału zespołu projektowego. Warsztat szkoleniowy ma charakter autorski i został opracowany na bazie doświadczeń wynikających z realizacji szeregu przedsięwzięć projektowych.

Trener będzie omawiał zintegrowane podejście do zarządzania projektem czerpiąc inspirację z takich metodyk jak: PMBoK, PRINCE2, AGILE, SCRUM m.in. przy wykorzystaniu: techniki analizy ścieżki krytycznej, techniki opartej na produktach, analizy powiązań logicznych między działaniami, zdarzeniami lub decyzjami. W ramach programu omówione zostaną główne ograniczenia, których nieuwzględnienie podczas realizacji własnych przedsięwzięć może skutkować brakiem realizacji celów organizacji i osiągnięcia oczekiwanych korzyści.

Dzięki prezentacji i inspirującym ćwiczeniom dotyczącym tworzenia spójnej struktury projektowej uczestnicy zyskują możliwość doskonalenia swych umiejętności poprzez: właściwe formułowanie wymagań dla projektu, tworzenie struktury podziału pracy, struktury podziału produktów. Warsztaty szkoleniowe dają szansę na poznanie zaawansowanych technik dających możliwość optymalizacji własnych przedsięwzięć i skupieniu się na realizacji złożonych projektów.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy będą wiedzieli:
1.Zrozumieją na czym polega praca skutecznego Kierownika Projektu.
2.Poznają terminologię stosowaną w zarządzaniu projektami.
3.Będą znali najpopularniejsze metodyki zarządzania projektami.
4.Poznają cały cykl życia projektu.
5.Poznają techniki zarządzania ryzykiem w projekcie.
6.Poznają techniki zarządzania budżetem projektowym.
7.Poznają techniki zarządzania jakością.
8.Poznają w jaki sposób opracowywać harmonogramy uwzględniając wszystkie obszary wiedzy w zarządzaniu projektami.  
9.Będą wiedzieli jak zarządzać interesariuszami projektu.
10.Monitorować postępy prac oraz definiować kamienie milowe.

Uczestnicy będą potrafili:

1.Zainicjować projekt.
2.Sporządzić plan realizacji projektu (harmonogram, budżet, zasoby).
3.Zarządzić ryzykiem, budżetem, jakością.
4.Zapewnić właściwą komunikację w ramach zespołu projektowego.
5.Monitorować realizację projektu.
6.Oceniać główne ograniczenia i konstruktywnie zarządzać zagadnieniami projektowymi.    
7.Tworzyć harmonogramy wykorzystując m.in. technikę PERT, analizować ścieżkę krytyczną oraz opracowywać wykresy Gantta.
8.Definiować wymagane zasoby do realizacji przedsięwzięć.  
9.Oceniać posiadane rezerwy i optymalnie wykorzystać potencjał własnych zespołów.
10.Monitorować postępy prac oraz definiować kamienie milowe.
11.Jak zastosować metodę wartości wypracowanej i jak oceniać uzyskane rezultaty.  
12.Zakończyć projekt w kontrolowany sposób zgodnie z oczekiwaniami głównych interesariuszy projektu.  

Korzyści dla Organizacji:
Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i kontrolowania złożonych przedsięwzięć. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody i techniki harmonogramowania. Do głównych korzyści wynikających z udziału w szkoleniu warto zaliczyć m.in.:  
1.Umiejętność szacowania kosztów i czasu trwania zadań przy wykorzystaniu różnych technik estymacji.
2.Aktywnie zarządzanie ryzykiem i planowanie pro aktywnych działań wynikających z   przyjętej strategii sterowania.  
3.Wykorzystywanie wiedzy historycznej do eksploracji przyszłych wyników szczególnie w zakresie kosztów i czasów realizacji poszczególnych zadań.
4.Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analiz harmonogramu i zależności pomiędzy zadaniami.    
5.Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów.
6.Nabycie umiejętności właściwego przygotowywania projektów.
7.Dostrzeganie punktów krytycznych i ograniczeń we własnych projektach.
8.Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach.
9.Zarządzać w odpowiedni sposób relacjami dostawcami i odbiorcami wyników projektów.  
10.Świadomie zarządzać zmianami w projekcie.
11.Zarządzać etapami projektu i ich zakresem.  
12.Umiejętność budowania strategii komunikacji.

Metodologia

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

-Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.  
-Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.  

-Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Program szkolenia:

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
TEN INTERDYSCYPLINARNY WARSZTAT BĘDZIE NIEZWYKLE CENNYM DOŚWIADCZENIEM PRAKTYCZNYM DAJĄCYM MOŻLIWOŚĆ OPANOWANIA UMIEJĘTNOŚCI, DZIĘKI KTÓRYM MOŻNA OPTYMALNIE WYKORZYSTAĆ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI NAJCENNIEJSZYCH ZASOBÓW W REALIZOWANYCH PRZEDSIĘWZIĘCIACH CZYLI LUDZI.
 

1. Wstęp i zarządzanie celami projektu:
skąd się biorą projekty w firmie i czym tak naprawdę są?
czym są projekty, programy, portfele? definiowanie głównych pojęć i sposobów zarządzania?
dlaczego projekty się nie udają?
jakie są warunki sukcesu projektu?
jak wyznaczać cele projektu?
jaki mierzyć wpływ projektu na całość funkcjonowania firmy.
metody i standardy zarządzania - co dają i jak stworzyć optymalny zestaw narzędzi, adekwatny do specyfiki firmy i jej projektów?
2.Od pomysłu na projekt do jego planu
Identyfikacja pomysłów na projekt
Jak nie zgubić ciekawych pomysłów na projekt
Lejek projektowy i kryteria przejścia pomysłów do kolejnych faz planowania i realizacji
Identyfikacja interesariuszy projektu oraz ocena ich nastawienia i wpływu na projekt.
Wymagania projektu główne zasady formułowania wymagań.
Zainicjowanie projektu.
3.Planowanie realizacji projektu:
prawidłowe określenie celu projektu
jak prawidłowo ustalić zakres projektu (WBS)?
jak określić sekwencję zadań do realizacji w projekcie (siec projektu)?
jak określać koszty realizacji projektu?
4.Harmonogramowanie i zarządzanie czasem w projekcie
dlaczego projekty się opóźniają?
jak opracować realny harmonogram projektu? (Sieć projektu i Wykres Ganta)
ścieżka krytyczna projektu a łańcuch krytyczny
jakich narzędzi informatycznych użyć, aby ułatwić sobie pracę i zwiększyć swoją szansę na sukces?
5.Zarządzanie ryzykiem w projekcie:
jak określać ryzyka w projekcie?
jak planować działania zapobiegawcze?
jak monitorować ryzyka?
Sprawozdawczość wykonania monitoring realizacji projektu.
Na jakich zadaniach powinien skoncentrować się koordynator projektu?
Audyt, ocena i monitorowanie wykonania zakresu projektu.
Rejestr Ryzyka narzędzie integrujące.
6.Zarządzanie zmianami w projekcie
Procedury oceny potrzeb projektu.
Określenie kryteriów kontroli zmian.
Wybór narzędzi i technik zapewniających realizację oczekiwań klientów.
Główne kryteria sukcesu.
7. Zarządzanie ludźmi i komunikacją w projekcie:
kierownik a Lider/Przywódca
rola koordynatora w projektach
zasady budowy skutecznego zespołu
komunikacja jako fundament skutecznego zarządzania projektami
najczęstsze bariery i błędy w komunikacji oraz ich konsekwencje dla czasu realizacji projektu i jego budżetu
jakie są warunki efektywnej komunikacji?
jak zbudować dobry kontakt między członkami zespołu?
autodiagnoza preferowanych ról w zespole
jak wiedzę o członkach zespołów i ich preferowanych rolach wykorzystać do budowy skutecznego zespołu?
jak skutecznie motywować członków zespołu?
Model przywództwa sytuacyjnego - czyli jak dobrać styl kierowania adekwatnie do rodzaju projektu i ustalić optymalny styl rozwiązania zagadnienia (podjęcia decyzji)
Zarządzanie konfliktem w zespole
Ustalenie preferowanego stylu zachować w sytuacjach konfliktowych - stresowych

Informacje organizacyjneNa kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
 

Szczegółowa agenda wydarzenia:
Dzień I :
Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 16.00).
Kolacja.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).

Dzień II :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień III :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.

Dzień IV:
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Podsumowanie wydarzenia.

Inwestycja2190.00zł netto (+23% VAT)
 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:

  • 3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
  • możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
  • dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
1890 zł netto  - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
2190 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
2540 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).

Informacje o prelegentach:

Wybitny trener biznesu i konsultant z kilkuletnim doświadczeniem menedżerskim w organizacjach. Specjalizuje się w opracowywaniu i realizacji długofalowych strategii rozwoju z wykorzystaniem narzędzi myślowych Teorii Ograniczeń oraz w ich realizacji w oparciu o zarządzanie projektami. Przedsiębiorca, menedżer i doradca w zakresie zarządzania organizacjami i zespołami projektowymi. Doradzał przy opracowaniu kilkudziesięciu projektów inwestycyjnych wprowadzających do oferty firm nowe produkty i usługi. Współtworzył kilkanaście strategii rozwoju firm i instytucji publicznych, strategii komercjalizacji wynalazku i pozyskania inwestora. Zwolennik ciągłego i dobrze zaplanowanego doskonalenia organizacji w oparciu o zestaw narzędzi dobranych indywidualnie do jej sytuacji i potrzeb. Aktualnie zajmuje stanowisko Dyrektora Departamentu Inwestycji w Agencji Rozwoju Innowacji Sp. z o.o. oraz zarządza dwoma innymi firmami. Zajęcia prowadzi żywiołowo z powodzeniem zachęcając osoby uczestniczące do licznych aktywności, inspiruje do zmian, rozwoju i podnoszenia efektywności organizacji.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 2190 zł netto

Cena zawiera:

3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego) pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna) dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dostępne zniżki:

  • , Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
  • , Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Wydarzenie: Kompendium Project Managera - Zintegrowane zarządzanie projektami. 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem (wyżywienie i zakwaterowanie w cenie szkolenia).