O szkoleniu
Zapraszamy Państwa na szkolenie interpersonalne pt: "Kompetentna komunikacja – autoprezentacja, perswazja, asertywność".
Szkolenie ma formę praktycznego warsztatu umiejętności interpersonalnych. Typowa sesja szkoleniowa zawiera wprowadzenie teoretyczne wspierane konkretnymi przykładami z autentycznych sytuacji występujących w organizacji wraz z praktycznymi ćwiczeniami wykorzystującymi metody symulacyjne, studia przypadków, analizę sekwencji zachowań interpersonalnych przy użyciu kamery video oraz podstawy psychodramy.
Korzyści ze szkolenia
· Zapoznanie się z technikami skutecznego porozumiewania się.
· Rozwinięcie umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem i z współpracownikami.
· Rozpoznawanie i ćwiczenie własnych umiejętności aktywnego słuchania.
· Nabycie umiejętności skutecznego prezentowania siebie
· Praktyczne przyswojenie metod rozwiązywania konfliktów interpersonalnych.
· Rozwinięcie umiejętność tworzenia pozytywnych relacji ze współpracownikami.
· Przyswojenie zasad zachowań asertywnych.
· Zapoznanie się z cechami efektywnie porozumiewającego się zespołu.
Zajęcia odbywają się w grupach do 14 osób.
Materiały
Każdy uczestnik otrzymuje własny skrypt zawierający całość informacji przekazywanych w trakcie seminarium oraz instrukcje do zadań w grupie.
Szkolenie ma formę praktycznego warsztatu umiejętności interpersonalnych. Typowa sesja szkoleniowa zawiera wprowadzenie teoretyczne wspierane konkretnymi przykładami z autentycznych sytuacji występujących w organizacji wraz z praktycznymi ćwiczeniami wykorzystującymi metody symulacyjne, studia przypadków, analizę sekwencji zachowań interpersonalnych przy użyciu kamery video oraz podstawy psychodramy.
Korzyści ze szkolenia
· Zapoznanie się z technikami skutecznego porozumiewania się.
· Rozwinięcie umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem i z współpracownikami.
· Rozpoznawanie i ćwiczenie własnych umiejętności aktywnego słuchania.
· Nabycie umiejętności skutecznego prezentowania siebie
· Praktyczne przyswojenie metod rozwiązywania konfliktów interpersonalnych.
· Rozwinięcie umiejętność tworzenia pozytywnych relacji ze współpracownikami.
· Przyswojenie zasad zachowań asertywnych.
· Zapoznanie się z cechami efektywnie porozumiewającego się zespołu.
Zajęcia odbywają się w grupach do 14 osób.
Materiały
Każdy uczestnik otrzymuje własny skrypt zawierający całość informacji przekazywanych w trakcie seminarium oraz instrukcje do zadań w grupie.
Kto powinien wziąć udział?
Dla każdego.
Program szkolenia
Dzień pierwszy pozwoli uczestnikom:
· Zapoznać się z technikami efektywnej komunikacji w grupie
· Nawiązywać pozytywne kontakty z współpracownikami
· Doświadczyć w ćwiczeniach własnych umiejętności aktywnego słuchania
· Poznać zasady skutecznej i atrakcyjnej autoprezentacji
Podstawy efektywnego porozumiewania się
§ Elementy wiedzy o komunikacji interpersonalnej. Rozróżnienie komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz ich znaczenia w utrzymywaniu relacji ze współpracownikami.
§ Analiza zakłóceń w komunikacji: bariery i ułatwienia w porozumiewaniu się.
§ Wyjaśnienie zasad funkcjonowania komunikacji w organizacji.
Ćwiczenia praktyczne
1. „Plotka”: badanie zakłóceń w przekazywaniu informacji w grupie
2. „Mapa to nie terytorium”: rozpoznawanie różnic między komunikacją jednostronną i dwustronną
3. „Zagadka detektywistyczna”: ćwiczenie umiejętności porozumiewania się w grupie
Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania
· Umiejętność stawiania pytań, wyjaśniania i ogniskowania uwagi
· Wyrażanie zrozumienia poprzez mowę ciała i techniki werbalne
· Stosowanie strategii werbalnych i niewerbalnych w sterowaniu przebiegiem rozmowy
Ćwiczenia praktyczne
„Słuchanie w trójkątach”: przećwiczenie techniki aktywnego słuchania w małych grupach
Rozwijanie umiejętności autoprezentacji w kontaktach z innymi
§ Własne zachowanie jako narzędzie oddziaływania: wykorzystanie mowy ciała; operowanie głosem.
§ Zasady wywierania dobrego wrażenia w pierwszym kontakcie.
§ Metoda interaktywnej prezentacji swojego stanowiska w dyskusji.
§ Wywieranie wpływu na grupę: techniki perswazji psychologicznej.
Ćwiczenia praktyczne – Indywidualne prezentacje
Wykorzystanie wiedzy o prezentacji w indywidualnych wystąpieniach przed kamerą i w kontakcie z klientem, omawianych i analizowanych z całą grupą.
Podsumowanie pierwszego dnia pracy
Sesja informacji zwrotnych dotyczących zagadnień poruszonych w ciągu pierwszego dnia
– wrażenia, refleksje, najważniejsze poznane zagadnienia.
Dzień drugi pozwoli uczestnikom:
· Poznać psychologiczne metody rozwiązywania konfliktów
· Rozwinąć umiejętności tworzenia pozytywnych relacji z innymi pracownikami
· Przyswoić zasady zachowań asertywnych
· Rozpoznać swoją umiejętność dopasowania się do pracy zespołu
Metody rozwiązania konfliktów w organizacji
§ Konflikty jako przykład bariery w sytuacji porozumiewania się
§ Manipulacje w procesie porozumiewania się: rozpoznawanie i metody ich neutralizacji
§ Chwyty erystyczne i techniki retoryczne a rozwiązywanie konfliktów.
§ Metoda 4 kroków (Daniel Dana) w rozwiązywaniu konfliktów organizacyjnych
Ćwiczenie praktyczne – Rozwiązywanie trudnych sytuacji
Przygotowanie w parach formy rozwiązywania trudnych sytuacji w relacji z innymi pracownikami. Rejestracja na taśmie video i wspólna analiza na forum grupy.
Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji z innymi pracownikami
§ Zasady pozytywnej komunikacji perswazyjnej w zespole pracowników.
§ Psychologiczne podstawy związku między celami firmy, satysfakcją klienta a skutecznym porozumiewaniem się pracowników
§ Kompetencja komunikacyjna w pracy: cechy sytuacji pracy a indywidualne predyspozycje i preferencje w porozumiewaniu się;
§ Świadomość i budowanie własnej strategii porozumiewania się ze współpracownikami
Ćwiczenie praktyczne – Technika indywidualnej rozmowy wyjaśniającej.
Elastyczne wykorzystanie różnorodnych umiejętności porozumiewania się.
Asertywność w bezpośrednim porozumiewaniu się
· Asertywność jako poszukiwanie rozwiązań między agresją a uległością.
· Zasady asertywnego udzielania pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych.
· Metody unikania pułapek zachowań nieasertywnych
· Kształtowanie umiejętności asertywego komunikowania się w zespole
Podsumowanie całości szkolenia
§ Przegląd w telegraficznym skrócie zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia.
· Zapoznać się z technikami efektywnej komunikacji w grupie
· Nawiązywać pozytywne kontakty z współpracownikami
· Doświadczyć w ćwiczeniach własnych umiejętności aktywnego słuchania
· Poznać zasady skutecznej i atrakcyjnej autoprezentacji
Podstawy efektywnego porozumiewania się
§ Elementy wiedzy o komunikacji interpersonalnej. Rozróżnienie komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz ich znaczenia w utrzymywaniu relacji ze współpracownikami.
§ Analiza zakłóceń w komunikacji: bariery i ułatwienia w porozumiewaniu się.
§ Wyjaśnienie zasad funkcjonowania komunikacji w organizacji.
Ćwiczenia praktyczne
1. „Plotka”: badanie zakłóceń w przekazywaniu informacji w grupie
2. „Mapa to nie terytorium”: rozpoznawanie różnic między komunikacją jednostronną i dwustronną
3. „Zagadka detektywistyczna”: ćwiczenie umiejętności porozumiewania się w grupie
Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania
· Umiejętność stawiania pytań, wyjaśniania i ogniskowania uwagi
· Wyrażanie zrozumienia poprzez mowę ciała i techniki werbalne
· Stosowanie strategii werbalnych i niewerbalnych w sterowaniu przebiegiem rozmowy
Ćwiczenia praktyczne
„Słuchanie w trójkątach”: przećwiczenie techniki aktywnego słuchania w małych grupach
Rozwijanie umiejętności autoprezentacji w kontaktach z innymi
§ Własne zachowanie jako narzędzie oddziaływania: wykorzystanie mowy ciała; operowanie głosem.
§ Zasady wywierania dobrego wrażenia w pierwszym kontakcie.
§ Metoda interaktywnej prezentacji swojego stanowiska w dyskusji.
§ Wywieranie wpływu na grupę: techniki perswazji psychologicznej.
Ćwiczenia praktyczne – Indywidualne prezentacje
Wykorzystanie wiedzy o prezentacji w indywidualnych wystąpieniach przed kamerą i w kontakcie z klientem, omawianych i analizowanych z całą grupą.
Podsumowanie pierwszego dnia pracy
Sesja informacji zwrotnych dotyczących zagadnień poruszonych w ciągu pierwszego dnia
– wrażenia, refleksje, najważniejsze poznane zagadnienia.
Dzień drugi pozwoli uczestnikom:
· Poznać psychologiczne metody rozwiązywania konfliktów
· Rozwinąć umiejętności tworzenia pozytywnych relacji z innymi pracownikami
· Przyswoić zasady zachowań asertywnych
· Rozpoznać swoją umiejętność dopasowania się do pracy zespołu
Metody rozwiązania konfliktów w organizacji
§ Konflikty jako przykład bariery w sytuacji porozumiewania się
§ Manipulacje w procesie porozumiewania się: rozpoznawanie i metody ich neutralizacji
§ Chwyty erystyczne i techniki retoryczne a rozwiązywanie konfliktów.
§ Metoda 4 kroków (Daniel Dana) w rozwiązywaniu konfliktów organizacyjnych
Ćwiczenie praktyczne – Rozwiązywanie trudnych sytuacji
Przygotowanie w parach formy rozwiązywania trudnych sytuacji w relacji z innymi pracownikami. Rejestracja na taśmie video i wspólna analiza na forum grupy.
Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji z innymi pracownikami
§ Zasady pozytywnej komunikacji perswazyjnej w zespole pracowników.
§ Psychologiczne podstawy związku między celami firmy, satysfakcją klienta a skutecznym porozumiewaniem się pracowników
§ Kompetencja komunikacyjna w pracy: cechy sytuacji pracy a indywidualne predyspozycje i preferencje w porozumiewaniu się;
§ Świadomość i budowanie własnej strategii porozumiewania się ze współpracownikami
Ćwiczenie praktyczne – Technika indywidualnej rozmowy wyjaśniającej.
Elastyczne wykorzystanie różnorodnych umiejętności porozumiewania się.
Asertywność w bezpośrednim porozumiewaniu się
· Asertywność jako poszukiwanie rozwiązań między agresją a uległością.
· Zasady asertywnego udzielania pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych.
· Metody unikania pułapek zachowań nieasertywnych
· Kształtowanie umiejętności asertywego komunikowania się w zespole
Podsumowanie całości szkolenia
§ Przegląd w telegraficznym skrócie zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia.
Czas trwania
10-17
9-16
9-16
Prelegenci

trener Effect Group
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
+ 23 % vat
1 500
zł
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
formularz zgłoszeniowy
faktura po szkoleniu
faktura po szkoleniu
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16