Szkolenie

Komunikacja, asertywność – czyli stanowcze, ale łagodne załatwianie codziennych spraw

O szkoleniu

Szkolenie "Komunikacja, asertywność – czyli stanowcze, ale łagodne załatwianie codziennych spraw" przygotowuje do efektywnego rozwiązywania spraw i komunikowania w oparciu o znajomość zasad skutecznej komunikacji, narzędzi komunikacji, sposobów komunikacji werbalnej i niewerbalnej, asertywność, radzenie sobie z presją, przyjmowanie krytyki oraz wyrażanie uczuć i opinii.
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnik po szkoleniu:

  • rozpoznaje czynniki utrudniające komunikację ze strony nadawcy i odbiorcy,
  • zapobiegnia niezrozumieniu,
  • asertywnie wyraża swoją opinię,
  • wyraża swoje prawa w relacjach z pracownikami,
  • kontroluje swój gniew i złość,
  • wykorzystuje asertywne narzędzia do radzenia sobie z naciskiem i egzekwowaniem swoich praw,
  • wykorzystuje asertywną komunikację do przekazania opinii i przekonań, uczuć, emocji,
  • buduje plan rozmowy i argumentację,
  • posługuje się narzędziami negocjacyjnymi w trudnych rozmowach,
  • analizuje przyczyny powstawania trudności w komunikacji ze współpracownikami,
  • analizuje popełnianie błędy komunikacyjne oraz poszukuje sposobów poprawy,
  • buduje pozytywne nastawienie u rozmówcy z wykorzystaniem otwartej postawy i zadawania pytań.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób, które chcą poznać metody skutecznej komunikacji, radzenia sobie w trudych sytuacjach komunikacyjnych, które chcą nauczyć się asertywnego załatwiania spraw w pracy oraz życiu codziennym.

Program szkolenia

DIAGNOZA POTRZEB:

Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą o zaznaczenie tematów i zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trener będzie mógł lepiej dopasować treść i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.                                         

PROGRAM SZKOLENIA:

MODUŁ I

Zasady skutecznej komunikacji

  • podstawowe zasady skutecznej komunikacji,
  • analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy,
  • sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu.

MODUŁ II

Narzędzia skutecznej komunikacji – czyli co robić, aby być właściwie rozumianym

  • odwoływanie się do faktów,
  • odróżnianie faktów od opinii,
  • komunikat „Ja”,
  • zadawanie pytań,
  • parafrazowanie,
  • podsumowywanie,
  • technika FUKO.

MODUŁ III

Umiejętności komunikacyjne z obszaru komunikacji werbalnej

  • mówienie, czyli sposoby budowania wypowiedzi,
  • techniki aktywnego słuchania (zadawanie pytań otwartych i zamkniętych, parafrazowanie, podsumowywanie, itp.),
  • sposoby wyrażania zrozumienia,
  • analiza błędów popełnianych w procesie komunikacji.

MODUŁ IV

Umiejętności komunikacyjne z obszaru komunikacji niewerbalnej

  • znaczenie komunikatów z poziomu niewerbalnego,
  • sposoby niewerbalnego mobilizowania rozmówcy do otwartości i zaangażowania,
  • sposoby dostrajania się do osoby partnera pod względem wskaźników z poziomu niewerbalnego,
  • znaczenie podtrzymywania „dobrego kontaktu” w procesie komunikacji.

MODUŁ V

Asertywność

  • asertywne wyrażanie myśli -  czyli jak precyzyjnie i nieagresywnie ujawniać własną opinię,
  • obrona swoich praw w relacjach z pracownikami,
  • taktowne odmawianie,
  • asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem (przyjmowanie ocen),
  • radzenie sobie z własnym gniewem i złością.

MODUŁ VI

Radzenie sobie z presją i manipulacją

  • asertywna odmowa jako forma radzenia sobie z naciskiem,
  • „zdarta płyta” jako forma egzekwowania swoich praw,
  • obrona własnych granic w sytuacji trudnej.

MODUŁ VII

Przyjmowanie krytyki

  • informacje krytyczne a możliwość dokonania zmiany,
  • traktowanie ocen w kategoriach informacji.

MODUŁ VIII

Wyrażanie uczuć i opinii

  • wyrażanie własnych opinii i przekonań,
  • asertywne wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych,
  • asertywne wyrażanie emocji - rola ekspresji.

MODUŁ IX

Argumentacja i perswazja jako narzędzia przekonywania

  • przygotowanie do rozmowy – budowanie argumentacji,
  • właściwy dobór argumentów w zależności od sytuacji
    i nastawienia rozmówcy,
  • umiejętne forsowanie swoich racji,
  • podstawowe różnice pomiędzy asertywnością a agresją
    w rozmowie,
  • perswazja jako narzędzie wywierania wpływu na innych,
  • podstawy negocjacji

MODUŁ X

Case Study

  • analiza konkretnych sytuacji pojawiających się w pracy z „trudnymi” pracownikami, współpracownikami, przełożonymi,
  • analiza przyczyn powstawania trudności,
  • analiza popełnianych błędów podczas rozmów, próby poszukiwania rozwiązań,
  • wykorzystanie parafrazy i odzwierciedlania w łagodzeniu napięcia rozmówcy,
  • budowanie pozytywnego nastawiania u rozmówcy poprzez  przyjmowanie otwartej postawy oraz zadawanie pytań.

Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.

Czas trwania

Dwa dni szkoleniowe - 9:00 - 16:00, 14 godzin zegarowych, 16 godzin dydaktycznych, przerwy

Prelegenci

Cytat

Ewa Orlik-Marciniak

psycholog, trener, doradca biznesowy, coach, autorka projektów rozwojowych

Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjałów i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji.

Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wewnętrznej, budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych oraz budowaniu standardów obsługi klienta. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.

W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, wystąpień publicznych, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzeniu sobie ze stresem oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.

Jako praktyk współpracuje ze środowiskiem akademickim. Prowadzi zajęcia z przedmiotów psychologicznych w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Gdzie i kiedy

Poznań 22-23 listopad 2021
OPEN Konsultacje i Szkolenia

61-696 Poznań

Serbska 6a/1

woj. wielkopolskie

Zapisz się

OPEN
1440 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • przeprowadzenie zajęć przez trenera z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.

Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.

Realizujemy szkolenia z dofinansowaniem dla sektora MMŚP. Można uzyskać aż 80% dofinansowania.

Skontaktuj się z nami - zbierzemy informacje, ustalimy o jakie dofinansowanie możesz się ubiegać.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań ul. Serbska 6a/1
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!