Komunikacja biznesowa - savoir vivre komunikacji bezpośredniej, zdalnej i mailowej

O szkoleniu

Szkolenie rozwija umiejętności budowania porozumienia oraz tworzenia relacji w oparciu o zasady skutecznej komunikacji, narzędzia komunikacji, znajomość elementów komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej, zasady kontaktu biznesowego, komunikacji mailowej i zdalnej, a także asertywne załatwianie spraw.
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnik po szkoleniu:

  • stosuje zasady skutecznej komunikacji,
  • analizuje czynniki utrudniające porozumienie się,
  • przeciwdziała nieporozumieniom,
  • wykorzystuje narzędzia komunikacji,
  • buduje swoje wypowiedzi w sposób adekwatny,
  • aktywnie słucha,
  • analizuje popełnione błędy komunikacyjne,
  • buduje wizerunek własny, działu oraz firmy,
  • stosuje zasady komunikacji mailowej oraz zdalnej,
  • asertywnie wyraża myśli i załatwia sprawy.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do osób, które w sytuacjach zawodowych chcą uzyskać większą sprawność komunikacyjną zarówno jeżeli chodzi o kontakt bezpośredni, zdalny i mailowy.

Program szkolenia

MODUŁ I

Zasady skutecznej komuniokacji

  • podstawowe zasady skutecznej komunikacji,
  • analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy,
  • sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu.

MODUŁ II

Narzędzia komunikacji – czyli co robić, aby być właściwie rozumianym

  • odwoływanie się do faktów,
  • odróżnianie faktów od opinii,
  • komunikat „Ja”,
  • zadawanie pytań,
  • parafrazowanie,
  • podsumowywanie,
  • technika FUKO.

MODUŁ III

Komunikacja werbalna

  • mówienie, czyli sposoby budowania wypowiedzi,
  • techniki aktywnego słuchania,
  • sposoby wyrażania zrozumienia,
  • analiza błędów popełnianych w procesie komunikacji.

MODUŁ IV

Komunikacja niewerbalna

  • znaczenie komunikatów z poziomu niewerbalnego,
  • sposoby niewerbalnego mobilizowania rozmówcy do otwartości i zaangażowania,
  • sposoby dostrajania się do partnera pod względem wskaźników z poziomu niewerbalnego,
  • znaczenie podtrzymywania „dobrego kontaktu” w procesie komunikacji.

MODUŁ V

Kontakt z partnerem biznesowym

  • zasady dotyczące nawiązywania kontaktu,
  • autoprezentacja, czyli sztuka kierowania wrażeniem – budowanie wizerunku osoby/działu/firmy,
  • różne sposoby zachęcania rozmówcy do współpracy,
  • sposoby dostrajania się do rozmówcy,
  • znaczenie podtrzymywania „dobrego kontaktu”.

MODUŁ VI

Zasady komunikacji mailowej i zdalnej – savoir vivre komunikacji biznesowej 

  • o czym warto pamiętać przed wysłaniem maila?
  • tytuł wiadomości – zachęć do czytania,
  • przywitanie,
  • dostosowanie treści do odbiorcy i jego potrzeb,
  • treść – zasady stosowania wielkich liter, czcionki, skrótów i emotikon,
  • zasady odpowiadania na wiadomości,
  • autoresponder,
  • praktyczne zasady komunikacji zdalnej – o czym warto pamiętać, a czego unikać?

MODUŁ VII

Asertywność, czyli łagodnie ale stanowcze załatwianie spraw

  • asertywne wyrażanie myśli -  argumentacja i perswazja, czyli jak precyzyjnie i nieagresywnie ujawniać własną opinię,
  • obrona swoich praw w relacjach z pracownikami,
  • taktowne odmawianie,
  • asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem,
  • radzenie sobie z własnym gniewem i złością.

MODUŁ VIII

Case study

  • analiza trudności pojawiających się w komunikacji interpersonalnej,
  • sytuacje trudne – skąd się biorą i czego dotyczą?
  • typologia rozmówców  - sposoby rozpoznawania poszczególnych typów osobowości i dostrajanie się do ich postaw,
  • „trudny rozmówca” – radzenie sobie z agresją, zniecierpliwieniem, nadmierną gadatliwością, brakiem zainteresowania, dezorientacją, negatywnym nastawieniem,
  • rozwiązywanie problemów (wyjaśnianie problemu, budowanie relacji współpracy).

Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.

Czas trwania

Dwa dni szkoleniowe - 9:00 - 16:00, 14 godzin zegarowych, 16 godzin dydaktycznych, przerwy

Prelegenci

Ewa Orlik-Marciniak

psycholog, trener, doradca biznesowy, coach, autorka projektów rozwojowych

Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjałów i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji.

Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wewnętrznej, budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych oraz budowaniu standardów obsługi klienta/pacjenta. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.

W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, obsługi klienta/pacjenta, organizacji czasu pracy, radzeniu sobie ze stresem oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.

Jako praktyk współpracuje ze środowiskiem akademickim. Prowadzi zajęcia z przedmiotów psychologicznych w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

OPEN Konsultacje i Szkolenia

61-696 Poznań

Serbska 6a/1

woj. wielkopolskie

Rejestracja

OPEN
1 440
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.

Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.

Realizujemy szkolenia z dofinansowaniem dla sektora MMŚP. Można uzyskać aż 80% dofinansowania.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań ul. Serbska 6a/1
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!