Komunikacja i budowanie relacji

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na 2-dniowe szkolenie z budowania relacji i poprawnej komunikacji.

Celem szkolenia jest:
- Wyposażenie w aktualną wiedzę z zakresu komunikacji i budowania relacji
- Zwiększenie poziomu świadomości i kontroli nad tym, jak się komunikujemy
- Nauka technik pomagających osiągać lepsze efekty niż dotychczas w kontaktach z ludźmi
- Wyposażenie w wiedzę na temat metod pozwalających zmniejszyć liczbę nieporozumień w relacjach zawodowych i osobistych
- Nauka skutecznych strategii budowania dobrych relacji z ludźmi
- Określenie czym jest inteligencja emocjonalna i jakie ma znaczenie
- Przećwiczenie sposobów komunikacji w oparciu o wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej
- Przeanalizowanie różnych typów osobowości i ich sposoby przekazywania i przetwarzania informacji.
- Zapoznanie z technikami zachowań asertywnych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Rozumie różnice w sposobach komunikacji.
  • Potrafi budować dobre relacje w swoim zespole i otoczeniu biznesowym.
  • Potrafi identyfikować punkty konfliktogenne w relacjach.
  • Potrafi konstruktywnie korzystać z różnorodności stylów komunikacji w celu zwiększenia osiągnięć.
  • Wie jak zapobiegać konfliktom wynikającym z barier w komunikacji.
  • Potrafi eliminować bariery komunikacyjne.
  • Wie do czego w życiu zawodowym przydatne są emocje i jak je wykorzystywać.
  • Wie jak tworzyć atmosferę zaufania, szacunku i dobrych relacji w zespole.
Kto powinien wziąć udział?
  • wszystkich pracujących z klientem 
  • przełożonych
  • osób zarządzających zespołem
  • wszystkich zainteresowanych tematem

Program szkolenia

  1. Komunikacja jako narzędzie budowania relacji
    • Gra symulacyjna mająca na celu pokazanie najważniejszych elementów skutecznej komunikacji.
    • Wypracowanie definicji komunikacji - podejście Watzlawicka.
    • Jak ludzie się komunikują?
    • Skąd nieporozumienia w komunikacji?
    • Rozmowa konfliktogenna – jak jej unikać?
    • Podstawowe narzędzia dobrej komunikacji.
  2. Różnorodność stylów komunikacji
    • Typy preferencji stylów komunikacji wg systemu dobranego do potrzeb uczestników.
    • Analiza sposobów przetwarzania i przekazywania informacji przez osoby reprezentujące odmienne style.
  3. Inteligencja emocjonalna
    • Cztery wymiary inteligencji emocjonalnej - umiejętność rozpoznania własnych emocji, kontrola nad nimi, rozpoznanie emocji u innych, wywieranie wpływu.
    • Jak radzić sobie z własną trudną emocją?
    • Prowadzenie emocjonalne rozmówcy.
  4. Wyznaczanie granic
    • Czym jest asertywność i dlaczego to nie jest tylko sztuka mówienia „nie”?
    • Asertywność jako rodzaj postawy.
    • Jak przejawia się asertywność?
    • Zachowania uległe, dominujące i manipulacyjne, a zachowania asertywne.
    • Prawa asertywności.
    • Komunikaty asertywne.
    • Metody wspierające komunikację asertywną.
    • Korzyści i możliwe zagrożenia wynikające z postaw i komunikatów asertywnych w relacjach z ludźmi.
  5. Siła pytań w komunikacji
    • Rodzaje pytań i ich zastosowanie do efektywnego pozyskiwania informacji.
    • Strategie zadawania pytań.
    • Ćwiczenia dotyczące różnego rodzaju pytań, określenie ich skuteczności w zależności od celu rozmowy.
  6. Komunikacja na szóstkę
    • Wrażliwość różnych ludzi na poszczególne wymiary (4 typy ucha wg typologii F. Shulza von Thuna).
    • Pełne komunikaty (Fakty-Ustosunkowanie się-Potrzeby).
    • Porozumienie bez przemocy (język w komunikacji NVC).
    • Metody pomagające uszczegółowić niepełną wypowiedź rozmówcy (np. MKI – metoda kontroli interpretacji).
  7. Podsumowanie warsztatu
    • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.
    • Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Trener Altkom Akademia

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 14-15 październik 2021

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 300
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa
ul. Chłodna 51
woj. mazowieckie
Altkom Akademia jest częścią Grupy Altkom, przedsiębiorstwa założonego w 1988 roku i z sukcesem działającego nieprzerwanie przez ponad 30 lat. Od 1992 roku realizujemy szkolenia, kursy i rozmaite projekty edukacyjne skierowane zarówno do informatyków...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

 

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa ul. Chłodna 51
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!