O szkoleniu
W każdym zespole i organizacji pracują ludzie o różnych typach osobowości, preferencjach i stylach komunikacji. Ta różnorodność może być źródłem trudności i rożnych emocji, ale też może stać się siłą napędową działania, zmiany, innowacji i kreatywności.
Proponujemy Państwu warsztaty zwiększające skuteczność komunikacji, które pomogą z większą łatwością poruszać się po czasami krętych ścieżkach współpracy zespołowej i miedzy działowej.
Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.
- prowadzimy ćwiczenia zespołowe - po ich realizacji uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisujemy na flipcharcie,
- zachęcamy uczestników do dzielenia się własnym doświadczeniem i moderujemy dyskusje grupowe,
- prowadzimy krótkie, interaktywne wykłady,
- uczestnicy mają możliwość diagnozy własnego stylu reakcji na konflikt.
- warsztat jest zakończony wspólnym wypracowaniem i spisaniem zasad, które chcemy, żeby funkcjonowały w zespole.
- Pracownicy wszystkich szczebli organizacji, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne i lepiej współpracować z innymi.
- Zespoły międzydziałowe, które napotykają trudności w przepływie informacji i chcą usprawnić współpracę między różnymi obszarami firmy.
- Liderzy, brygadziści, koordynatorzy i menedżerowie, którzy zarządzają ludźmi i odpowiadają za jakość komunikacji oraz efektywność pracy zespołowej.
- Nowo powstałe zespoły lub zespoły w reorganizacji, które chcą zbudować dobre fundamenty współpracy i zrozumienia.
- Działów HR, które chcą wspierać budowanie kultury otwartości, dialogu i wzajemnego szacunku w firmie.
- Osób pracujących w środowiskach o wysokim stopniu zależności między pracownikami (np. zespoły projektowe, zespoły sprzedażowe, produkcyjne, administracyjne), gdzie dobra komunikacja wpływa bezpośrednio na efektywność pracy.
Program szkolenia
MODUŁ I
Metody skutecznej komunikacji – czyli co zrobić, żeby ograniczyć nieporozumienia i niedopowiedzenia
- odwoływanie się do faktów,
- odróżnianie faktów od opinii,
- komunikat „Ja”,
- zadawanie pytań,
- parafrazowanie,
- podsumowywanie,
- feedback - technika FUKO,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania,
- wypracowywanie i osiąganie porozumienia.
MODUŁ II
Współpraca międzydziałowa - jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają
- znaczenie precyzyjnego formułowania komunikatów,
- ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej,
- wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole i firmie,
- rola komunikacji wewnętrznej,
- nieformalna sieć wsparcia i jej znaczenie w życiu organizacji,
- współpraca między zespołami, podkreślenie wagi poszczególnych działów dla funkcjonowania całej firmy.
MODUŁ III
Sposoby rozwiązywania konfliktów
- style reakcji na konflikt - podstawowe sposoby reagowania w sytuacji konfliktowej,
- konsekwencje określonych zachowań w sytuacji konfliktowej – skutki rywalizacji, nadmiernego łagodzenia czy unikania,
- konstruktywne sposoby zachowania w sytuacji konfliktowej,
Kwestionariusz - diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu.
MODUŁ IV
Współpraca w zespole – co nam pomaga, a co nam przeszkadza?
- reguły funkcjonowania zespołów - prawidłowości w rozwoju grupy,
- zjawiska społeczne pojawiające się w zespole,
- etapy rozwoju zespołu,
- czynniki sprzyjające i dezorganizujące pracę grupy,
- znaczenie obiegu informacji zwrotnych, pobudzanie zespołu do dzielenia się swoimi pomysłami i zastrzeżeniami,
- syndrom grupowego myślenia jako jedno z podstawowych zagrożeń w pracy zespołu,
- znaczenie umiejętności komunikowania się w codziennej pracy zespołu,
- jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają.
Czas trwania
Czas trwania szkolenia to 1 dzień szkoleniowy - 7 h zegarowych (8 h dydaktycznych + przerwy).
Forma zajęć
Prelegenci
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:
- rozwijania kompetencji menedżerskich,
- komunikacji i współpracy,
- obsługi klienta,
- organizacji czasu pracy,
- radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
- mentoringu,
- train the trainers.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Program, terminy oraz czas trwania podane w tej karcie usługi są przykładowe, a wycena zależy od liczby uczestników i miejsca realizacji.
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w formie zamkniętej – dedykowanej dla pracowników jednej firmy, oznacza to, że program i warunki organizacyjne (termin, miejsce, liczbę uczestników, formę realizacji: stacjonarna/ zdalna) ustalamy wspólne z Klientem.
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy:
tel. 881 036 989, julita.gotkowicz@open-szkolenia.pl, www.open-szkolenia.pl.
- Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
- Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
- Kod pocztowy: 61-696
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792263350
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
