Komunikacja i współpraca

O szkoleniu

W każdym zespole i organizacji pracują ludzie o różnych typach osobowości, preferencjach i stylach komunikacji. Ta różnorodność może być źródłem trudności i rożnych emocji, ale też może stać się siłą napędową działania, zmiany, innowacji i kreatywności. 
Proponujemy Państwu warsztaty zwiększające skuteczność komunikacji, które pomogą z większą łatwością poruszać się po czasami krętych ścieżkach współpracy zespołowej i miedzy działowej.




Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.

  • prowadzimy ćwiczenia zespołowe - po ich realizacji uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisujemy na flipcharcie,
  • zachęcamy uczestników do dzielenia się własnym doświadczeniem i moderujemy dyskusje grupowe, 
  • prowadzimy krótkie, interaktywne wykłady,
  • uczestnicy mają możliwość diagnozy własnego stylu reakcji na konflikt.
  • warsztat jest zakończony wspólnym wypracowaniem i spisaniem zasad, które chcemy, żeby funkcjonowały w zespole.
Kto powinien wziąć udział?
  • Pracownicy wszystkich szczebli organizacji, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne i lepiej współpracować z innymi.
  • Zespoły międzydziałowe, które napotykają trudności w przepływie informacji i chcą usprawnić współpracę między różnymi obszarami firmy.
  • Liderzy, brygadziści, koordynatorzy i menedżerowie, którzy zarządzają ludźmi i odpowiadają za jakość komunikacji oraz efektywność pracy zespołowej.
  • Nowo powstałe zespoły lub zespoły w reorganizacji, które chcą zbudować dobre fundamenty współpracy i zrozumienia.
  • Działów HR, które chcą wspierać budowanie kultury otwartości, dialogu i wzajemnego szacunku w firmie.
  • Osób pracujących w środowiskach o wysokim stopniu zależności między pracownikami (np. zespoły projektowe, zespoły sprzedażowe, produkcyjne, administracyjne), gdzie dobra komunikacja wpływa bezpośrednio na efektywność pracy.

Program szkolenia

MODUŁ I

Metody skutecznej komunikacji – czyli co zrobić, żeby ograniczyć nieporozumienia i niedopowiedzenia 

  • odwoływanie się do faktów,
  • odróżnianie faktów od opinii,
  • komunikat „Ja”,
  • zadawanie pytań,
  • parafrazowanie,
  • podsumowywanie,
  • feedback - technika FUKO,
  • rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
  • sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników  do otwartości i zaangażowania,
  • wypracowywanie i osiąganie porozumienia.

MODUŁ II

Współpraca międzydziałowa - jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają 

  • znaczenie precyzyjnego formułowania komunikatów,
  • ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej,
  • wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole i firmie,
  • rola komunikacji wewnętrznej,
  • nieformalna sieć wsparcia i jej znaczenie w życiu organizacji,
  • współpraca między zespołami, podkreślenie wagi poszczególnych działów dla funkcjonowania całej firmy. 

MODUŁ III

Sposoby rozwiązywania konfliktów 

  • style reakcji na konflikt - podstawowe sposoby reagowania w sytuacji konfliktowej, 
  • konsekwencje określonych zachowań w sytuacji konfliktowej – skutki rywalizacji, nadmiernego łagodzenia czy unikania,
  • konstruktywne sposoby zachowania w sytuacji konfliktowej,

Kwestionariusz - diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu.

MODUŁ IV

Współpraca w zespole – co nam pomaga, a co nam przeszkadza?

  • reguły funkcjonowania zespołów - prawidłowości w rozwoju grupy,
  • zjawiska społeczne pojawiające się w zespole,
  • etapy rozwoju zespołu,
  • czynniki sprzyjające i dezorganizujące pracę grupy,
  • znaczenie obiegu informacji zwrotnych, pobudzanie zespołu do dzielenia się swoimi pomysłami i zastrzeżeniami,
  • syndrom grupowego myślenia jako jedno z podstawowych zagrożeń w pracy zespołu,
  • znaczenie umiejętności komunikowania się w codziennej pracy zespołu,
  • jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają.


Czas trwania

Czas trwania szkolenia to 1 dzień szkoleniowy - 7 h zegarowych (8 h dydaktycznych + przerwy).

Forma zajęć

Prelegenci

Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
OPEN Konsultacje i Szkolenia

Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie  audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim  doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu. 




Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:

  • rozwijania kompetencji menedżerskich,
  • komunikacji i współpracy,
  • obsługi klienta,
  • organizacji czasu pracy,
  • radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
  • mentoringu,
  • train the trainers.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: tylko stacjonarne

Rejestracja

Dzień szkoleniowy
Cena zależy od liczby uczestników i miejsca realizacji.
4 900
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Program, terminy oraz czas trwania podane w tej karcie usługi są przykładowe, a wycena zależy od liczby uczestników i miejsca realizacji.

Szkolenie jest przewidziane do realizacji w formie zamkniętej – dedykowanej dla pracowników jednej firmy, oznacza to, że program i warunki organizacyjne (termin, miejsce, liczbę uczestników, formę realizacji: stacjonarna/ zdalna) ustalamy wspólne z Klientem.

Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy:

tel. 881 036 989, julita.gotkowicz@open-szkolenia.pl, www.open-szkolenia.pl.

O dofinansowanie wynoszące do 65% mogą ubiegać się firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
  • Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
  • Kod pocztowy: 61-696
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7792263350

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska ul. Serbska 6a/1

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!