O szkoleniu
Komunikacja – odmieniana przez wszystkie przypadki, gdy zespoły zaczynają rozmawiać o tym, co wymaga poprawy. Wszyscy doskonale wiemy, że jest ona kluczem do skutecznej współpracy. Jednocześnie w tak wielu zespołach kuleje. A nawet te, które są oceniane jako wysoko komunikatywne, podają, że jeszcze wiele w tej kwestii jest do udoskonalenia. Z czego to wynika? Z tego, że w komunikacji mamy zawsze co najmniej 2 strony… Oczywiste? W teorii tak, ale w praktyce często o tym zapominamy, skupiając się na tym, co przekazujemy i nie słuchając, co płynie do nas z drugiej strony. Dlaczego tak się dzieje i jak to zmienić? Na tym między innymi będziemy koncentrować się podczas tego szkolenia.Szkolenie jest niezwykle praktyczne i w olbrzymiej większości oparte na grach symulacyjnych skonstruowanych w taki sposób aby wydobywać od uczestników zachowania, które prezentują na co dzień w miejscu pracy. Stanowi to materiał, który omawiany jest razem z trenerem a finalnie służy do wyciągnięcia praktycznych wniosków i zadeklarowania konkretnych zmian na poziomie zachwoań, które uczestnicy zobowiązują się sprawdzić w swoich realnych sytuacjach biznesowych. Oprócz gier symulacyjnych opieramy szkolenie na case study, ćwiczeniach warsztatowych i dyskusji moderowanej. Praktyczny charakter zdobytej wiedzy i konkretne zmiany wprowadzane przez uczestników szkolenia są bowiem naszym najwyższym priorytetem.
Korzyści dla uczestnika
- Zbudowanie świadomości, czym jest a czym nie jest otwarta komunikacja
- Poznanie czterech modeli uzyskiwania pożądanych efektów w procesie komunikacji – uległość, agresja, manipulacja i asertywność
- Opanowanie umiejętności asertywnej komunikacji
- Zdiagnozowanie wąskich gardeł, szumów i zatorów w procesie komunikacji w zespole
- Poznanie postaw i zachowań prowadzących do rozpadu zespołu i zastąpienie ich zachowaniami wspierającymi dobrą atmosferę i efektywność pracy
- Poznanie pięciu fundamentów realnej zespołowości
- Rozróżnienie między manipulacją (prowadzącą do rozpadu relacji), a wywieraniem wpływu (konieczny element w pracy zespołowej)
- Poznanie technik obrony przed manipulacją
- Poznanie najskuteczniejszych technik motywowania innych członków zespołu
- Stworzenie konkretnego planu wdrożenia w życie zdobytych umiejętności, technik, narzędzi i wiedzy
Korzyści dla organizacji
- Znaczne zwiększenie integracji w zespole
- Zwiększenie zaufania między członkami zespołu, co bezpośrednio przedkłada się na mniejszą ilość niekonstruktywnych konfliktów
- Zwiększenie efektywności pracy zespołu
- Zanik postaw roszczeniowych i wzrost proaktywnych postaw w obliczu pojawiających się wyzwań
- Poprawa atmosfery w zespole
- Wzmocnienie kultury zespołowości poprzez wskazanie różnic między zespołem, a grupą pracujących ze sobą ludzi
- Wyeliminowanie toksycznych zachowań w zespole i zastąpienie ich wspierającymi postawami
- Dla wszystkich, którzy chcą podnieść swoje umiejętności komunikacyjne
- Dla menedżerów, którzy chcą zwiększyć zaufanie i efektywność w zespołach
- Dla organizacji, które chcą zwiększyć kulturę zespołowości
Program szkolenia
Rozpoczęcie warsztatu i wprowadzenie uczestników w jego tematykę
Przedstawienie trenera, zbudowanie otwartej i sprzyjającej nauce atmosfery, wprowadzenie zasad regulujących pracę podczas szkolenia.
Gra symulacyjna pozwalająca zdiagnozować wąskie gardła i szumy w procesie komunikacji
Projekt ten kładzie nacisk na efektywną komunikację pomiędzy poszczególnymi oddziałami i podzespołami funkcjonującymi w ramach jednej firmy, czy projektu. Zbudowany jest tak, aby pod pretekstem zabawy uwypuklić newralgiczne punkty, w których dochodzi do nieporozumień w przekazywaniu informacji pomiędzy zarządem firmy, menagerami i specjalistami.
Zespół zostaje podzielony na trzy grupy. Pierwsza z nich – Wizjonerzy – mają bezpośredni dostęp do zbudowanego z klocków modelu. Ich zadanie polega na precyzyjnym przekazaniu instrukcji Menagerom, którzy następnie podają ją do Specjalistów. Zadaniem tych ostatnich jest jak najwierniejsze odwzorowanie pierwotnego modelu. Wygrywa drużyna, która w najkrótszym czasie stworzy budowlę zawierającą najmniejszą ilość błędów. Na sukces projektu decydujący wpływ ma klarowna komunikacja, ustalenie skutecznej strategii, wspólna wizja celu i dobra organizacja.
Siedem zachowań destrukcyjnych dla poczucia zespołowości
Moduł oparty na badaniach amerykańskiego psychologa Johna Gottmana, który podczas jednego ze sowich badań odkrył siedem zachowań przyczyniających się w najwyższym stopniu do rozpadu więzi w zespole.
Pięć fundamentów zespołowości odróżniających zespół od grupy ludzi pracujących pod logiem jednej firmy
Pięć dysfunkcji Lencioniego wyjaśniających różnicę w funkcjonowaniu zespołu i grupy ludzi pracujących pod jednym dachem. Uczestnicy mają okazję zdiagnozować własny zespół pod kątem występowania dysfunkcji, a finalnie – jeśli zajdzie taka potrzeba – stworzyć plan naprawy obszarów, które tego wymagają.
Eliminacja postaw roszczeniowych i zastępowanie ich proaktywnym nastawieniem skoncentrowanym na radzeniu sobie z wyzwaniami
Pokazanie niebezpieczeństw związanych z postawą roszczeniową i myśleniem życzeniowym i zastąpienie ich proaktywnymi postawami nastawionymi na sprostanie wyzwaniom stojącym przed zespołem. Zaczynając od nakreślenia psychologicznych mechanizmów stojących za takimi zachowaniami, przechodzimy do praktyki i pracy na bardzo konkretnych przykładach zarówno z doświadczenia uczestników, jak i case study, mogących stanowić inspirację do rozwoju.
Uległość, agresja, manipulacja – mroczne strony komunikacji w zespole i jak je przezwyciężyć
Wyjaśnienie trzech najczęściej stosowanych w miejscu pracy, a jednocześnie najbardziej destrukcyjnych modeli w komunikacji. Wskazanie na ich długoterminowe konsekwencje, oraz wyjaśnienie w jaki sposób można z nich zrezygnować, zachowując skuteczność przekonywania i nie rezygnując ze swoich celów i priorytetów.
Wielka piątka asertywnej komunikacji – asertywna prośba, odmowa, obrona przed niesłuszną krytyką, pięciostopniowa obrona granic i udzielanie asertywnej informacji zwrotnej
Kontynuacja poprzedniego modułu. Uczestnicy dowiadują się czym jest asertywność, jakie są jej podstawowe zasady i kiedy warto stosować związane z nią techniki komunikacji. Na dodatek otrzymują pięć gotowych narzędzi z zakresu asertywnej komunikacji, dzięki czemu będą w stanie zastosować je natychmiast po zakończeniu szkolenia w realnych sytuacjach w zespole lub podczas spotkań z klientami.
Manipulacja vs wywieranie wpływu, czyli destrukcyjna praktyka vs praktyczne narzędzie
Bardzo ważny moduł podczas którego uczestnicy uczą się różnicy pomiędzy wywieraniem wpływu, który jest koniecznym elementem skutecznego działania, a manipulacją, która na dłuższą metę prowadzi do spadku zaufania i rozpadu relacji w zespole. Uczą się też w jaki sposób dyskretnie, aczkolwiek skutecznie rozpoznać i bronić się przed najczęstszymi technikami manipulacji.
Najczęstsze błędy i najlepsze praktyki w procesie komunikacji – case study
Sesja warsztatowa, podczas której bazując na konkretnych przykładach, oraz doświadczeniu uczestników sprawdzamy jak mogą poradzić sobie w trudnych sytuacjach, jak zachować się w przyszłości i jakich błędów unikać.
Praktyczne wnioski i sformułowanie planu wdrożenia poznanych technik i narzędzi
Zbudowanie pomostu w przyszłość. Uczestnicy pod kierunkiem trenera tworzą plan wdrożenia zdobytej wiedzy, oraz narzędzi na okres tygodni następujących po warsztacie, Znacznie zwiększa to prawdopodobieństwo zastosowania w praktyce opanowanych technik i jest świetnym sposobem na sprawdzenie w jakim stopniu osoby biorące udział w szkoleniu robią z nich użytek.
Czas trwania
Prelegenci

Trener MENTORI, praktyk biznesu
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się mailowo, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie niezbędne informacje.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
