Komunikacja interpersonalna

O szkoleniu

Dobra komunikacja interpersonalna (offline i online) to podstawa efektywnej współpracy. W dzisiejszych czasach, kiedy zespoły często komunikują się zdalnie, umiejętność właściwej komunikacji nabiera szczególnego znaczenia. Identyfikacja błędów i poprawa nawet drobnych elementów może znacząco wpłynąć na jakość wykonywanej pracy czy wynik pracy zespołów roboczych. Skuteczne i jasne przekazywanie komunikatów oraz aktywne słuchanie to także cenne umiejętności w życiu prywatnym. 

Cele szkolenia:

  • identyfikacja błędów i barier w komunikacji,
  • lepsze zrozumienie naszych naturalnych i wyuczonych reakcji tj. flight, fights, freeze i ich wpływu na nieporozumienia w komunikacji,
  • poznanie własnego stylu komunikacji: mocne strony i obszary do rozwoju,
  • nabycie umiejętności dostosowania stylu komunikacji do typu odbiorcy, uwzględniając skuteczne umiejętności komunikacyjne,
  • poznanie technik aktywnego słuchania, wyrażania własnego zdania i udzielania informacji zwrotnej,
  • pogłębienie świadomości na temat korzyści płynących z komunikacji w zespole i przećwiczenie technik porozumiewania się zespołu nastawionego na współpracę.


Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia: 

  • oszczędność czasu dzięki klarownemu formułowaniu komunikatów
  • osiąganie lepszych wyników indywidualnych i zbiorowych,
  • poprawa relacji ze współpracownikami ze względu na przejrzystą strukturę komunikacji.

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład prowadzącego
  • ćwiczenia indywidualne oraz w grupach
  • dyskusje na forum
  • symulacje, scenki

Szkolenie oparte jest głównie na pracy warsztatowej kształtującej wśród uczestników przede wszystkim praktyczne umiejętności.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dążących do poprawy umiejętności komunikacyjnych. Warsztat jest wartościowy zarówno dla członków zespołu, jak i liderów, a także osób pracujących z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym.

Program szkolenia

Po co nam komunikacja i czym jest komunikacja w zespole

  • znaczenie komunikacji we współpracy i budowaniu relacji

  • źródła zniekształceń i bariery w procesie komunikacji – jakie zachowania i sytuacje działają na nas, jak płachta na byka

    • model góry lodowej – zachowania a myśli, emocje, intencje i potrzeby jako jedno ze źródeł zakłóceń w komunikacji

    • trójkąt dramatyczny wh S. Karpmana – jak łatwo wchodzimy w gry psychologiczne i jak określić, czy jesteśmy w którejś z ról

    • fakty i interpretacje – jak wpływają na zakłócenia w komunikacji

    • projekcja jako kluczowy mechanizm psychologiczny w komunikacji

  • emocjonalne wyzwalacze, które wywołują nieporozumienia w komunikacji, a w nas uruchamiają automatyczne lub wyuczone reakcje tj, flight, fight lub freeze

Jak się komunikować, aby się skomunikować w zespole

  • kolory komunikacji i określenie własnego koloru (stylu) komunikacji

    • specyfika zachowań poszczególnych stylów komunikacji

    • po czym poznać konkretny styl komunikacji

    • korzyści i wyzwania ze współpracy z poszczególnymi stylami

  • indywidualne dostosowanie stylu komunikacji do koloru odbiorcy

    • mój indywidualny styl komunikacji

    • co wpływa na porozumienia, a co warto zminimalizować, jak dopasować swoje zachowania, aby lepiej się porozumieć z poszczególnymi stylami

  • sposoby rozszyfrowywania typowych zachowań i sposobów komunikacji

    • komunikacja werbalna – znaczenie słów i metajęzyka – jak to samo słowo spowoduje porozumienie z jedną osobą, a z drugą będzie miało zupełnie inny wpływ na współpracę

    • komunikacja niewerbalna – ton głosu, mowa ciała czy kontakt wzrokowy – kiedy i na co ma wpływ, jak nasza komunikacja niewerbalna wpływa na porozumienie

  • jak rozpoznać „wymagający typ rozmówcy” i jakie są sposoby na porozumienie się

    • jak rozmawiać z osobą, która kładzie nacisk na idealne wykonanie zadania

    • a jak z kimś, kto uważa, że ma zawsze rację

    • metody komunikacji z osobami, które przerywają i nie dają dojść do słowa

    • rozmowa z wymagającym typem rozmówcy – praktyczne symulacje

Ukryte Poziomy Komunikatów - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę

  • Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów - nauczysz się odczytywać ukryte treści w wypowiedzi rozmówcy

  • Wzmocnisz swój przekaz i łatwiej trafisz swoim komunikatem do odbiorcy, dzięki umiejętnemu przekładaniu treści z Ukrytych Poziomów Komunikatów™ na poziomy jawne

  • Czemu słysząc to samo, słyszmy co innego - model 4 płaszczyzn komunikacyjnych (4 par uszu) wg F.S. von Thun’a

  • Praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi rozmówcami, np.

    • kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,

    • „przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,

    • "nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,

    • Baby boomers, pokolenia X, Y (Millenialsi) i Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?

Strategia komunikowania się w praktyce

  • jak rozmawiać – umiejętności komunikacyjne w praktyce

  • aktywne słuchanie – jak słuchać, aby usłyszeć – techniki umożliwiające usłyszenie komunikatu, a nie tego, co chcemy usłyszeć

  • jak przekazywać informację, aby być zrozumiałym i profesjonalnym – cechy informacji zwrotnej wpływające na jej profesjonalny przekaz, ale i łatwiejszy odbiór przez drugą stronę

  • emocje w komunikacji – jak nimi zarządzić u siebie i innych, oddzielanie emocji od faktów

Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, podsumowanie szkolenia

Czas trwania

Poniedziałek (28.10.2024)

  • przyjazd gości do hotelu
  • 10.00-11.30 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
  • przerwa kawowa
  • 11.45-13.15 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
  • obiad
  • 14.15-15.30 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
  • obiadokolacja
  • nocleg

Wtorek (29.10.2024)

  • śniadanie
  • 9.00-10.30 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
  • przerwa kawowa
  • 10.45-12.15 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
  • przerwa kawowa
  • 12.30-14.00 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
  • obiad


Prelegenci

Berenika Joanna Gocłowska - socjolog, doradca zawodowy i psychospołeczny, trener biznesu i szkoleniowiec

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

SPA Bagiński & Chabinka w Międzyzdrojach

72-500 Międzyzdroje

ul. Gryfa Pomorskiego 74

woj. zachodniopomorskie

Rejestracja

pobyt w pokoju jednoosobowym
1 400
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
  • zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym
  • Rozwiń
Zapisz się
pobyt w pokoju dwuosobowym
Cena od osoby, przy zgłoszeniu dwóch osób z jednej firmy
1 300
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
  • zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • przesłanie karty zgłoszenia do 14.10.2024 r. do firmy FORTIS na e-mail: szkolenia@fortis.szczecin.pl;
  • wniesienie opłaty za udział w szkoleniu w terminie do 14.10.2024 r. na konto:

FORTIS Ośrodek Szkoleniowo-Seminaryjny
Nr r-ku: 71 1140 2004 0000 3802 8440 2402 (mBank S.A.)

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: FORTIS Ośrodek Szkoleniowo Seminaryjny Katarzyna Majewska
  • Ulica i nr: Jagiellońska 86/6
  • Kod pocztowy: 70-437
  • Miejscowość: Szczecin
  • Numer NIP: 8512511417

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

FORTIS Ośrodek Szkoleniowo Seminaryjny Katarzyna Majewska
70-437 Szczecin, Polska Jagiellońska 86/6

Organizator

FORTIS Ośrodek Szkoleniowo Seminaryjny Katarzyna Majewska
70-437 Szczecin, Polska
Jagiellońska 86/6
woj. zachodniopomorskie
FORTIS Ośrodek Szkoleniowo-Seminaryjny został założony przez Hannę Kotfis w 1996 roku. Obecnie ośrodek prowadzi Katarzyna Majewska, która pracowała w Fortis od 1998 roku. Nasz ośrodek specjalizuje się w organizacji szkoleń i kursów w zakresie: prawa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!