O szkoleniu
Dobra komunikacja interpersonalna (offline i online) to podstawa efektywnej współpracy. W dzisiejszych czasach, kiedy zespoły często komunikują się zdalnie, umiejętność właściwej komunikacji nabiera szczególnego znaczenia. Identyfikacja błędów i poprawa nawet drobnych elementów może znacząco wpłynąć na jakość wykonywanej pracy czy wynik pracy zespołów roboczych. Skuteczne i jasne przekazywanie komunikatów oraz aktywne słuchanie to także cenne umiejętności w życiu prywatnym.
Cele szkolenia:
- identyfikacja błędów i barier w komunikacji,
- lepsze zrozumienie naszych naturalnych i wyuczonych reakcji tj. flight, fights, freeze i ich wpływu na nieporozumienia w komunikacji,
- poznanie własnego stylu komunikacji: mocne strony i obszary do rozwoju,
- nabycie umiejętności dostosowania stylu komunikacji do typu odbiorcy, uwzględniając skuteczne umiejętności komunikacyjne,
- poznanie technik aktywnego słuchania, wyrażania własnego zdania i udzielania informacji zwrotnej,
- pogłębienie świadomości na temat korzyści płynących z komunikacji w zespole i przećwiczenie technik porozumiewania się zespołu nastawionego na współpracę.
Korzyści ze szkolenia:
- oszczędność czasu dzięki klarownemu formułowaniu komunikatów
- osiąganie lepszych wyników indywidualnych i zbiorowych,
- poprawa relacji ze współpracownikami ze względu na przejrzystą strukturę komunikacji.
Metody szkoleniowe:
- miniwykład prowadzącego
- ćwiczenia indywidualne oraz w grupach
- dyskusje na forum
- symulacje, scenki
Szkolenie oparte jest głównie na pracy warsztatowej kształtującej wśród uczestników przede wszystkim praktyczne umiejętności.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dążących do poprawy umiejętności komunikacyjnych. Warsztat jest wartościowy zarówno dla członków zespołu, jak i liderów, a także osób pracujących z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym.
Program szkolenia
Po co nam komunikacja i czym jest komunikacja w zespole
znaczenie komunikacji we współpracy i budowaniu relacji
źródła zniekształceń i bariery w procesie komunikacji – jakie zachowania i sytuacje działają na nas, jak płachta na byka
model góry lodowej – zachowania a myśli, emocje, intencje i potrzeby jako jedno ze źródeł zakłóceń w komunikacji
trójkąt dramatyczny wh S. Karpmana – jak łatwo wchodzimy w gry psychologiczne i jak określić, czy jesteśmy w którejś z ról
fakty i interpretacje – jak wpływają na zakłócenia w komunikacji
projekcja jako kluczowy mechanizm psychologiczny w komunikacji
emocjonalne wyzwalacze, które wywołują nieporozumienia w komunikacji, a w nas uruchamiają automatyczne lub wyuczone reakcje tj, flight, fight lub freeze
Jak się komunikować, aby się skomunikować w zespole
kolory komunikacji i określenie własnego koloru (stylu) komunikacji
specyfika zachowań poszczególnych stylów komunikacji
po czym poznać konkretny styl komunikacji
korzyści i wyzwania ze współpracy z poszczególnymi stylami
indywidualne dostosowanie stylu komunikacji do koloru odbiorcy
mój indywidualny styl komunikacji
co wpływa na porozumienia, a co warto zminimalizować, jak dopasować swoje zachowania, aby lepiej się porozumieć z poszczególnymi stylami
sposoby rozszyfrowywania typowych zachowań i sposobów komunikacji
komunikacja werbalna – znaczenie słów i metajęzyka – jak to samo słowo spowoduje porozumienie z jedną osobą, a z drugą będzie miało zupełnie inny wpływ na współpracę
komunikacja niewerbalna – ton głosu, mowa ciała czy kontakt wzrokowy – kiedy i na co ma wpływ, jak nasza komunikacja niewerbalna wpływa na porozumienie
jak rozpoznać „wymagający typ rozmówcy” i jakie są sposoby na porozumienie się
jak rozmawiać z osobą, która kładzie nacisk na idealne wykonanie zadania
a jak z kimś, kto uważa, że ma zawsze rację
metody komunikacji z osobami, które przerywają i nie dają dojść do słowa
rozmowa z wymagającym typem rozmówcy – praktyczne symulacje
Ukryte Poziomy Komunikatów - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę
Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów - nauczysz się odczytywać ukryte treści w wypowiedzi rozmówcy
Wzmocnisz swój przekaz i łatwiej trafisz swoim komunikatem do odbiorcy, dzięki umiejętnemu przekładaniu treści z Ukrytych Poziomów Komunikatów™ na poziomy jawne
Czemu słysząc to samo, słyszmy co innego - model 4 płaszczyzn komunikacyjnych (4 par uszu) wg F.S. von Thun’a
Praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi rozmówcami, np.
kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,
„przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,
"nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,
Baby boomers, pokolenia X, Y (Millenialsi) i Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?
Strategia komunikowania się w praktyce
jak rozmawiać – umiejętności komunikacyjne w praktyce
aktywne słuchanie – jak słuchać, aby usłyszeć – techniki umożliwiające usłyszenie komunikatu, a nie tego, co chcemy usłyszeć
jak przekazywać informację, aby być zrozumiałym i profesjonalnym – cechy informacji zwrotnej wpływające na jej profesjonalny przekaz, ale i łatwiejszy odbiór przez drugą stronę
emocje w komunikacji – jak nimi zarządzić u siebie i innych, oddzielanie emocji od faktów
Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, podsumowanie szkolenia
Czas trwania
Poniedziałek (28.10.2024)
- przyjazd gości do hotelu
- 10.00-11.30 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
- przerwa kawowa
- 11.45-13.15 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
- obiad
- 14.15-15.30 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
- obiadokolacja
- nocleg
Wtorek (29.10.2024)
- śniadanie
- 9.00-10.30 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
- przerwa kawowa
- 10.45-12.15 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
- przerwa kawowa
- 12.30-14.00 szkolenie (2 godz. lekcyjne)
- obiad
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
72-500 Międzyzdroje
ul. Gryfa Pomorskiego 74
woj. zachodniopomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- przesłanie karty zgłoszenia do 14.10.2024 r. do firmy FORTIS na e-mail: szkolenia@fortis.szczecin.pl;
- wniesienie opłaty za udział w szkoleniu w terminie do 14.10.2024 r. na konto:
FORTIS Ośrodek Szkoleniowo-Seminaryjny
Nr r-ku: 71 1140 2004 0000 3802 8440 2402 (mBank S.A.)
- Nazwa firmy: FORTIS Ośrodek Szkoleniowo Seminaryjny Katarzyna Majewska
- Ulica i nr: Jagiellońska 86/6
- Kod pocztowy: 70-437
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8512511417