Szkolenie

Komunikacja interpersonalna oparta na metodzie NVC

O szkoleniu

Wiele osób czy to w dużych korporacjach czy mniejszych firmach zauważa potrzebę szukania NOWOŚCI i INSPIRUJĄCYCH metod i sposobów, aby lepiej i skuteczniej zarządzać ludźmi. ” Chcemy zauważać inny sposób patrzenia na świat oraz uważamy, że słuchanie co mówią pracownicy i menadżerowie ma ogromne znaczenie” – to przykład typowej wypowiedzi osoby współdecydującej o: kulturze i procesach komunikacji w firmie. Jak doprowadzić do tego, aby podczas rozmów mówiono prawdę, zauważano potrzeby różnych działów, a przez to różnych ludzi? Jak mediować, aby KAŻDY miał poczucie wygranej i autentycznej satysfakcji? Jak uczyć, wprowadzać model ocen okresowych, aby uniknąć intensywnej frustracji i „szkolnego podejścia” – a raczej realnie motywować pracowników i kreatywnie rozmawiać? Proponujemy szkolenie z komunikacji z klientem (zewnętrznym lub wewnętrznym) przygotowanych w oparciu o założenia NVC (Nonviolence Communication) Porozumienie bez Przemocy, w trakcie których:

- będziemy mówić, o tym co tak naprawdę budzi nasz sprzeciw i złość,
- zobaczymy jakie komunikaty eskalują sytuację konfliktową,
- nauczymy się dostrzegać ukryte za trudnymi komunikatami ważne dla nas i dla innych potrzeby,
- odpowiemy sobie na pytanie co robić, by stwarzać przestrzeń do rozwiązania konfliktu,
- poznamy rolę empatii w kontaktach z ludźmi
Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie przybliżające założenia NVC (Nonviolence Communication) Porozumienie bez Przemocy, w trakcie których:

  • zmierzymy się z komunikatami, które blokują porozumienie,
  • nauczymy się dostrzegać ukryte za trudnymi komunikatami ważne dla nas i dla innych potrzeby,
  • poznamy jaka jest moc wyrażania uczuć,
  • dowiemy się jak udzielać informacji zwrotnej,
  • odpowiemy na pytanie czy lepiej jest żądać czy prosić,
  • zastanowimy się czy empatia w pracy ma sens i czy w ogóle jest możliwa.

Udział w tych szkoleniach  może być pierwszym etapem w podróży do egzaminu certyfikacyjnego The Center For Nonviolent Comuninacation.

Kto powinien wziąć udział?
  • Kadra zarządzająca
  • Pracownicy działów HR
  • Menadżerowie
  • Pracownicy
  • Każdy kto chce rozwijać umiejętność komunikacji i mediacji

Program szkolenia

Wstęp i poznanie metody NVC

  • Trochę opowieści i historycznych informacji
  • Kilka inspirujących obrazków i cytatów
  • Założenia i drogowskazy
  • ćwiczenia

Jak „żyrafy transformują z szakali”?

  • Metoda „4 uszu” czyli jak ujarzmić agresję?
  • Język żyrafy w negocjacji biznesowych
  • Co zrobić, jeśli masz trudnego rozmówcę?
  • Ćwiczenia

Kiedy słowa są ścianami, a kiedy mogą być otwartym oknem?

  • Cztery kroki komunikatu JA w ujęciu NVC (wyrażanie siebie). Cztery kroki w okazywaniu empatii (słuchanie i współodczuwanie)
    • odróżnianie spostrzeżeń od ocen i co to daje w firmie?
    • wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności
    • dostrzeganie ukrytych za uczuciami zaspokojonych lub niezaspokojonych potrzeb czyli dlaczego warto „słyszeć to czego nie wypowiedział Twój rozmówca?!
    • wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób akceptujący odmowę czyli bądź odpowiedzialny i skuteczny
    • ćwiczenia

Okazywanie empatii w biznesie czy to opłacalne?

  • Czy to w ogóle możliwe? Kiedy, gdzie, jak?
  • Wzorce i Księga Dobrych Praktyk
  • ćwiczenia

Pytania i dialog w duchu NVC

To oczywiście tylko niektóre zagadnienia ponieważ program warsztatów uzależniony jest od sugestii uczestników a jego realizacja nastawiona na zaspokajanie potrzeb wszystkich zainteresowanych!

UZUPEŁNIENIE DLA ZAINTERESOWANYCH:

Wyjątkowe szkolenia z Porozumienia Bez Przemocy wg. Marshalla B. Rosenberga

Proponujemy Państwu pierwsze szkolenia, prowadzone przez certyfikowanego Trenera  NVC, których celem dogłębne poznanie i praktykowanie Porozumienia bez Przemocy (NVC – Nonviolent Communication).

Porozumienie Bez Przemocy pomaga budować relacje, zespoły, kontakty w oparciu o wzajemny szacunek, współpracę i efektywność jednocześnie. Ma zastosowanie w coachingu, mediacjach, zarządzaniu i kierowaniu zespołami. Co więcej wspiera wypracowywanie rozwiązań włączających potrzeby wszystkich stron, wyjście poza paradygmat dominacji i oceniania dobry-zły, przechodząc do rozwiązań opartych na autentycznym porozumieniu. To podejście do siebie, drugiego człowieka i komunikacji, które może być narzędziem do rozwoju osobistego, jak i wsparciem dla wszystkich osób, które pracują z drugim człowiekiem indywidualnie lub grupowo.

Dzięki NVC wyrażamy siebie szczerze i jasno, zarazem z szacunkiem i empatią poświęcając uwagę innym ludziom. Odtąd w każdej wymianie zdań potrafimy usłyszeć własne głębokie potrzeby i oczekiwania, a także cudze.

NVC uczy nas dokonywania precyzyjnych spostrzeżeń i pozwala precyzyjnie określać zachowania i sytuacje, które wywierają na nas taki czy inny wpływ. Uczymy się wyraźnie dostrzegać i uzewnętrzniać własne potrzeby i oczekiwania w każdej konkretnej sytuacji. Technicznie jest to proste, ale bardzo wiele zmienia. W miarę jak dzięki NVC pozbywamy się starych nawyków, które w zetknięciu z krytyczną oceną dotychczas kazały nam się bronić, wycofywać lub atakować; zaczynamy widzieć w nowym świetle zarówno samych siebie, jak i innych ludzi, a także nasze intencje i wzajemne związki. Opór, postawa obronna i gwałtowne reakcje pojawiają się coraz rzadziej. Kiedy skupiamy się na jasnym wyrażaniu spostrzeżeń, odczuć i potrzeb, zamiast na stawianiu diagnoz i osądzaniu, odkrywamy głębię własnego współczucia. Ponieważ z punktu widzenia NVC ogromnie ważne jest słuchanie – zarówno samego siebie, jak i innych – z czasem  budzi się szacunek, uwaga i empatia, a także wzajemna chęć dawania z serca.”

Czas trwania

pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Warszawa 29 - 30 listopada 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 26 - 27 sierpnia 2021
brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 21 - 22 czerwca 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Szczecin 16 - 17 lipca 2020
brak danych

Szczecin

woj. zachodniopomorskie

Zapisz się

Szkolenie stacjonarne
cena promocyjna przy zgłoszeniu przez Eventis.pl
1406,50 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • cena ze zniżką 3% od ceny regularnej przy zgłoszeniu przez Eventis.pl
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!