Szkolenie

Komunikacja interpersonalne, radzenie sobie ze stresem, asertywność oraz inteligencja emocjonalna - Efektywność Osobista

O szkoleniu

Celem warsztatów będzie nabycie niezbędnej wiedzy z zakresu psychologii emocji, inteligencji emocjonalnej, źródeł powstawania konfliktów oraz wykształcenie praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej, wpływających na efekty i jakość naszych relacji
Kto powinien wziąć udział?

Uczestnicy zrozumieją, jak duże znaczenie w komunikacji odgrywają nasze myśli i przekonania, otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne radzenie sobie w sytuacjach trudnych związanych z konfliktem oraz poznają zasady budowania autorytetu/ marki własnej w życiu prywatnym i zawodowym.Warsztat szkoleniowy pokaże uczestnikom, w jaki sposób ludzie mogą na siebie oddziaływać, z czego składa się komunikacja międzyludzka oraz jak rozwijać inteligencję emocjonalną. Uczestnicy szkolenia zapoznają się też w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony.

Program szkolenia

EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ ŹRÓDŁEM SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI 

  • Znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji 
  • Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne 
  • Komunikacja to nie tylko słowa, jak wykorzystać świadomie przekaz niewerbalny 
  • Jak się porozumieć, gdy nie ma „chemii” Czym są style komunikowania? Ich znaczenie w efektywnej współpracy zespołu 
  • Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego. Macierz zachowań i reakcji a styl osobowościowy 
  • Rapport, jako podstawa zrozumienia, budowania relacji oraz wywierania wpływu 

KOMUNIKACJA WERBALNA VS. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA 

  • Anatomia wypowiedzi · Słowa niosą moc – co mówić, aby nas słuchano 
  • Wykorzystanie języka wpływu i perswazji 
  • Fakty a ich interpretacja – skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować. 

AKTYWNE SŁUCHANIE 

  • Znaczenie słuchania – zasady rządzące aktywnym słuchaniem. 
  • Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji. 
  • Korzyści z zadawania pytań. 
  • Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. 
  • Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów. 
  • Prowadzenie rozmów poprzez zadawanie pytań. 

ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ I BUDOWANIU RELACJI 

  • Dobra” i „zła” informacja zwrotna – cechy. 
  • Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach 
  • Krytyczna informacja zwrotna 
  • Pochwały i okazywanie uznania – jak to działa na innych. 

ASERTYWNA KOMUNIKACJA W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH 

  • Czym jest asertywność? 
  • Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA. 
  • Egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic psychologicznych. 
  • Metody mówienia NIE w ujęciu asertywnym 
  • Nierealne żądania. Obrona przed szantażem, manipulacją i agresją. 
  • Jak skutecznie kontrolować rozmowę? 
  • Asertywna komunikacja bez nieporozumień. Informacja zwrotna i inne komunikaty asertywne . 

SYTUACJE TRUDNE I KONFLIKTOWE I SPOSOBY ICH ROZWIĄZYWANIA 

  • skąd się biorą konflikty i jak im zapobiegać 
  • rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych 
  • analiza i sposoby rozwiązania konfliktów w praktyce 

AUTOPREZENTACJA JAKO ŚWIADOMY KOMUNIKAT 

  • Co komunikujemy innym 
  • Czym jest wizerunek własny 
  • Poczucie własnej wartości a wizerunek 
  • Rola wizerunku w życiu zawodowym 
  • Budowanie wiarygodności 
  • Elementy komunikacji niewerbalnej i werbalnej 
  • Spójność komunikatów. Znaczenie gestów, praca głosem, parajęzyk 

KOMPETENCJE INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ 

Kompetencje psychologiczne (relacje z samym sobą) 

  • Samoświadomość 
  • Samoocena 
  • Samokontrola lub Samoregulacja 
  • Kompetencje prakseologiczne (inaczej kompetencje działania-nasz stosunek do zadań, wyzwań i działań) 
  • Motywacja 
  • Zdolności adaptacyjne 
  • Sumienność

Kompetencje społeczne (relacje z innymi) 

  • Empatia 
  • Asertywność 
  • Perswazja 
  • Przywództwo 
  • Współpraca
  • Empatia 
  • Asertywność 
  • Perswazja 
  • Przywództwo 
  • Współpraca  

ZARZĄDZANIE EMOCJAMI. STRES 

  • po co nam emocje 
  • ABC emocji – metody pracy 
  • skąd się bierze stres
  • stres pozytywny i negatywny techniki rozładowania stresu 

Czas trwania

2 dni, 16h zajęć, 1 dzień od 9:00 do 17:00, 2 dzień od 9:00 do 16:00

Prelegenci

Cytat

Trener Grupy Szkolniowej SOLBERG

Gdzie i kiedy

Kraków 3 - 4 lutego 2022
Hotel Campanile

Kraków

woj. małopolskie

Zapisz się

Szkolenie 2-dniowe
Cena szkolenia zawiera: • pakiet materiałów szkoleniowych, • obiad + przerwy kawowe (nie dotyczy szkolenia w wersji ONLINE), • certyfikat ukończenia szkolenia, • możliwość indywidualnych konsultacji z trenerem w dniu szkolenia
1390 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Dostępne zniżki:
  • 6.47% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 13.67% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się

Organizator

Grupa Szkoleniowa SOLBERG
43-246 Zbytków
ul. Długa 15
woj. śląskie
5 najważniejszych powodów, dla których Klienci wybierają Grupę Szkoleniową SOLBERG 1. Współpracę z partnerami biznesowymi opieramy na uczciwości i wzajemnym szacunku Chcemy stać się dla Ciebie idealnym partnerem biznesowym, dzięki któremu osiągnie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Opłatę za udział w szkoleniu należy uiścić przelewem na rachunek bankowy ING Bank Śląski: 42 1050 1605 1000 0091 4871 7417 nie później niż 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, zaznaczając na przelewie nazwę instytucji, imię i nazwisko uczestnika oraz termin I tytuł szkolenia. W przypadku braku opłaty na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia, faktura proforma umożliwiająca dokonanie płatności zostanie przesłana Uczestnikowi na adres email w wersji elektronicznej wraz z informacjami organizacyjnymi (5 dni przed terminem szkolenia). W przypadku jednostek budżetowych akceptujemy płatność po szkoleniu. Zgłaszam udział na powyższe szkolenie zgodnie i akceptuję Regulamin szkoleń.

Jeżeli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji swoich pracowników zachęcamy do skorzystania z możliwości jakie daje dofinansowanie szkoleń.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Grupa Szkoleniowa SOLBERG
43-246 Zbytków ul. Długa 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!