Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy
O szkoleniu
Podstawowym celem warsztatu jest zatem dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się w sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych oraz współpracy między ludźmi. Sprawna komunikacja i współpraca wewnątrz firmy ma bezpośrednie przełożenie na relacje i współpracę z innymi podmiotami.
Znaczną część warsztatu zajmować będą aktywności tworzące pozytywny klimat sprzyjający komunikacji nastawionej na współpracę.
Cel szkolenia:
Wzrost świadomości roli pracowników oraz ich zależności między sobą.
Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej
Zapoznanie Uczestników z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności
w komunikacji interpersonalnej i zadaniowej.
Poznanie zasad i udoskonalenie umiejętności w zakresie efektywnego komunikowania się zorientowanego na budowanie „mostów komunikacyjnych” w każdej relacji i sytuacji zawodowej, a szczególnie konfliktowej
Radzenie sobie negatywnymi emocjami swoimi i innych
Uporządkowanie i ujednolicenie wiedzy i umiejętności z zakresu procesu kierowania zespołem
Pogłębienie umiejętności psychospołecznych związanych z procesem kierowania podwładnymi – aspekt komunikacyjny
Warsztat jest adresowany zarówno do członków zespołów pracowniczych, jak i do menadżerów zarządzających zespołami.
Program szkolenia
CO SPRAWIA, ŻE CZUJEMY SIĘ RAZEM DOBRZE?
- Cechy osobowości i zachowania wpływające na pojawianie się sympatii między ludźmi
- W jaki sposób łamać stereotypy – pozytywne nastawienie
- Sposoby budowania i podtrzymywania sympatii między ludźmi
W JAKI SPOSÓB SIĘ KOMUNIKUJEMY?
- Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
- Bariery komunikacyjne – dlaczego nie warto decydować za innych?
- Opór komunikacyjny – w jaki sposób zachęcić innych by mówili
PRZYCZYNY BRAKU WSPÓŁPRACY
- Przyczyny strukturalne (wynikające z sytuacji współzależności)
- Bariery komunikacyjne współpracy (bariery negocjacyjne)
- Techniki komunikacyjne przełamujące bariery współpracy
- Jak zmieniać „ich” nastawienie?
- Jak opanować swoje emocje?
- Jak przekształcać „ich” stanowisko?
- Jak zwiększać „ich” satysfakcję?
- Jak radzić sobie z „ich” poczuciem siły?
PRZEKAZYWANIE KONSTRUKTYWNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ JAKO METODY BUDOWANIA WSPÓŁPRACY W ZESPOLE I POZA NIM
- Jaką funkcję pełni informacja zwrotna?
- Czy informacja zwrotna jest dla nadawcy czy dla odbiorcy?
- Formułowanie informacji zwrotnej
JAK KOMUNIKACJA BUDUJE WSPÓŁPRACĘ?
- Efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele?
- Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
JAKA PEŁNIE ROLĘ W ZEPOLE I JAKIE MA TO ZNACZENIE DLA WSPÓŁPRACY
- Jaką rolę pełnie w zespole
- Jakie zadania wykonuję najlepiej
EFEKTYWNOŚĆ PROCESU KOMUNIKACJI
- Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
- Umiejętność pracy w zespole
- Samokontrola w procesie komunikacji
CZYM JEST KOMUNIKACJA MENADŻERSKA? OBSZARY, CELE I MODELE KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ.
- Funkcje i formy komunikacji menedżera.
- Zidentyfikowanie czynników obniżających jakość komunikacji w różnych obszarach.
INTEGRACJA WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Prelegenci


trener Effect Group
Weź udział
- udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
