Szkolenie

Komunikacja wewnętrzna - budowanie skutecznego przekazu w wybranych rodzajach komunikowania w organizacji

O szkoleniu

Podczas warsztatu nacisk będzie położony na podniesienie indywidualnych umiejętności posługiwania się „piórem”, czyli swobodnego kształtowania -zarówno pod względem formy, jak i treści – swojej komunikacji pisemnej

Cele szkolenia:
Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym:
• Jak napisać, żeby przeczytali, czyli podniesienie umiejętności precyzyjnego pisania tekstów do biuletynu oraz newslettera.
• Jak napisać dobrego maila, czyli zachęcić do aktywnej reakcji;
• Jak poprowadzić blog, czyli kto i co powinien pisać;
• Jak zaplanować gazetę ścienną, czyli kompozycja, treść, zdjęcia i…;
• Niebieskie kołnierzyki – jakiej informacji potrzebują i w jakiej formie?

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
• Nauczy się wykorzystywać narzędzia dziennikarskie do pracy nad biuletynem firmowym
• Podniesie poziom swobodnego posługiwania się polskim językiem pisanym
• Zakończy warsztat z kilkoma gotowymi tekstami do wykorzystania w biuletynie wewnętrznym

Metody szkoleniowe:
• Ćwiczenia w grupach oraz indywidualne
• Dyskusje
• Mini wykłady wprowadzające do ćwiczeń
• Analiza przypadków
Kto powinien wziąć udział?
Osoby dedykowane do wydawania biuletynów firmowych, zarówno w wersji papierowej, jak i newsletterów,
osoby, które chcą swobodnie posługiwać się polskim językiem pisanym, nie tylko w kontekście zawodowym

Program szkolenia

Dzień pierwszy:

1. Na czym polega specyfika komunikacji pisemnej na tle innych form komunikowania się? Kwestie zasadnicze.
• Różnice pomiędzy komunikacją pisemną a ustną – kiedy i którą z nich stosować?
2. Jak pisać, żeby zrealizować cel przekazu – odbiorca, narzędzie, okoliczności, słownictwo
• Krótko, by odbiorca chciał czytać
• Jasno, by czytelnik zrozumiał
• Obrazowo, by czytelnik zapamiętał
• Dokładnie, bez wprowadzania w błąd
• Efektywnie, by zachęcić do działania
3. W jaki sposób zbudować skuteczny przekaz w zależności od narzędzia, kanału przekazu i adresata?
• Biuletyn firmowy
• Newsletter
• Charakterystyka pisania w wewnętrznych wydawnictwach
4. Jakie formy dziennikarskie stosować w komunikacji wewnętrznej?
• Gatunki informacyjne np. relacja, sylwetka, reportaż, notatka i inne
• Publicystyka np. felieton, artykuł, komentarz i inne

Dzień drugi:
5. W jaki sposób zbudować skuteczny przekaz w zależności od narzędzia, kanału przekazu i adresata?
• Intranet – co powinien zawierać?
• Mail – jak go dobrze napisać?
• Blog – jaki ma realizować cel i kto go powinien pisać?
• Gazety ścienne (tablice ogłoszeniowe) – co na nich umieszczać i gdzie powinny wisieć?
• Ekrany - z dźwiękiem czy bez, co powinny pokazywać i gdzie zostać umieszczone?
• Zasady skuteczności - Jakich używać form i słów w każdym z nich?

Czas trwania

9:00 - 17:00
2 dni, 16 godzin

Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl

Prelegenci

Cytat
Magdalena Nurkiewicz

W swojej pracy łączy wiedzę z trzech obszarów: mediów, public relations oraz szkoleń. Przez 20 lat była dziennikarką Programu III Polskiego Radia, współpracowała z prasą i telewizją. Działalność szkoleniową rozpoczęła od współtworzenia podyplomowych studiów PR przy Wyższej Szkole Bankowości, Finansów i Zarządzania w Warszawie. W latach 2004-2007 zarządzała agencją Ciszewski PR.
Doświadczenie zawodowe – dziennikarka, autorka książki i e-booka, specjalista PR;
Specjalizacja w zakresie szkoleń i konsultingu – media, public relations, komunikacja wewnętrzna, strategie wizerunkowe;
Wykształcenie – Wydział Historii i podyplomowe studia dziennikarskie na Uniwersytecie Warszawskim.

Gdzie i kiedy

Warszawa 9 - 10 czerwca 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 10 - 11 kwietnia 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 24 - 25 lutego 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
netto
1790 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikaty, lunch, przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych. ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:

Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

WIK Consulting
62-510 Konin Różyckiego 2/23
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!