Komunikowanie zmian.

O szkoleniu

Nie jest trudno uzyskiwać dobre rezultaty, gdy wokół wszystko kwitnie, a ludzie pełni są optymizmu. Prawdziwy egzamin nadchodzi, gdy firma musi funkcjonować w sytuacji stagnacji, rosnących wymagań i niepewności. Szczególnie boleśnie odczuwamy to w tzw. trudnych czasach. Niemal każda organizacja podkreśla wówczas znaczenie takich cech – jak “efektywność”, “orientacja biznesowa” czy “nastawienie na działanie”. Problem polega jednak na tym, że łatwiej jest ogłosić potrzebę wykazywania się tymi kompetencjami niż je posiąść. Z drugiej strony istnieje też pułapka polegająca na wdrażaniu przeróżnych systemów mających na celu zmianę zachowań i postaw kadry menedżerskiej, koniecznych aby firma mogła przetrwać na rynku. Natomiast według ekspertów od przywództwa aż 70% wszystkich inicjatyw zmiany nie udaje się. Podstawową przyczyną porażek przy wdrażaniu nowych rozwiązań w wielu organizacjach jest, wg badań, brak systematycznego zarządzania zmianą, a zwłaszcza jej “ludzkim” aspektem. Dlatego coraz częściej poszukiwane są możliwości rozwoju kompetencji w zakresie kierowania firmą w okresie transformacji, gdyż, jak pokazuje praktyka rynkowa, kompetencje te stały się jednym z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwo ma wybór: albo świadomie kierować procesami, które i tak są nieuchronne, albo pozwolić, by zmiany działy się same, unosząc firmę w nieznanym kierunku.

Cel szkolenia:

-Poznanie i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian organizacyjnych
-Rozwinięcie umiejętności proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu biznesowym
-Poznanie konkretnych narzędzi przygotowywania i komunikowania zmian
-Nauczenie się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany mało korzystnej dla pracowników ale koniecznej dla firmy
-Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.

Szkolenie online składa się z modułów prowadzonych w formie warsztatowo, wzbogaconej symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się lub mogą się spotkać uczestnicy w codziennej praktyce. Dodatkowo każdy z uczestników będzie miał możliwość przygotowania i przećwiczenia materiałów, które potem będzie mógł wykorzystać w pracy.

Na szkoleniu zostaną poruszone następujące zagadnienia:

-Zmiany są nieuniknione czyli wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach
-Od lęku do akceptacji – proces zmian oczami pracowników – zarządzanie oporem względem zmiany
-Emocjonalna reakcja na zmiany negatywne i zmiany pozytywne
-Funkcjonowanie zespołów pracowniczych w okresie zmiany
-Komunikacja w obliczu nadchodzących zmian – co, kiedy, komu i jak komunikować, by nie generować plotek i nie szerzyć paniki w zespole
-Reakcja ludzi na zmianę w Firmie
-Sposoby modyfikowania postaw wobec zmiany
-Jak mogę pomóc pracownikom w okresie zmiany
-Co mogę zrobić dla siebie w okresie zmian.
Kto powinien wziąć udział?

Osoby zainteresowane rozwojem umiejętności komunikacyjnych w czasie zmiany. 

Program szkolenia

  • Budowanie zaangażowania i zgody na zmianę

    Od lęku do akceptacji – proces zmian oczami pracowników – zarządzanie oporem względem zmiany

  • Brak otwartości na zmiany – siła nawyku oraz kluczowe wartości.
  • Pomiędzy szokiem, miesiącem miodowym a satysfakcją – etapy psychologiczne, przez które muszą przejść pracownicy.
  • „Rów zmiany”– trudności w zerwaniu z bezpieczną stabilizacją i przejściem ku nowym możliwościom zawodowym.
  • Dlaczego pracownicy się opierają i jak pokonać opór własny oraz zespołu.
  • Poszukiwanie indywidualnych i organizacyjnych „kotwic” i „wioseł”.
  • Emocje w zmianie.
  • Funkcjonowanie zespołów pracowniczych w okresie wdrażania zmian

  • Dynamika zmiany i sposoby jej wykorzystywania.
  • Krzywa wydajności zespołu i ludzi w trakcie wdrażania procesu – zjawisko przejściowego pogorszenia wyników.
  • Reakcje różnych grup pracowników i ich uwarunkowania (Szeregowi pracownicy, Oponenci, Agenci Zmiany)
  • Komunikacja w zmianie

    Komunikacja w zmianie – Jak skutecznie rozmawiać o zmianach ze współpracownikami i podwładnymi – techniki komunikacji i perswazji w okresie zmiany

  • Jakie zmiany są niezbędne w firmie
  • Przygotowanie pakietu komunikacyjnego: zasadnicze elementy komunikatów, dobór kanałów i form komunikacji
  • Przeciwdziałanie barierom w komunikacji
  • Reagowanie na obiekcje współpracowników oraz sondowania przyczyn ich zastrzeżeń do nowych rozwiązań.
  • Zmiany są nieuniknione – materiał dodatkowy

    Jak przeprowadzić siebie i innych przez zmianę

  • Sposoby modyfikowania zachowań i postaw swoich i współpracowników, aby zapewnić powodzenie zarówno dla samego procesu, jak i jego uczestników.
  • Jak wzmacniać ludzi w procesie zmiany? Co mogę zrobić dla siebie ?
  • Wszystkie zagadnienia mogą być realizowane w formie konsultacji.

  • Unikanie destrukcyjnego wpływu malkontentów i oponentów.

Czas trwania

PIERWSZY DZIEŃ

Czas trwania 3 x 60 minut

08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 10:00 Zajęcia
10:00 – 10:20 przerwa
10:20 – 11:20 Zajęcia
11:20 – 11:40 Przerwa
11:40 – 12:40 Zajęcia
12:40 – 13:10 Sesja pytań i odpowiedzi


DRUGI DZIEŃ

Czas trwania 3 x 60 minut

08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 10:00 Zajęcia
10:00 – 10:20 przerwa
10:20 – 11:20 Zajęcia
11:20 – 11:40 Przerwa
11:40 – 12:40 Zajęcia
12:40 – 13:10 Sesja pytań i odpowiedzi

Prelegenci

trener Effect Group

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 8-9 lipiec 2020

Rejestracja

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
890
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu prowadzonym „na żywo” z sesja pytań, materiały szkoleniowe w wersji pdf, dyplom w wersji pdf.
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa
ul. Jerzego Bajana 31D
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Uczestniczysz w szkoleniu prowadzonym „na żywo”, w określonym konkretnym terminie, będąc jednocześnie w dowolnym miejscu. W czasie szkolenia korzystasz ze swojego komputera z mikrofonem i kamerą oraz z własnego dostępu do Internetu. Przez cały czas szkolenia masz kontakt z trenerem i innymi uczestnikami poprzez specjalny program online, do którego dostęp dostajesz od nas mailowo przed szkoleniem. Bierzesz aktywny udział w szkoleniu w ramach wirtualnych dyskusji (wideo + audio + udostępniane pliki do edycji), ćwiczysz w parach lub podgrupach w ramach wirtualnych pokoi. Materiały szkoleniowe, ćwiczenia, techniki, narzędzia trener przesyła Ci elektronicznie w postaci plików.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa ul. Jerzego Bajana 31D
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!