O szkoleniu
Prowadzisz firmę TSL? Chcesz zadbać o profesjonalną wiedzę i umiejętności swoich pracowników? Chcesz się upewnić, że znają i stosują wszystkie obowiązujące obecnie normy prawne i przepisy? To szkolenie sprawdzi się idealnie. Rozwiniesz kompetencje swoich pracowników i będziesz mieć pewność, że prowadzisz swój biznes zgodnie z obowiązującymi normami. To niezbędna wiedza dla każdego, kto zajmuje się usługami transportowymi. To szkolenie to skuteczny sposób na uzupełnienie braków aktualnej wiedzy. Uczestnicy dowiedzą się, jak prawidłowo przygotowywać dokumentację w spedycji międzynarodowej, poznają obowiązujące akty prawne i przećwiczą nowe umiejętności w praktyce.
Korzyści dla uczestnika
- Zwiększenie i utrwalenie wiedzy uczestników szkolenia, zajmujących się realizacją i współpracą z przewoźnikami w zakresie transportu krajowego oraz międzynarodowego
- Poznanie aktualnych przepisów prawa dotyczące praw, obowiązków, odpowiedzialności w pracy spedytora i przewoźnika oraz ich praktyczne zastosowanie
- Poznanie dokumentacji występującej w spedycji międzynarodowej, form i terminów składania reklamacji w transporcie krajowym oraz międzynarodowym
- Umiejętność sprawdzenia, czy otrzymali wszystkie wymagane dokumenty do realizacji usługi spedycyjnej
- Umiejętność ustalenia, czy złożona reklamacja została złożona w terminie
Korzyści dla organizacji
- Świadomi pracownicy, którzy są na bieżąco z obowiązującymi normami prawnymi
- Prowadzenie firmy w sposób zgodny z obowiązującymi normami i przepisami
- Uniknięcie stresu i poważniejszych konsekwencji prawnych w przypadku błędów
- Profesjonalne prowadzenie firmy pod kątem prawa przewozowego
- Dla pracowników firm TSL
- Dla tych, którzy chcą kompleksowo podejść do tematu przepisów dotyczących konwencji CMR oraz prawa przewozowego i praktyczne przećwiczyć te umiejętności
Program szkolenia
Regulacje prawne – prawo przewozowe, prawo cywilne, konwencja CMR, OPWS
Umowy o przewóz – podstawowe błędy
Dokumentacja przewozowa
- list przewozowy CMR
- prawidłowo wypełniony list przewozowy CMR
- funkcje listu przewozowego
Odpowiedzialność przewoźnika i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów
- zakres odpowiedzialności przewoźnika
- najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych
- kiedy przewoźnik nie odpowiada za szkody powstałe w transporcie
- postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia
w dostawie
Zasady składania reklamacji
- formy reklamacji
- termin składania reklamacji
- co powinna zawierać reklamacja?
- co powinna zawierać odpowiedź?
Przedawnienie roszczeń
- Kodeks cywilny
- Prawo przewozowe
- Konwencja CMR
Czym różni się umowa spedycji od umowy przewozu?
- skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
- jak zweryfikować przewoźnika i podwykonawców?
Ubezpieczenia
- odpowiedzialność cywilna przewoźnika OCP
- odpowiedzialność cywilna spedytora OCS
- ubezpieczenia CARGO
- co należy sprawdzić w ubezpieczeniu przewoźnika?
Konsultacja
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- konsultacje z trenerem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie zgłoszenia poprzez formularz zgłoszeniowy, którego potwierdzenie przyjęcia przez MENTORI stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 24 godzin w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Zgłaszając udział w szkoleniu Zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie. Opłata realizowana jest przelewem na konto MENTORI na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Zgłaszający ma możliwość wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie MENTORI pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie.
- W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w szkoleniu otwartym powyżej 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, wpłata zostaje zwrócona w całości.
- Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- MENTORI zastrzega sobie możliwość zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez MENTORI (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji MENTORI zawiadamia Zgłaszającego o zmianie terminu bądź odwołaniu szkolenia najpóźniej do 3 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem szkolenia oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- W przypadku szkoleń otwartych wysłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Szkolenia Otwartego dostępnego na stronie internetowej www.mentori.pl, akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem MENTORI do wystawienia faktury bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
- Przesyłając formularz zgłoszeniowy wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez MENTORI w celu: dokonania zgłoszenia na szkolenie, organizacji uczestnictwa w szkoleniu, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych. Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych na formularzu zgłoszeniowym: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Masz pytania? Napisz do nas
