O szkoleniu
Zapraszamy na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących sprzedaży, oznakowania i reklamy kosmetyków.
Cele szkolenia
- przekazanie uczestnikom wiedzy o aspektach prawnych związanych z wprowadzaniem do obrotu kosmetyków (na wszystkich etapach łańcucha dostaw – produkcja, oznakowanie, import, dystrybucja, sprzedaż, reklama),
- rozwiązanie problemów praktycznych związanych z oznakowaniem i reklamą kosmetyków,
- omówienie aktualnych przepisów dotyczących kosmetyków, w tym: ustawa o produktach kosmetycznych, obowiązki dla przedsiębiorców, kary pieniężne, podatek VAT na kosmetyki w związku z ustawą o VAT.
Na szkoleniu omówimy kwestie praktyczne dotyczące:
- oznakowania kosmetyków,
- notyfikacji w CPNP,
- reklamy z uwzględnieniem deklaracji marketingowych,
- stanowisk organów nadzoru.
producenci, dystrybutorzy, importerzy kosmetyków, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających kosmetyki, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, pracownicy agencji reklamowych, domów mediowych.
Program szkolenia
- Pojęcie kosmetyku
- z ustawy o kosmetykach
- z rozporządzenia UE nr 1223/2009
- Produkty z pogranicza
- czym są
- jaka kategoria prawna będzie właściwa dla mojego produktu
- Kryteria kwalifikacji produktów do grupy kosmetyków
- Prawidłowa etykieta kosmetyku
- język oznakowania
- obowiązkowe elementy oznakowania
- sposób rozmieszczenia obowiązkowych informacji (opakowane zewnętrzne, opakowanie bezpośrednie)
- piktogramy zastępujące informacje
- Obowiązki osób odpowiedzialnych, importerów i dystrybutorów
- Skład kosmetyków
- jakie składniki są dozwolone, a jakie zakazane
- gdzie znajdują się ograniczenia dla składników
- Dokumentacja kosmetyku
- Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego
- Notyfikacja kosmetyku w CPNP od A do Z
- Reklama kosmetyków:
- jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe
- jak stosować marki parasolowe
- reklama z wykorzystaniem influencerów
- deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny
- warsztaty – analiza reklam, case study
- Ustawa o produktach kosmetycznych
- obowiązki dla przedsiębiorców
- system informowania o ciężkich działaniach niepożądanych spowodowanych działaniem kosmetyków
- kary pieniężne dla przedsiębiorców
- ograniczenia w reklamie kosmetyków
- Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci
Prawniczka, specjalistka prawa żywnościowego, farmaceutycznego i kosmetycznego, doświadczona trenerka szkoleń.
Główny obszar jej działalności to obsługa prawno-regulacyjne firm z sektora suplementów diety, wyrobów medycznych, branży farmaceutycznej, kosmetycznej oraz spożywczej.
Posiada duże doświadczenie w reprezentacji klientów w toku uzyskania pozwoleń oraz kontroli realizowanych przez inspekcje, a także w procedurach przed EFSA i Komisją Europejską.
Prowadzi liczne szkolenia dla firm z branży oraz jest prelegentką na krajowych i międzynarodowych konferencjach.
Oprócz bogatej praktyki zawodowej przygotowuje rozprawę doktorską na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607