Szkolenie

Kosmetyki – sprzedaż, oznakowanie, reklama. Obowiązki podmiotów zaangażowanych w obrót kosmetykami.

O szkoleniu

Zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia: wymogi dla osoby odpowiedzialnej, dystrybutora i importera, reklama w social media, co wolno, a czego nie wolno w reklamie kosmetyków, kiedy kosmetyk jest naturalny? nowe kary pieniężne, kontrole inspekcji.

Od 1 stycznia 2019 roku obowiązuje nowa ustawa o produktach kosmetycznych, która nałożyła nowe obowiązki na przedsiębiorców i wprowadziła kary pieniężne. Zapraszamy na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących sprzedaży, oznakowania i reklamy kosmetyków.

Celem szkolenia jest:
przekazanie uczestnikom wiedzy o aspektach prawnych związanych z wprowadzaniem do obrotu kosmetyków (na wszystkich etapach łańcucha dostaw – produkcja, oznakowanie, import, dystrybucja, sprzedaż, reklama),
rozwiązanie problemów praktycznych związanych z oznakowaniem i reklamą kosmetyków,
omówienie aktualnych przepisów dotyczących kosmetyków, które obowiązują od początku 2019 roku – nowa ustawa o produktach kosmetycznych, nowe obowiązki dla przedsiębiorców, nowe kary pieniężne.
Na szkoleniu poruszymy również temat zmian w podatku VAT na kosmetyki w związku z nową ustawą o VAT, która weszła w życie 1 stycznia 2020 r. Część nowych regulacji, w tym nowych uprawnień dla przedsiębiorców, obowiązuje już od listopada 2019 r., część natomiast od kwietnia 2020 r.
Dlaczego warto wziąć udział?

Na szkolniu omówimy kwestie praktyczne dotyczące:

  • oznakowania kosmetyków,
  • notyfikacji w CPNP,
  • reklamy z uwzględnieniem deklaracji marketingowych,
  • stanowisk organów nadzoru.
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

producenci, dystrybutorzy, importerzy kosmetyków, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających kosmetyki, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, pracownicy agencji reklamowych, domów mediowych.

Program szkolenia

  1. Pojęcie kosmetyku:
    • z ustawy o kosmetykach,
    • z rozporządzenia UE nr 1223/2009.
       
  2. Produkty z pogranicza:
    • czym są?
    • jaka kategoria prawna będzie właściwa dla mojego produktu?
       
  3. Kryteria kwalifikacji produktów do grupy kosmetyków.
     
  4. Prawidłowa etykieta kosmetyku:
    • język oznakowania,
    • obowiązkowe elementy oznakowania,
    • sposób rozmieszczenia obowiązkowych informacji (opakowanie zewnętrzne, opakowanie bezpośrednie),
    • piktogramy zastępujące informacje.
       
  5. Obowiązki osób odpowiedzialnych, importerów i dystrybutorów.
     
  6. Skład kosmetyków:
    • jakie składniki są dozwolone, a jakie zakazane?
    • gdzie znajdują się ograniczenia dla składników?
       
  7. Dokumentacja kosmetyku.
     
  8. Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego.
     
  9. Notyfikacja kosmetyku w CPNP od A do Z.
     
  10. Reklama kosmetyków:
    • jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
    • jak stosować marki parasolowe?
    • reklama z wykorzystaniem influencerów,
    • deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny,
    • warsztaty – analiza reklam, case study.
       
  11. Omówienie zmian obowiązujących od 1 stycznia 2019 r.:
    • nowa ustawa o produktach kosmetycznych,
    • nowe obowiązki dla przedsiębiorców,
    • system informowania o ciężkich działaniach niepożądanych spowodowanych działaniem kosmetyków,
    • kary pieniężne dla przedsiębiorców,
    • proponowane ograniczenia w reklamie kosmetyków.
       
  12. Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.

Czas trwania

10.00-16.00

Prelegenci

Cytat

Prawnik, specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i lekami w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych produktów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.

Gdzie i kiedy

Online 25 listopada 2021

Gdzie i kiedy

Online 27 września 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
640 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

J.G. Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G. Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!