O szkoleniu
Zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia: wymogi dla osoby odpowiedzialnej, dystrybutora i importera, reklama w social media, co wolno, a czego nie wolno w reklamie kosmetyków, kiedy kosmetyk jest naturalny? nowe kary pieniężne, kontrole inspekcji.
Od 1 stycznia 2019 roku obowiązuje nowa ustawa o produktach kosmetycznych, która nałożyła nowe obowiązki na przedsiębiorców i wprowadziła kary pieniężne. Zapraszamy na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących sprzedaży, oznakowania i reklamy kosmetyków.
Celem szkolenia jest:
przekazanie uczestnikom wiedzy o aspektach prawnych związanych z wprowadzaniem do obrotu kosmetyków (na wszystkich etapach łańcucha dostaw – produkcja, oznakowanie, import, dystrybucja, sprzedaż, reklama),
rozwiązanie problemów praktycznych związanych z oznakowaniem i reklamą kosmetyków,
omówienie aktualnych przepisów dotyczących kosmetyków, które obowiązują od początku 2019 roku – nowa ustawa o produktach kosmetycznych, nowe obowiązki dla przedsiębiorców, nowe kary pieniężne.
Na szkoleniu poruszymy również temat zmian w podatku VAT na kosmetyki w związku z nową ustawą o VAT, która weszła w życie 1 stycznia 2020 r. Część nowych regulacji, w tym nowych uprawnień dla przedsiębiorców, obowiązuje już od listopada 2019 r., część natomiast od kwietnia 2020 r.
Na szkolniu omówimy kwestie praktyczne dotyczące:
- oznakowania kosmetyków,
- notyfikacji w CPNP,
- reklamy z uwzględnieniem deklaracji marketingowych,
- stanowisk organów nadzoru.
Adresaci szkolenia:
producenci, dystrybutorzy, importerzy kosmetyków, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających kosmetyki, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, pracownicy agencji reklamowych, domów mediowych.
Program szkolenia
- Pojęcie kosmetyku:
- z ustawy o kosmetykach,
- z rozporządzenia UE nr 1223/2009.
- Produkty z pogranicza:
- czym są?
- jaka kategoria prawna będzie właściwa dla mojego produktu?
- Kryteria kwalifikacji produktów do grupy kosmetyków.
- Prawidłowa etykieta kosmetyku:
- język oznakowania,
- obowiązkowe elementy oznakowania,
- sposób rozmieszczenia obowiązkowych informacji (opakowanie zewnętrzne, opakowanie bezpośrednie),
- piktogramy zastępujące informacje.
- Obowiązki osób odpowiedzialnych, importerów i dystrybutorów.
- Skład kosmetyków:
- jakie składniki są dozwolone, a jakie zakazane?
- gdzie znajdują się ograniczenia dla składników?
- Dokumentacja kosmetyku.
- Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego.
- Notyfikacja kosmetyku w CPNP od A do Z.
- Reklama kosmetyków:
- jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
- jak stosować marki parasolowe?
- reklama z wykorzystaniem influencerów,
- deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny,
- warsztaty – analiza reklam, case study.
- Omówienie zmian obowiązujących od 1 stycznia 2019 r.:
- nowa ustawa o produktach kosmetycznych,
- nowe obowiązki dla przedsiębiorców,
- system informowania o ciężkich działaniach niepożądanych spowodowanych działaniem kosmetyków,
- kary pieniężne dla przedsiębiorców,
- proponowane ograniczenia w reklamie kosmetyków.
- Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.
Czas trwania
Prelegenci

Prawnik, specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i lekami w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych produktów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
