O szkoleniu
Dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy poznają szczególne i problematyczne zasady opodatkowania podatkiem VAT PIT i CIT kosztów reklamy, reprezentacji, promocji oraz imprez firmowych.
Szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne aspekty rozliczeń i omówienie instytucji związanych z podatkiem, a także zostaną wskazane kluczowe praktyki sądów, a także organów podatkowych. Zdobyta wiedza pozwoli lepiej zarządzać kosztami podatkowymi.
Szkolenie kierowane jest do:
- pracowników działów księgowych oraz pracowników zajmujących się rozliczaniem podatków,
- a także przedsiębiorców i kadry zarządczej, a także innych osób chcących poszerzyć wiedzę i umiejętności na gruncie VAT, PIT i CIT oraz praktyki sądów i organów podatkowych.
Program szkolenia
1. Reklama a reprezentacja:
- definicja reklamy,
- definicja reprezentacji,
- przykłady z interpretacji i orzecznictwa.
2. Koszty na gruncie VAT:
- prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- zakupy nie dające prawa do odliczenia podatku,
- refaktura kosztów noclegowych,
- nieodpłatne przekazanie towarów i usług,
- prezenty o małej wartości,
- próbki.
3. Koszty na gruncie CIT i PIT:
- co stanowi koszt uzyskania przychodów,
- co nie jest kosztem uzyskania przychodów,
- badanie celu poniesionego wydatku,
- przychód po stronie obdarowanego pracownika,
- przychód po stronie obdarowanego współpracownika (kontrakty B2B),
- przychód po stronie obdarowanego kontrahenta,
- przychód po stronie obdarowanej osoby trzeciej (np. rodzina pracownika),
- darowizna.
4. Spożywanie posiłków z kontrahentami oraz alkohol.
5. Przekazywanie gadżetów reklamowych i próbek.
6. Ewidencjonowanie na kasie fiskalnej przekazywanych towarów.
7. Imprezy artystyczne i sportowo-rekreacyjne dla pracowników, współpracowników oraz kontrahentów.
8. Imprezy firmowe i pikniki.
9. Imprezy integracyjne.
10. Targi i konferencje.
11. Działalność CSR, sponsoring sportowy oraz kulturalny.
12. Organizowanie konkursów z nagrodami i sprzedaż premiowa.
13. Podatek u źródła w przypadku reklamy nabywanej zagranicą (m.in. Facebook, Google).
14. Import usług reklamowych nabywanych zagranicą (m.in. Facebook, Google).
15. Dokumentowanie kosztów dla celów podatkowych.
Czas trwania
Prelegenci

Paweł Terpiłowski – radca prawny, specjalizujący się w umowach sprzedaży i podatku VAT.
Doradza przedsiębiorstwom od strony prawnej i podatkowej w zakresie obrotu gospodarczego, w tym obrotu międzynarodowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawnych oraz w międzynarodowych korporacjach. Współautor publikacji „VAT w branży TSL” oraz wielu artykułów prawniczych i podatkowych publikowanych m.in. w Rzeczpospolita, Forbes, Infor oraz szkoleniowiec z zakresu prawa gospodarczego i podatku VAT.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
UWAGA: zgłaszając udział w szkoleniu prosimy uczestników o zadeklarowanie grupy towarów z jakimi Państwa firma ma do czynienia w obrocie towarowym. Informacja ta będzie istotna przy realizacji części warsztatowej szkolenia.
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
