O szkoleniu
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy ze stosowanymi metodami, narzędziami, sposobami i problemami związanymi z zarządzaniem kosztami przedsiębiorstwa oraz doskonalenie umiejętności interpretowania i wykorzystywania informacji finansowych (o kosztach i przychodach) w planowaniu i kontroli.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do controllerów przedsiębiorstw, służb finansowych, kadry zarządzającej oraz pracowników zaangażowanych w sposób czynny w proces racjonalnego kształtowania kosztów.
Program szkolenia
I. ZARZĄDZANIE KOSZTAMI – wprowadzenie
Podstawy zarządzania kosztami
• Koszty i kategorie pochodne (straty, wydatki, nakłady) – co powoduje powstawanie kosztów w przedsiębiorstwie
• Operacyjne i strategiczne zarządzanie kosztami
• Cykl zarządzania kosztami – aspekty organizacyjne i behawioralne
Klasyfikacja kosztów – jak można grupować i prezentować koszty w przedsiębiorstwie
• Według prawa bilansowego
• Na potrzeby zarządzania
Analiza zmienności kosztów – jak wahania popytu i produkcji wpływają na dynamikę zmian kosztów
• Podział kosztów na stałe i zmienne
• Badanie stopnia zmienności kosztów
• Stosowanie dźwigni (operacyjnej i finansowej) a restrukturyzacja i redukcja kosztów – relacje między sprzedażą, wynikiem i rentownością kapitału własnego
Rozliczanie i kalkulacja kosztów – jaki jest obieg i kształtowanie kosztów w przedsiębiorstwie
• Rozliczanie kosztów pośrednich
• Rozliczanie kosztów między różnymi jednostkami organizacyjnymi w przedsiębiorstwie
• Kalkulacja kosztu jednostkowego
Case study – badanie zmienności kosztów i rozliczanie kosztów w praktyce, podział kosztów wg wskazanych przez prowadzącego metod, omówienie i prezentacja wyników
Ćwiczenia symulacyjne – sporządzanie rachunku wyników i badanie wpływu zmian zaburzeń rynkowych na dokonania finansowe i rentowność przedsiębiorstwa z punktu widzenia zarządzania kosztami
II. OPERACYJNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA KOSZTAMI
Rachunek kosztów i wyników a zarządzanie kosztami:
• wpływ stosowanego systemu rachunku kosztów na wynik operacyjny – jakie podejście przyjąć z punktu widzenia menedżera, a jakie z punktu widzenia właściciela
• wieloblokowy i wielostopniowy rachunek kosztów zmiennych – badanie rentowności na różnych poziomach marży pokrycia
• rachunek wyników wybranych części organizacyjnych przedsiębiorstwa
Zarządzanie kosztami a rachunkowość odpowiedzialności:
• kryteria wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności
• ocena i kontrola dokonań centrów kosztów, zysku i inwestycji
• proces budżetowania, metody budżetowania i rodzaje budżetów,
• budżetowanie operacyjne i finansowe,
• konsolidacja budżetów cząstkowych w ramach budżetu głównego
Case study – sporządzenie budżetu głównego całego przedsiębiorstwa
Ćwiczenia symulacyjne – badanie wpływu rachunku kosztów na wyniki finansowe przedsiębiorstwa
III. STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA KOSZTAMI
Zarządzanie kosztami działań Activity-Based Management:
• rozliczanie kosztów w przekroju działań,
• rachunek kosztów działań (activity-based costing) – jak realnie ocenić rentowność produktów (wyrobów, usług)
• rachunek kosztów klientów na podstawie analizy działań – jak ocenić rentowność klientów
Zarządzanie kosztami w cyklu życia produktu – jak długoterminowo planować koszty
Zarządzanie kosztami zorientowane na wynik finansowy Target Costing (rachunek kosztów docelowych) – jak zarządzać kosztami w konkurencyjnym otoczeniu
Zarządzanie kosztami w cyklu ciągłego doskonalenia – jak zarządzać kosztami po japońsku (Kaizen)
Koszty jakości i elementy zarządzania kosztami jakości
Case study – sporządzanie kalkulacji kosztowych w nurcie zarządzania po japońsku
Ćwiczenia symulacyjne – badanie wpływu podejścia activity-based costing na rentowność poszczególnych obiektów kosztowych
Podstawy zarządzania kosztami
• Koszty i kategorie pochodne (straty, wydatki, nakłady) – co powoduje powstawanie kosztów w przedsiębiorstwie
• Operacyjne i strategiczne zarządzanie kosztami
• Cykl zarządzania kosztami – aspekty organizacyjne i behawioralne
Klasyfikacja kosztów – jak można grupować i prezentować koszty w przedsiębiorstwie
• Według prawa bilansowego
• Na potrzeby zarządzania
Analiza zmienności kosztów – jak wahania popytu i produkcji wpływają na dynamikę zmian kosztów
• Podział kosztów na stałe i zmienne
• Badanie stopnia zmienności kosztów
• Stosowanie dźwigni (operacyjnej i finansowej) a restrukturyzacja i redukcja kosztów – relacje między sprzedażą, wynikiem i rentownością kapitału własnego
Rozliczanie i kalkulacja kosztów – jaki jest obieg i kształtowanie kosztów w przedsiębiorstwie
• Rozliczanie kosztów pośrednich
• Rozliczanie kosztów między różnymi jednostkami organizacyjnymi w przedsiębiorstwie
• Kalkulacja kosztu jednostkowego
Case study – badanie zmienności kosztów i rozliczanie kosztów w praktyce, podział kosztów wg wskazanych przez prowadzącego metod, omówienie i prezentacja wyników
Ćwiczenia symulacyjne – sporządzanie rachunku wyników i badanie wpływu zmian zaburzeń rynkowych na dokonania finansowe i rentowność przedsiębiorstwa z punktu widzenia zarządzania kosztami
II. OPERACYJNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA KOSZTAMI
Rachunek kosztów i wyników a zarządzanie kosztami:
• wpływ stosowanego systemu rachunku kosztów na wynik operacyjny – jakie podejście przyjąć z punktu widzenia menedżera, a jakie z punktu widzenia właściciela
• wieloblokowy i wielostopniowy rachunek kosztów zmiennych – badanie rentowności na różnych poziomach marży pokrycia
• rachunek wyników wybranych części organizacyjnych przedsiębiorstwa
Zarządzanie kosztami a rachunkowość odpowiedzialności:
• kryteria wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności
• ocena i kontrola dokonań centrów kosztów, zysku i inwestycji
• proces budżetowania, metody budżetowania i rodzaje budżetów,
• budżetowanie operacyjne i finansowe,
• konsolidacja budżetów cząstkowych w ramach budżetu głównego
Case study – sporządzenie budżetu głównego całego przedsiębiorstwa
Ćwiczenia symulacyjne – badanie wpływu rachunku kosztów na wyniki finansowe przedsiębiorstwa
III. STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA KOSZTAMI
Zarządzanie kosztami działań Activity-Based Management:
• rozliczanie kosztów w przekroju działań,
• rachunek kosztów działań (activity-based costing) – jak realnie ocenić rentowność produktów (wyrobów, usług)
• rachunek kosztów klientów na podstawie analizy działań – jak ocenić rentowność klientów
Zarządzanie kosztami w cyklu życia produktu – jak długoterminowo planować koszty
Zarządzanie kosztami zorientowane na wynik finansowy Target Costing (rachunek kosztów docelowych) – jak zarządzać kosztami w konkurencyjnym otoczeniu
Zarządzanie kosztami w cyklu ciągłego doskonalenia – jak zarządzać kosztami po japońsku (Kaizen)
Koszty jakości i elementy zarządzania kosztami jakości
Case study – sporządzanie kalkulacji kosztowych w nurcie zarządzania po japońsku
Ćwiczenia symulacyjne – badanie wpływu podejścia activity-based costing na rentowność poszczególnych obiektów kosztowych
Czas trwania
21 godzin
Prelegenci

Kierownik Zakładu Finansów i Rachunkowości na Katedrze Strategii Zarządzania Przedsiębiorstwem na Uczelni Wyższej.
Ekspert w dziedzinie controllingu finansowego, Biegły Sądowy w dziedzinie finansów.
Praktyk - współpracownik firm doradczych, konsultant przedsiębiorstw, doświadczony wykładowca prowadzący zajęcia dla pracowników firm różnej wielkości, polskich i międzynarodowych. Prelegent na wielu konferencjach, jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych oraz książek z dziedziny finansów przedsiębiorstw, controllingu i rachunkowości zarządczej (Wydawnictwo Wolter Kluwer) oraz projektów doradczych m.in.: wyceny spółek, analiz strategicznych i doradztwa w zakresie kształtowania strategii rozwoju oraz opracowań systemu controllingu.
Ekspert w dziedzinie controllingu finansowego, Biegły Sądowy w dziedzinie finansów.
Praktyk - współpracownik firm doradczych, konsultant przedsiębiorstw, doświadczony wykładowca prowadzący zajęcia dla pracowników firm różnej wielkości, polskich i międzynarodowych. Prelegent na wielu konferencjach, jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych oraz książek z dziedziny finansów przedsiębiorstw, controllingu i rachunkowości zarządczej (Wydawnictwo Wolter Kluwer) oraz projektów doradczych m.in.: wyceny spółek, analiz strategicznych i doradztwa w zakresie kształtowania strategii rozwoju oraz opracowań systemu controllingu.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Czarny Potok ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 20
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
zł netto + 23% VAT
1 970
zł
Cena zawiera:
- pobyt: od 10.12. 2012 r. (obiad) do 12.12.2012 r.(obiad), zakwaterowanie w pokojach 2-os., do pok. 1-os. dopłata 200 zł + VAT (ograniczona ilość), pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, imprezę integracyjną w karczmie góralskiej, bezpłatne korzystanie z hotelowego basenu, sauny i jacuzzy
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
• Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
• Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
• Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
• W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
• Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na równorzędny standardem
• Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
• Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
• W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
• Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na równorzędny standardem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach