Szkolenie

KPI w dziale zakupów

O szkoleniu

Celem szkolenia jest poznanie:

Metod związanych z wyznaczaniem kategorii zakupowych
Metod konsolidacji i kategorii i tworzenia oszczędności zakupowych
Sposobu planowania i zarządzania poszczególnymi kategoriami
Narzędzi planowania materiałów na potrzeby kontraktów, promocji i sprzedaży
Metod prognozowania zapotrzebowania
Metod optymalizacji zamawiania
Zasad konstrukcji i kalkulacji TCO i LCC
Zasad konstrukcji i kalkulacji kosztów składowych TCO i LCC
Metod konstrukcji KPI
Narzędzi zapisu i weryfikacji KPI
Metod weryfikacji realizacji KPI

Szkolenie KPI dla działu zakupów ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się cały szereg narzędzi, które pomogą analizować różne obszary aktywności zakupowej. Szkolenie ma przygotować działy zakupów do sprawnego raportowania, korzystania z gotowych wskaźników, optymalizować koszty zakupu.Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).
Kto powinien wziąć udział?
  • dyrektorów zarządzających,
  • dyrektorów działów zakupów,
  • kierowników działów logistyki i zakupów,
  • menedżerów kategorii zakupów,
  • służb zakupowych,
  • wszystkich osób biorących czynny udział w budowie efektywnych zakupów w przedsiębiorstwie,
  • osób, od których wymagane jest analizowanie kosztów zakupów i raportowanie.

Program szkolenia

Budowa drzewa kategorii zakupowych w przedsiębiorstwie

  • Kategorie główne
  • Subkategorie (podkategorie)
  • Indeksacja procesów
  • Instrukcja drzewo kategorii zakupowych
  • Konsolidacja zakupów w ramach kategorii zakupowych – wady i zalety
  • Dźwignie zakupowe wynikające z kategoryzacji

Cel: Uczestnicy będą potrafili stworzyć drzewo kategorii w tym przypisać do kategorii głównych subkategorie oraz bazę indeksową. Dowiedzą się o zaletach, zagrożeniach oraz wadach konsolidacji zakupów wg kategorii.

Wyznaczenie priorytetów zakupowych i wpływu poszczególnych kategorii na koszty i wynik finansowy

  • Analiza Pareto
  • Analiza ABC
  • Definiowanie dodatkowych parametrów
  • Analiza wielowymiarowa

Cel: Uczestnicy będą potrafili zdefiniować priorytety zakupowe wartościowo raz przy pomocy innych parametrów, a w konsekwencji efektywnie optymalizować realizowane zakupy.
Ćwiczenie: Analiza ABC z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie priorytetów zakupowych wg wartości

Analiza zakupów przy pomocy macierzy Krajicka (wartość – ryzyko)

  • Identyfikacja wartości zakupu
  • Identyfikacja ryzyka
  • Wyznaczanie kategorii Strategiczne, Wąskie gardła, Dźwignie, Rutynowe
  • Zarządzanie kategoriami
  • Implementacja macierzy w ERP
  • Sposób postępowania z poszczególnymi kategoriami

Cel: Uczestnicy nabędą praktyczną umiejętność określenia ryzyka w zakupach i na tej podstawie zdefiniowania 4 podstawowych kategorii w macierzy Krajicka oraz wyznaczenia sposobu zarządzania poszczególnymi kategoriami.
Ćwiczenie: Budowa macierzy Krajicka z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie parametrów ryzyka, filtrowanie kategorii 

Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a forma i wartość magazynowania.

Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o macierz Krajicka stworzyć oraz ocenić przydatność alternatywnych, w stosunku, do posiadania własnych magazynów sposobów magazynowania zapasów.

Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a struktura dostawców.

Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o macierz Krajicka stworzyć oraz ocenić przydatność alternatywnych, w stosunku, do posiadania własnych magazynów i sposobów magazynowania zapasów.

Planowanie i prognozowanie w zakupach

  • Analiza trendów zakupowych i odchyleń od tych trendów
  • Analiza XYZ
  • Macierz ABC/XYZ
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów sprzedaży i promocji
  • Prognozowanie zapotrzebowania metodą wyrównywania wykładniczego
  • Wyznaczanie punktu ponownego złożenia zamówienia – ROP
  • Zamawianie metodą ekonomicznej wielkości zamówienia – EOQ
  • Zamawianie metodą stałego okresu zamówienia

Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o analizę XYZ praktycznie wykorzystywać formuły optymalizujące wielkość zamawianej partii.
Ćwiczenie: Analiza XYZ z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie zakupów ciągłych i sezonowych (zamówieniowa, typowy sezon).

Kontroling zakupów

  • Nowoczesne formuły kosztowe w zakupach, eliminacja pułapek dostawców
  • Koszty całkowite koszty posiadania i nabycia – TCO, CKN
  • Całkowity koszt życia – LCC
  • Kalkulacja kosztów zakupów
  • Kalkulacja kosztów magazynowania
  • Kalkulacja kosztów zakupów
  • Wskaźniki oceny zakupów
  • Wskaźniki oceny magazynowania
  • Wskaźniki oceny zapasów
  • Analiza wskaźników – częstotliwość i sposób analizy

Cel: Uczestnicy poznają alternatywne formuły oceny atrakcyjności zakupu – TCO, CKN, LCC zaprojektowane do oceny ofert dostawców oraz zapoznają się z zasadami ich wykorzystania w przedsiębiorstwie.

Uczestnicy poznają praktyczne metody kalkulacji kosztów w zakupach w tym kosztów zakupów, kosztów magazynowania, kosztów utrzymania zapasu.
Ćwiczenie: Analiza TCO z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie dostawcy ze względu na TCO.

Definiowanie KPI w zakresie zakupów – Jak właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów?

  • SMART a cele i KPI w zakupach
  • Matryca celów zakupowych
  • Sposoby konstrukcji KPI w zakupach
  • Krzyżowanie wskaźników

Monitoring wskaźników.

Cel: Uczestnicy będą potrafili właściwie zaprojektować oraz zdefiniować wskaźniki efektywności pracy (KPI) działu zakupów, a także poprzez odpowiednią strukturę takich wskaźników wyeliminować pojawiające się w przedsiębiorstwach konflikty celów poszczególnych działów.

Czas trwania

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00

Prelegenci

Cytat

Długoletni doradca i konsultant w zakresie logistyki, zarządzania projektem i zakupami oraz magazynowania. Audytor systemów logistycznych i magazynowych. Autor procedur zakupowych i z zakresu zarządzania projektem Project management. Autor strategii zakupowych w firmach branży petrochemicznej, współautor strategii firm energetycznych. Twórca metodyk projektowych na potrzeby biznesu i szeroko pojętej logistyki SPM i ASPM.

Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów i wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzanie projektem oraz Zarządzanie Projektem Europejskim realizowanych w ramach Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 100 publikacji, 12 książek współautor 3 poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

Gdzie i kiedy

Ustroń 24 - 25 września 2020
Hotel Olympic****Wellness&SPA

43-450 Ustroń

Grażyńskiego 10

woj. śląskie

Weź udział

Cena 1
zł brutto za 1 osobę
1290 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Weź udział
Cena 2
zł brutto za 1 osobę za szkolenie z zakwaterowaniem
1790 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Weź udział

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice ul. Kozielska 137d
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!