Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/kpi-w-dziale-zakupow-73758-id5854

Informacje o szkoleniu

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Celem szkolenia jest poznanie:

Metod związanych z wyznaczaniem kategorii zakupowych
Metod konsolidacji i kategorii i tworzenia oszczędności zakupowych
Sposobu planowania i zarządzania poszczególnymi kategoriami
Narzędzi planowania materiałów na potrzeby kontraktów, promocji i sprzedaży
Metod prognozowania zapotrzebowania
Metod optymalizacji zamawiania
Zasad konstrukcji i kalkulacji TCO i LCC
Zasad konstrukcji i kalkulacji kosztów składowych TCO i LCC
Metod konstrukcji KPI
Narzędzi zapisu i weryfikacji KPI
Metod weryfikacji realizacji KPI

Szkolenie KPI dla działu zakupów ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się cały szereg narzędzi, które pomogą analizować różne obszary aktywności zakupowej. Szkolenie ma przygotować działy zakupów do sprawnego raportowania, korzystania z gotowych wskaźników, optymalizować koszty zakupu.Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

Szkolenie skierowane jest do:

  • dyrektorów zarządzających,
  • dyrektorów działów zakupów,
  • kierowników działów logistyki i zakupów,
  • menedżerów kategorii zakupów,
  • służb zakupowych,
  • wszystkich osób biorących czynny udział w budowie efektywnych zakupów w przedsiębiorstwie,
  • osób, od których wymagane jest analizowanie kosztów zakupów i raportowanie.

Program szkolenia:

Budowa drzewa kategorii zakupowych w przedsiębiorstwie

  • Kategorie główne
  • Subkategorie (podkategorie)
  • Indeksacja procesów
  • Instrukcja drzewo kategorii zakupowych
  • Konsolidacja zakupów w ramach kategorii zakupowych – wady i zalety
  • Dźwignie zakupowe wynikające z kategoryzacji

Cel: Uczestnicy będą potrafili stworzyć drzewo kategorii w tym przypisać do kategorii głównych subkategorie oraz bazę indeksową. Dowiedzą się o zaletach, zagrożeniach oraz wadach konsolidacji zakupów wg kategorii.

Wyznaczenie priorytetów zakupowych i wpływu poszczególnych kategorii na koszty i wynik finansowy

  • Analiza Pareto
  • Analiza ABC
  • Definiowanie dodatkowych parametrów
  • Analiza wielowymiarowa

Cel: Uczestnicy będą potrafili zdefiniować priorytety zakupowe wartościowo raz przy pomocy innych parametrów, a w konsekwencji efektywnie optymalizować realizowane zakupy.
Ćwiczenie: Analiza ABC z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie priorytetów zakupowych wg wartości

Analiza zakupów przy pomocy macierzy Krajicka (wartość – ryzyko)

  • Identyfikacja wartości zakupu
  • Identyfikacja ryzyka
  • Wyznaczanie kategorii Strategiczne, Wąskie gardła, Dźwignie, Rutynowe
  • Zarządzanie kategoriami
  • Implementacja macierzy w ERP
  • Sposób postępowania z poszczególnymi kategoriami

Cel: Uczestnicy nabędą praktyczną umiejętność określenia ryzyka w zakupach i na tej podstawie zdefiniowania 4 podstawowych kategorii w macierzy Krajicka oraz wyznaczenia sposobu zarządzania poszczególnymi kategoriami.
Ćwiczenie: Budowa macierzy Krajicka z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie parametrów ryzyka, filtrowanie kategorii 

Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a forma i wartość magazynowania.

Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o macierz Krajicka stworzyć oraz ocenić przydatność alternatywnych, w stosunku, do posiadania własnych magazynów sposobów magazynowania zapasów.

Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a struktura dostawców.

Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o macierz Krajicka stworzyć oraz ocenić przydatność alternatywnych, w stosunku, do posiadania własnych magazynów i sposobów magazynowania zapasów.

Planowanie i prognozowanie w zakupach

  • Analiza trendów zakupowych i odchyleń od tych trendów
  • Analiza XYZ
  • Macierz ABC/XYZ
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów sprzedaży i promocji
  • Prognozowanie zapotrzebowania metodą wyrównywania wykładniczego
  • Wyznaczanie punktu ponownego złożenia zamówienia – ROP
  • Zamawianie metodą ekonomicznej wielkości zamówienia – EOQ
  • Zamawianie metodą stałego okresu zamówienia

Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o analizę XYZ praktycznie wykorzystywać formuły optymalizujące wielkość zamawianej partii.
Ćwiczenie: Analiza XYZ z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie zakupów ciągłych i sezonowych (zamówieniowa, typowy sezon).

Kontroling zakupów

  • Nowoczesne formuły kosztowe w zakupach, eliminacja pułapek dostawców
  • Koszty całkowite koszty posiadania i nabycia – TCO, CKN
  • Całkowity koszt życia – LCC
  • Kalkulacja kosztów zakupów
  • Kalkulacja kosztów magazynowania
  • Kalkulacja kosztów zakupów
  • Wskaźniki oceny zakupów
  • Wskaźniki oceny magazynowania
  • Wskaźniki oceny zapasów
  • Analiza wskaźników – częstotliwość i sposób analizy

Cel: Uczestnicy poznają alternatywne formuły oceny atrakcyjności zakupu – TCO, CKN, LCC zaprojektowane do oceny ofert dostawców oraz zapoznają się z zasadami ich wykorzystania w przedsiębiorstwie.

Uczestnicy poznają praktyczne metody kalkulacji kosztów w zakupach w tym kosztów zakupów, kosztów magazynowania, kosztów utrzymania zapasu.
Ćwiczenie: Analiza TCO z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie dostawcy ze względu na TCO.

Definiowanie KPI w zakresie zakupów – Jak właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów?

  • SMART a cele i KPI w zakupach
  • Matryca celów zakupowych
  • Sposoby konstrukcji KPI w zakupach
  • Krzyżowanie wskaźników

Monitoring wskaźników.

Cel: Uczestnicy będą potrafili właściwie zaprojektować oraz zdefiniować wskaźniki efektywności pracy (KPI) działu zakupów, a także poprzez odpowiednią strukturę takich wskaźników wyeliminować pojawiające się w przedsiębiorstwach konflikty celów poszczególnych działów.

Informacje o prelegentach:

Długoletni doradca i konsultant w zakresie logistyki, zarządzania projektem i zakupami oraz magazynowania. Audytor systemów logistycznych i magazynowych. Autor procedur zakupowych i z zakresu zarządzania projektem Project management. Autor strategii zakupowych w firmach branży petrochemicznej, współautor strategii firm energetycznych. Twórca metodyk projektowych na potrzeby biznesu i szeroko pojętej logistyki SPM i ASPM.

Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów i wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzanie projektem oraz Zarządzanie Projektem Europejskim realizowanych w ramach Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 100 publikacji, 12 książek współautor 3 poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1290 zł brutto za 1 osobę
  • 1790 zł brutto za 1 osobę za szkolenie z zakwaterowaniem

Cena zawiera:

udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy.

Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: KPI w dziale zakupów